De perikelen van WdeW, deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Midair ? Daar kun je niemand de schuld van geven. Niemand vliegt expres tegen een ander model aan.

Heb het zelf ook 1 keer gehad, vloog pas een paar jaar. Splinternieuwe f3a kist, een trainer vloog de romp doormidden vlak achter de vleugel. Gas dicht natuurlijk, maar sturen kun je alleen nog met ailerons. Dat liep natuurlijk ook niet goed af. De kist heb ik aan de hand van de tekening opnieuw gebouwd en er vele jaren met plezier mee gevlogen.

Is gewoon balen maar niets aan te doen.

Grt,

Arnoud.

Klopt, shit happens.

Ik denk dat mijn Nederlands-Duitse vriend met de muziek mee is.
We waren net een plannetje aan het smeden om de Venture versneld af te bouwen.

Ik blijf overigens van mening, dat als de snelheidsverschillen tussen vliegtuigen erg groot zijn, het beter is om niet tegelijk te vliegen.
Of, om dat tot een minimum te beperken.

De Xtra is ook aan gort. Na 1 minuut met het toestel gevlogen te hebben, tegen een zwever aan gevlogen. Zelfvertrouwen en de portemonnee staan weer op nul.
Fijn weekend allemaal.

Zo'n langzame zwever kan natuurlijk moeilijker uitwijken voor snellere modellen.
Daar ligt echt een verantwoording voor de snellere piloot.

Ik weet het; geen echt populaire boodschap, maar wel hoe het is.
Het kan en zal gebeuren en hoort er ook wel weer bij, maar de snellere piloot is altijd eerder verantwoordelijk.

Dat is lastig zo zwart-wit te definieren denk ik.

Op 1 van de clubs waar ik vlieg ben ik meestal de enige die met iets grotere zwevers vlieg. Dan ben ik over het algemeen de langzaamste, ook wel eens niet want flink doorsteken van ene bel naar de andere kan harder gaan dan een motorkist;), en als er dan anderen ook aan het vliegen zijn kies ik er voor om hoger en verder weg te blijven vliegen zodat we elkaar niet in de weg zitten.
Dan kunnen de snelle kistjes naar hartelust hun accu's warm houden en als ik aan landen toe ben overleg ik dat met de andere piloten en is iedereen blij.

Dat je je vliegstijl en wat je in de lucht doet aan moet passen aan wat er nog meer rondvliegt lijkt mij volkomen logisch en is misschien wel de basis van in clubverband vliegen

Bij ons vragen we de gene die al vliegt of hij er bezwaar tegen heeft als er iemand bij komt.....
Denk eerlijk gezegd niet dat je bij een mid air iemand als schuldige kan aanwijzen, tenzei er een bewust risico opzoekt
Bij ons zit er ook een die lekker het circuit tegengesteld vliegt met zn funcub..... hij vind het leuk om dat schuimding zo idioot hard voor zn neus langs te knallen en wind mee gaat ie nog harder he :hammer:
Maar goed, die rost ook gerust 7-8 toestellen per jaar de grond in :D

Wil, je vraagt onze mening hoe nu verder, ik ben geneigd de 3e optie aan te bevelen, even een toestel die wat makkelijker vliegt dan een f3a, na een aantal vluchten zet je dit neer waar je wilt en knalt je zelfvertrouwen omhoog en wil je vrij snel daarna de speeder erbij pakken voor de nodige actie en adrenaline.
Op zich ook wel fijn (vind ik) om voordat je een maiden lucht gaat vliegen eerst even met een vertrouwde kist te vliegen als soort van warm up.

Vlieg met de Ion Pro. Die is lang niet zo snel als mijn Wilco.
En die kan je vliegen als een calmato.
Hij lijkt snel, is wat schraal in het zichtprofiel, dus blijven kijken. Maar het vliegt gewoon goed.
RC1 figuren was je niet van plan, dus je kan mooie stijgvluchtjes maken, motor uit en baanjes glijden als een zwever.

Heb zelf alleen respect voor de grote malende prop, dat iemand hem even uit moet zetten. Lukt me met mode 2 niet lekker.
Voor de rest is het appeltje eitje.

Knikkende knietjes horen niet bij een model. Dan hang je hem aan het plafond om naar te staren.
En koop je iets wat vertrouwenwekkend vliegt. Ken uw zelve.

Nog een ding... koop een Scheissmato Sport. Standaard back-up kist. Vliegt altijd compromisloos.
Rugvlucht is virtuoos mogelijk op 20cm boven het veld, voor knuppelvaste cracks.
Rond lummelen op andere hoogte voor mindere goden ook mogelijk.

Maar je kan neutraal blijven knuppelen. En daarmee tevree weer naar huis.
Vergis je niet, zo een Scheitmato reeds 16 jaar in gebruik, en nog heel. Vele cilinderbussen en enkele lagersets .46 verder.
3de folielaag, vorige twee UV opgerookt. Maar het vliegt gewoon. En dat is wat je wilt, routine bijhouden.
Op een dag is de vrolijke Venture klaar en pak je die op.

Maak het jezelf niet zo moeilijk.

Kalmaaatoowwwww blijft een topding... setup van de curare erin en knallen maar
Ik heb een oude versie (hoogdekkert) met een .46 of soms met een .61 4ploffer
Heb nu een bocht in bestelling bij Weston uk om een reso aan de .46 te hangen (had ik bij een bekend forumlid gezien) :yes:
Ding gaat nu al vertikaal hahaah straks helemaal :D
Zoveel fun met zon simpel kissie ...... laatst volle snelheid een low pass en de folie flikkerde er gewoon vanaf :hammer:

Vlieg met de Ion Pro. Die is lang niet zo snel als mijn Wilco.
En die kan je vliegen als een calmato.
Hij lijkt snel, is wat schraal in het zichtprofiel, dus blijven kijken. Maar het vliegt gewoon goed.
RC1 figuren was je niet van plan, dus je kan mooie stijgvluchtjes maken, motor uit en baanjes glijden als een zwever.

Heb zelf alleen respect voor de grote malende prop, dat iemand hem even uit moet zetten. Lukt me met mode 2 niet lekker.
Voor de rest is het appeltje eitje.

Knikkende knietjes horen niet bij een model. Dan hang je hem aan het plafond om naar te staren.
En koop je iets wat vertrouwenwekkend vliegt. Ken uw zelve.

Nog een ding... koop een Scheissmato Sport. Standaard back-up kist. Vliegt altijd compromisloos.
Rugvlucht is virtuoos mogelijk op 20cm boven het veld, voor knuppelvaste cracks.
Rond lummelen op andere hoogte voor mindere goden ook mogelijk.

Maar je kan neutraal blijven knuppelen. En daarmee tevree weer naar huis.
Vergis je niet, zo een Scheitmato reeds 16 jaar in gebruik, en nog heel. Vele cilinderbussen en enkele lagersets .46 verder.
3de folielaag, vorige twee UV opgerookt. Maar het vliegt gewoon. En dat is wat je wilt, routine bijhouden.
Op een dag is de vrolijke Venture klaar en pak je die op.

Maak het jezelf niet zo moeilijk.

Is jouw Scheitmato vergelijkbaar met een Calm Aan Zo?

Jup een toestel welke je dagelijks kunt pakken altijd er bij hebben.
Nu zit je.
En toch een tip, blijf je cirquit plannen. Kijk regelmatig rond of dit vrij is. En kijk vooral verder dan je punt van je spinner.

Aangezien dat jullie allemaal door superieure foam kisten uit de lucht gebeukt worden, misschien een leuke Timber?

Ik denk dat een leuke Tiger 2 of een calmato laagdekker een goede richting is. Hoef je je niet voor te schamen. Ik wil ook graag mijn Tiger 2 vliegen, en graag een calmato.

Aangezien dat jullie allemaal door superieure foam kisten uit de lucht gebeukt worden, misschien een leuke Timber?

Ik denk dat een leuke Tiger 2 of een calmato laagdekker een goede richting is. Hoef je je niet voor te schamen. Ik wil ook graag mijn Tiger 2 vliegen, en graag een calmato.
Wil zal niet meer aan de skuimpies gaan lijkt me :confused: hoewel een funjet best iets leuks kan zijn voor hem :yes:

Kalmaatootje of tiger hoort eigenlijk in elke hangar te staan
Ga jij hem electrisch vliegennof met een pruttel voorin

• Like
Reactions: Cnn
De schuimpjens zijn leuk. Vond wennen, maar de zender stond op hyper.
Moest rustiger, totdat je ze kent... alles hyper zet... :D

Stelt niets voor... je schaamt je bijna tussen de meest fantastische kisten die afgewrakt worden
deze dat niet wordt.

Hier een oude plaatjes... de Sport moet nog eens af... Foliewerk... Nieuw mooier kieltje bouwen
en een staa-bilowtje... moet een dieper doorgetrokken richting op, en split hoogte.
Dat vliegt next level... beter en scherper...

IMG_1705.jpg IMG_1886 2.jpg

Laatst bewerkt:
Een funjet. Dat is wel een idee.

De Tiger wil ik ooit eens op benzine hebben. Zo een kleine evolution lijkt me wel wat. Zat een supertigre 7.5cc op. Dat ben ik verplicht hem te vliegen met een pruttel ding aan de bouwer

Ik heb nog een Tiger denk dat daar eens een elektro setup in moet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back