Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
1 doos maar? Wát een zelfbeheersing[emoji1787]Ik ga morgen . Wordt weer een hoop mensen weerzien .
Er gaat ook een doos mee terug .
Ik heb niemand van jullie gezien.
Was ook vorstelijk druk! Erg leuk om weer te zijn. Leuke, soms ook spannende dingen gezien.
Ging weleens wat mis tijdens de show, maar ze maakten er ook echt een spektakel van! Het luchtruim was eigenlijk nooit leeg!
Bekijk bijlage 537871
Veel plezier Serge.Ik ga morgen . Wordt weer een hoop mensen weerzien .
Er gaat ook een doos mee terug .
Ik heb niemand van jullie gezien
Ik ben wel een flink aantal bekenden tegen het lijf gelopen, incl WilIk heb niemand van jullie gezien.
Was ook vorstelijk druk!
Ik heb niemand van jullie gezien.
Was ook vorstelijk druk! Erg leuk om weer te zijn. Leuke, soms ook spannende dingen gezien.
Ging weleens wat mis tijdens de show, maar ze maakten er ook echt een spektakel van! Het luchtruim was eigenlijk nooit leeg!
Bekijk bijlage 537871
Ik zou niet meer rekenen op " normale" prijzen. Mijn metgezellen en ik zeiden: het houd een keer op.Ik kreeg van wat duitse clubleden te horen dat Prowing een messe is voor mensen die geld teveel hebben.
Tijdens de vliegshow zijn er modellen in de lucht die voor 99% van de modelbouwers niet te betalen zijn en de verkoopstands schijnen duurder te zijn dan wanneer je het online koopt.
Tja.. de plekjes en overnachtingen moeten toch ergens van betaald worden.
Zelf hoop ik in november naar de messe in Friedrichshafen te kunnen.
Die is niet heel groot maar daar staan bedrijven die leuke dingen verkopen tegen (destijds) normale prijzen.
En op de vliegshow zie je normale betaalbare modellen.
GJ
Ik zou niet meer rekenen op " normale" prijzen. Mijn metgezellen en ik zeiden: het houd een keer op.
Yep noemen ze "drop shipping", Wiki linkjeIn elke provincie een paar showrooms, om even te kijken wat je wilt en je order gaat rechtstreeks naar de fabriek in China, India, etc.
Vanaf daar wordt het rechtstreeks naar je thuis gestuurd. EyeLove werkt ook al deels volgens dit principe.
Sinds 2021 graait de (r)overheid al stevig mee dus zonder btw afdracht gaat het hem niet meer lukken.Wordt modelvliegen goedkoper door deze nieuwe ontwikkelingen? Het is te hopen en hard nodig.
Maar de overheid zal wel een nieuwe belasting bedenken.
De modelbouwwinkels zijn ook niet echt slim.
Ze maken nog steeds gebruik van importeurs en vertegenwoordigers.
Zelf heb ik die jaren geleden al uitgeschakeld.
Ik had een kvk nummer en btwnummer dus ik kon alles gewoon direct inkopen.
Alles is dan veel goedkoper dan wanneer je het bij een importeur koopt, want die prijslijsten had ik ook.
Dus als modelbouwwinkels wat slimmer zouden zijn kunnen ze de internetwinkels wel aan.
GJ
Droom rustig verder. Zodra import en btw verrekend worden en de kosten voor de (internet)winkel erbij komen, is een groot deel van het voordeel alweer verdwenen.Ik schat in dat de prijzen dan met 50% omlaag gaan.
Nou ik vind 500 euri voor een kistje ook nog best wel veel.Prowing is een beurs voor alle modelbouwers voor elke portemonai . Er worden daar inderdaad toestellen ten toon gesteld van 50000 euro als je ze uitrekend. Ook toestellen voor 500 zijn daar te vinden .
Ik heb heerlijk genoten vandaag .
Absoluut.Zo een beurs is meer dan tentoonstellen . Het is een sociaal gebeuren .