De perikelen van WdeW, deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geostationaire zwevers zijn erg gevaarlijk... bij ons ook.
Jammer. Xtra werk! Niet meer te fixen?
Of totaal ontredderd, geshredderd?

Wat nu dan? En hoe kwam het er toe met een zwever te middelen mid-air?

Laatst bewerkt:
Erg jammer, ik kreeg deze foto van Wil
8335a5730603135f764714c1f6201368.jpg

Voorlopig maar even verder met wandelen, fietsen, schaken, fotografie, lp´s draaien, lezen op een terrasje, netflix kijken.

De Venture natuurlijk wel afbouwen en daarna vliegen met een instructeur die hem opstijgt, landt, de bochten neemt en verder de omgeving in de gaten houdt.
Misschien kan ik dan zo nu en dan eens even een klein stukje recht vooruit vliegen. Dit alles mits er verder geen andere kisten, vogels, etc. in de lucht zijn.

ah jammer idd, maar, het is ook hoe modelvlieg groei eruit ziet. ik heb zelf ook genoeg e.e.a. gehad maar dat neemt echt af. mss even iets anders doen idd maar het modelvliegen gaat wel steeds beter, gestaag. ik heb ook geleerd (voor mij goed iig) dat er momenten zijn met drukte, zelf niet best in vel, komt niet goed uit etc, dan gewoon even niet vliegen, ander moment weer proberen (heel en al). ook van die "nog één keer" dingen. daar had ik iig een lijdensproces voor :) en een balans gevonden.
ook iets dat ik mezelf "voorhou", is dat als er bijna een botsing is, niet sturen (sturen vergroot de kans op contact). pas als op het laatst er echt van lijkt te komen, ontwijken (dit klinkt mss raar maar ik vind me daar ook echt in gegroeid, door ongelukken mee te maken). wat dat betreft lijkt het het meest op "groei" zulke momenten als op die foto.

Eerlijk gezegd denk ik dat er genoeg zijn die dit graag (voor noppes) voor je willen doen. :thumbsup:

Je hebt een PB van mij ontvangen met daarin een aanvraag betreffende 20 modellen.

@WillydeWoofer

Het kan gebeuren Wil. Maak je er niet te druk om,

Pak een ff een makkelijke kist en ga gewoon eens vliegen. Even wat lol hebben. Geen prestatie druk voelen. Weet niet hoe het gebeurd is. Zit in de auto, kan de pagina's niet doorspitten

Het is momenteel geen moment voor een CA lijm/ foam/ binnen 30 min weer vliegen grapje?:friends:

Laatst bewerkt:
Erg jammer, ik kreeg deze foto van Wil
8335a5730603135f764714c1f6201368.jpg

holy crap :eek: daar zit aardig werk in om te fixen Wil, een mid air is altijd KUT....... (anders kan ik het niet uitdrukken) ik ben daar ook altijd huiverig voor hoewel het vrij weinig voorkomt..
dit heeft weinig te maken met je vliegkunsten Wil, dit is gewoon domme pech.. :confused:

als je echt niks meer te vliegen hebt mag je van mij een snelle kist gebruiken, servo's zitten er al in, enkel de brandstof motorsteun en tank eruit halen en je eigen componenten erin zetten
schade hoef je niet over in te zitten, vlieg je hem aan puin dan is dat mijn risico

holy crap :eek: daar zit aardig werk in om te fixen Wil, een mid air is altijd KUT....... (anders kan ik het niet uitdrukken) ik ben daar ook altijd huiverig voor hoewel het vrij weinig voorkomt..
dit heeft weinig te maken met je vliegkunsten Wil, dit is gewoon domme pech.. :confused:

als je echt niks meer te vliegen hebt mag je van mij een snelle kist gebruiken, servo's zitten er al in, enkel de brandstof motorsteun en tank eruit halen en je eigen componenten erin zetten
schade hoef je niet over in te zitten, vlieg je hem aan puin dan is dat mijn risico

Dat is een heel mooi aanbod Richard, waarvoor dank. Gelukkig heb ik een mini-voorraadje aan kunnen leggen.
Ik heb inmiddels goede hulp om de Venture af te bouwen. De speeder van GJ is al klaar, maar om daar dan nu ineens mee te gaan vliegen!?
Misschien is het verstandig om even een paar weken helemaal nergens mee te vliegen.

Voor mij is het duidelijk, dat ik niet meer opstijg als er andere kisten in de lucht zijn. Mensen die stapvoets vliegen verwachten niet, dat je met een veel hogere snelheid aan komt zetten. Ook al vind ik het zelf niet erg snel. Ik vloog ongeveer half gas. 200 - 400 km/uur, dat vind ik snel.

@niels: de Xtra is zeker geen beginnerskist. Hij vliegt ongeveer zoals de Curare deed. Ze zijn groot en vrij stabiel.

Als het dan toch over leermomenten gaat;
" niet meer opstijg als er andere kisten in de lucht zijn"
Meteen ook maar stoppen met F3A kunstvlucht kisten. Ik heb toch niks aan die hoge romp.

Dat ik doorga met vliegen is zeker. Maar waarmee en wanneer is nog de vraag?

• Like
Reactions: Cnn
Sorry Wil. Zat in de auto. Had niet gelezen hoe en wat.

Kan je niet eens wat kisten uitproberen op je club?

het moment is even niet leuk, maar, wsl als je weer vliegt (vooral als het een vliegtuig is dat je een beetje kent) zal het wsl een stuk beter gaan met een vreemde "sprong".
tenminste dat is wat ik leerde van zulke dingen (even niet vliegen na een ongelukje). je komt er wsl vaardiger uit. ik zelf heb "moeite" met quad vliegen. ik weet ook wel van mezelf, dat ik "zo iemand" ben die heel goed nadenkt wat de bedoeling is, en het dan "zomaar" opeens kan. maar ik kan het nog niet. op de club gooien ze soms een quad weg en vliegen gewoon verder. of in de hand landen. voor ik dat kan duurt nog niet-in-te-zien lang. in de praktijk wsl afzienbaar. ik ga er ook maar mee door na pauzes, stress, en zo

Als het dan toch over leermomenten gaat;
" niet meer opstijg als er andere kisten in de lucht zijn"
Meteen ook maar stoppen met F3A kunstvlucht kisten. Ik heb toch niks aan die hoge romp.

Dat ik doorga met vliegen is zeker. Maar waarmee en wanneer is nog de vraag?
Erg jammer, helaas gebeuren die dingen.

Volgens mij is het "niet meer opstijgen...." niet de manier want dan kom je niet aan vliegen toe en wat als er iemand opstijgt als jij in de lucht bent?

Gewoon doorvliegen Wil en vóór je kist kijken als je vliegt (daar is het al eerder over gegaan).

Jammer Wil.
Moet wel een flinke zwever geweest zijn ? Vol carbon ? Die Xtra valt niet zomaar uit de lucht.
Wel een deuk in je zelfvertrouwen. o_O

Bij mij op de club wordt het altijd overlegd als iemand alleen wil vliegen, is misschien een goede zaak om dit tijdelijk even te doen.
Die paar minuten wachten is niets op een hele vliegmiddag. Bakkie erbij en "technisch overleg", dat hoort er tenslotte ook bij.

Uithuilen en overnieuw beginnen....gaat goed komen !

Grt,

Arnoud.

• Like
Reactions: Cnn
Jammer Wil.
Moet wel een flinke zwever geweest zijn ? Vol carbon ? Die Xtra valt niet zomaar uit de lucht.
Wel een deuk in je zelfvertrouwen. o_O

Bij mij op de club wordt het altijd overlegd als iemand alleen wil vliegen, is misschien een goede zaak om dit tijdelijk even te doen.
Die paar minuten wachten is niets op een hele vliegmiddag. Bakkie erbij en "technisch overleg", dat hoort er tenslotte ook bij.

Uithuilen en overnieuw beginnen....gaat goed komen !

Grt,

Arnoud.

Nee, het was een Fun Glider van Multiplex, maar ik heb er niet echt mee kunnen lachen.
Een van de vleugels brak af, toen ze elkaar raakten. Mijn toestel stortte recht omlaag. De neus hebben wij uit moeten graven.
In de romp zat een flinke aluminium buis gemonteerd. Daar ging de vleugelpen doorheen. Voor de vlucht heb ik alles nog goed gecontroleerd.
Het was de eerste keer dat ik er helemaal alleen mee ging vliegen. Ik heb er heel even aan moeten wennen, maar daarna ging het lekker.
Juist op dat moment raakten wij elkaar.

Als ik 45 jaar vlieg, instructeur en examinator ben, had ik dan beter op moeten letten? Heeft er altijd iemand schuld? Ik had beter uit moeten kijken?

Ik ben ook eens door een baby buizerd uit de lucht gevlogen. Dat was een gele funcub. Lachuh, met die Fun-dingen.

Midair ? Daar kun je niemand de schuld van geven. Niemand vliegt expres tegen een ander model aan.

Heb het zelf ook 1 keer gehad, vloog pas een paar jaar. Splinternieuwe f3a kist, een trainer vloog de romp doormidden vlak achter de vleugel. Gas dicht natuurlijk, maar sturen kun je alleen nog met ailerons. Dat liep natuurlijk ook niet goed af. De kist heb ik aan de hand van de tekening opnieuw gebouwd en er vele jaren met plezier mee gevlogen.

Is gewoon balen maar niets aan te doen.

Grt,

Arnoud.

Genoeg gehuild, hoe nu verder?

Wat staat er klaar, of is binnen een dag vliegklaar?
1 Ion Pro Plus (snelle zwever). Een keer in de lucht een stukje mee gestuurd. Een ervaren speed-vlieger heeft hem toen opgestegen en geland.
2 Speeder van 140cm span, die GJ voor mij heeft gebouwd.

Wat kan er op wat langere termijn klaar zijn?
3 Venture 60 (mooie grote rustig vliegende laagdekker). Dat betekent automatisch een stop!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back