Hans Groenenberg
Forum veteraan
beetje krom...???![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
beetje krom...???![]()
Draaien uit een dikkere plank is natuurlijk de mooiere methode.Mijn houthandelaar zegt dat rondhout heel vaak komt trekt omdat ze dat 'trekken', beter is het volgens hem helemaal zelf te draaien uit goed gedroogd hout en goed op de nerf te letten.
His 5 cents.
Komt goed hoor Hans!Draaien uit een dikkere plank is natuurlijk de mooiere methode.
De masten in de Kolderstok pakketten zijn van beukenhout en worden door mij gecontroleerd op rechtheid alvorens ze het pakket ingaan. Het leuke hierbij is dat je het beukenhout - als het een beetje krom is - vrij makkelijk met de hand (en gevoel) recht kan buigen. Bij haakse kromming gaat dit uiteraard niet, dus die gaan bij mij de haard in.
Ik heb o.a. de Endeavour (1:60) gebouwd (leuk) en de Rob't E Lee (1:150, niet zo leuk)Ik heb het idee dat je zelf je sporen ruimschoots in het modelbouwen hebt verdient en dat je dit weer wilt gaan oppakken?
Na al die jaren zijn er veel verslagen bijgekomen van weer nieuwe bouwers. En helaas zijn er oudere verslagen wat lastig leesbaar geworden aangezien er nogal wat foto's verdwenen zijn.
Ik twijfelde tussen de Batavia en de 7P, je hebt me overtuigdMaar als je toch weer aan de slag wilt dan kan ik dit schip aanraden. En uiteraard ook de overige modellen van Kolderstok.