De perikelen van WdeW, deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dus een schuimen zwevertje van 1.3m span knalt zo die Xtra uit de lucht..

Stevig zwevertje..

Hij is/was helemaal verstevigd met glasvezel. De romp was keihard. De vliegcollega heeft mij nog laten voelen.
En van voor naar achter waren er carbon staven in gezet. (geen grapjes)

Mijn wraak zal zoet zijn (wel een grapje)

Een funjet. Dat is wel een idee.

De Tiger wil ik ooit eens op benzine hebben. Zo een kleine evolution lijkt me wel wat. Zat een supertigre 7.5cc op. Dat ben ik verplicht hem te vliegen met een pruttel ding aan de bouwer

Ik heb nog een Tiger denk dat daar eens een elektro setup in moet.
De p51 die ik repareer voor mn vliegmaatje heeft zon 8cc evolution, loopt gewoon erg goed, en als je aspen stookt (met een vleugje Motul 800 en A747 voor de beleving dan stinkt ie niet naar bziene in de garage

• Like
Reactions: Cnn
De p51 die ik repareer voor mn vliegmaatje heeft zon 8cc evolution, loopt gewoon erg goed, en als je aspen stookt (met een vleugje Motul 800 en A747 voor de beleving dan stinkt ie niet naar bziene in de garage
Hoe groot is de p51? Ja motul 800 en a747 staat al in het schap. Ik voer het de pw50 van mijn zoontje altijd hèhè.

@WillydeWoofer ja een calmato uit foam. De Ultieme kist!!

De schouderdekker is hybride... Piep en hout...
De ander pure haghwt-baw... ook verpakkingsmateriaal...
Totaal 'buurtsupar' eigenlijk...

upload_2021-5-7_23-9-53.png

Mijn vrouw vraagt of ik morgen ga vliegen?

Morgen Calmato Sport ophalen, alles overzetten van Curare of Extra.
Alle apparatuur goed testen met range check. 12 x 10 kon er op of had je er op.
Onverwoeste pakketten inzetten.
Bouwen als driepoot en heb je hem maandag klaar op te vliegen.
Daar behoedzaam mee vliegen en heel houden.

• Like
Reactions: Cnn
Dat is een heel mooi aanbod Richard, waarvoor dank. Gelukkig heb ik een mini-voorraadje aan kunnen leggen.
Ik heb inmiddels goede hulp om de Venture af te bouwen. De speeder van GJ is al klaar, maar om daar dan nu ineens mee te gaan vliegen!?
Misschien is het verstandig om even een paar weken helemaal nergens mee te vliegen.

Voor mij is het duidelijk, dat ik niet meer opstijg als er andere kisten in de lucht zijn. Mensen die stapvoets vliegen verwachten niet, dat je met een veel hogere snelheid aan komt zetten. Ook al vind ik het zelf niet erg snel. Ik vloog ongeveer half gas. 200 - 400 km/uur, dat vind ik snel.

@niels: de Xtra is zeker geen beginnerskist. Hij vliegt ongeveer zoals de Curare deed. Ze zijn groot en vrij stabiel.

Goh, je bent een dagje niet op internet en er gebeurt van alles.
Ik was er niet bij en dan is het wat lastiger te beoordelen maar er is al vaker wat fout gegaan met zwevers en een motormodel daar op de club.
In alle jaren dat ik bij clubs gevlogen heb is dat nog nooit gebeurd dus er zit structureel iets fout daar.
Spreken jullie niet met elkaar of zo?
Vliegt de ene linksom en de andere rechtsom en blijven zwevertjes boven het veld hangen?
Wij spraken altijd af welke richting we vlogen en zwevers hingen op plekken waar motorkisten niet kwamen.
Bij landen hadden zwevers voorrang maar ze moesten dan ook zo snel mogelijk van het veld af zijn.
Ik heb 1x een midair gehad, met Gerben, maar dat was pas na een keer of 4 uitproberen, je moet echt veel moeite doen om een vliegtuig te raken in de lucht.

Wat je nu moet doen?
Niet stoppen met vliegen, 1 week niet vliegen zet je een paar weken terug.

GJ

Morgen Calmato Sport ophalen, alles overzetten van Curare of Extra.
Alle apparatuur goed testen met range check. 12 x 10 kon er op of had je er op.
Onverwoeste pakketten inzetten.
Bouwen als driepoot en heb je hem maandag klaar op te vliegen.
Daar behoedzaam mee vliegen en heel houden.
Eigenlijk een heel goed idee vind ik.

Ik heb zelf een schuimpje die altijd meegaat naar het veld. Een lekker gooi en smijt kissie, goed beweegelijk en redelijk snel. Begin Ik altijd even mee. Even 1 accutje om weer in te komen, skills....
Daarna pak ik kisten waar ik zuiniger op ben, of de funjet,
Voordeel is dat je altijd lekker kunt vliegen.
Gaat het schuimpjes stuk, boeien! Lijmen met epoxy of voor 150 euro weer een nieuwe 2e handsje....
Vertrouw je de zaken niet, vliegen er meerdere mensen, dan laat je de duurdere kisten aan de grond.

Er zit nog een voordeel aan:
Je test eigenlijk jezelf. Merkt, omdat je altijd met dezelfde kist vliegt, of je een beetje lekker in je vel zit, hoe winderig/vlagerig is, en je weet dat je zender het nog doet[emoji15].

Eigenlijk een heel goed idee vind ik.

Ik heb zelf een schuimpje die altijd meegaat naar het veld. Een lekker gooi en smijt kissie, goed beweegelijk en redelijk snel. Begin Ik altijd even mee. Even 1 accutje om weer in te komen, skills....
Daarna pak ik kisten waar ik zuiniger op ben, of de funjet,
Voordeel is dat je altijd lekker kunt vliegen.
Gaat het schuimpjes stuk, boeien! Lijmen met epoxy of voor 150 euro weer een nieuwe 2e handsje....
Vertrouw je de zaken niet, vliegen er meerdere mensen, dan laat je de duurdere kisten aan de grond.

Er zit nog een voordeel aan:
Je test eigenlijk jezelf. Merkt, omdat je altijd met dezelfde kist vliegt, of je een beetje lekker in je vel zit, hoe winderig/vlagerig is, en je weet dat je zender het nog doet[emoji15].

Heel verstandig.

idd effectief idee, goede.
voor zover ik weet, is de hele schuim "beweging" zelfs ontstaan door combat kistjes aan de helling, om heel te blijven na midairs (en of landingen daarna). dat begon ooit met enkele kisten.

Goh, je bent een dagje niet op internet en er gebeurt van alles.
Ik was er niet bij en dan is het wat lastiger te beoordelen maar er is al vaker wat fout gegaan met zwevers en een motormodel daar op de club.
In alle jaren dat ik bij clubs gevlogen heb is dat nog nooit gebeurd dus er zit structureel iets fout daar.
Spreken jullie niet met elkaar of zo?
Vliegt de ene linksom en de andere rechtsom en blijven zwevertjes boven het veld hangen?
Wij spraken altijd af welke richting we vlogen en zwevers hingen op plekken waar motorkisten niet kwamen.
Bij landen hadden zwevers voorrang maar ze moesten dan ook zo snel mogelijk van het veld af zijn.
Ik heb 1x een midair gehad, met Gerben, maar dat was pas na een keer of 4 uitproberen, je moet echt veel moeite doen om een vliegtuig te raken in de lucht.

Wat je nu moet doen?
Niet stoppen met vliegen, 1 week niet vliegen zet je een paar weken terug.

GJ
Ik zou het lidmaatschap opzeggen bij die club, er zit iets goed mis.

Ik zou het lidmaatschap opzeggen bij die club, er zit iets goed mis.

Nou, als er geen afspraken gemaakt zijn voor het vliegen dan is er geen structuur op die club.
Zwevers horen gewoon niet in het vluchtpad van een motorkist te hangen.
Normaal gesproken hangen zwevers hoog en ergens aan de zijkanten van het veld.
Dit is al Wil zijn 2e aanvaring met een zwever of lierlijn.
Dan klopt er toch iets niet in de organisatie lijkt mij.
Als ik met die F5B dingen aan de gang ging dan ging iedereen van het veld.
Of ik wachtte zelf met vliegen tot er niks meer in de weg hing.
En als er dan wel iemand tegelijk ging vliegen maakten we de afspraak, ik blijf daar en jij blijft daar.
Zo krijg je nooit een aanvaring.

GJ

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back