De perikelen van WdeW, deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja de servo's werken:)

Nul ruimte. Denk 0.5mm ruimte aan weerszijden. Maar het werkt en het raakt niks.

Rompje niet mee verder gegaan. Had er even geen zin meer in.

Heel eerlijk gezegd denk ik dat wil een quiky 500 moet doen.

Quicky heeft ie al gevlogen, ging ook goed.
De Xtra is stukken langzamer dan de Curare en land ook veel makkelijker, heeft veel meer frontaal oppervlak, dus veel meer weerstand.
Ik vind het een stap terug maar tja, je moet toch wat vliegen.
Gewoon weer even met de Xtra vliegen en weer wat rust krijgen, gebruik de Xtra als trainer.
En daarna de groene speeder, dan de Turnleft en dan de Avionik.

Ik Was laatst met die Voodoo bezig. Was er even zo flauw van dat ik hem opgeborgen heb. Eindelijk 2 servo's in een te krappe romp kunnen proppen. Esc die ik niet kon programmeren. Laat constant de motor piepen.

Maar ik was bezig met de rolroeren. Dus verder niet bij stilgestaan.

Tot de rolroeren niet meer reageerden. Lipo checken 0.7 volt. Mooi die kon dus de kliko in.

Volgende accu. Kon ik de vleugel monteren en alles passen.

Eindelijk klaar!

Bleek door een oude reparatie het zadel op de romp/ aansluiting vleugel totaal niet het vleugelprofiel te volgen aan 1 kant. Was net klaar met schuren. Net alles weer ingebouwd...

Godver de godver.

Beter een nieuwe kunnen kopen ipv andermans ellende oplossen.

Toen alles maar even opgeruimd. Was in staat hem in tweeën te breken. Maar de ervaring leert dat je daar niks mee opschiet. Alleen nog meer frustratie achteraf:)

Beste ff weglopen bij dingen als het te gek wordt

Ik zei je al via Whatsapp, alles wat kogelkopjes is en zo, weglaten, daar heb je geen ruimte voor.
En de Voodoo is een stuk gereedschap, alles moet doelmatig, niets hoeft mooi.
Een lipo die kortstondig onderspanning heeft gehad kan je door te laden vaak wel weer goed krijgen.
Die oude reparatie... hopelijk is er niets aan het instelhoekverschil veranderd want anders is echt een uitdaging om te vliegen.

GJ

Lipo daarna geladen. Kreeg de cellen ook weer op 3.83v.

Maar een paar uur later zakte 1 cel weer richting 0.8 volt. 2 keer geprobeerd. Daarna weggooit.

Ja klopt GJ.

Bas zei hetzelfde. Grootste probleem was de positie van de servo's.

De Z Tang was nog niet binnen, wilde het toch af hebben. Bankschroef had gekund. Maar hadden loepzuivere hoeken moeten zijn. Kleinere servo's hadden ook geholpen. Was al in staat ze er weer uit te dremelen. Maar Bas adviseerde ze niet stuk te maken.

Had nog gezocht naar minder hoge servo hevels, niet gevonden. Ik heb je manier met de ingeslepen kwiklinkjes toegepast. En daardoor werkt het nu goed:).

Tja instelhoek. Ik had een setje, maar kon hem niet weer vinden. Misschien dat hij per ongeluk verkocht is, heb geen idee. Had hem apart gelegd. Bas adviseerde hem apart te houden. Hij legde me al uit hoe ik een mal kon maken van de goede kant. Materiaal weg schuren waar nodig. Te weinig materiaal opvullen met 2k en de vleugel op dat punt de vleugel met blauwe Tesa te beplakken. Zodat het mooi aansloot. Maar dan moet de vleugel wel in de juiste positie staan.

De goede kant:

IMG-20210425-WA0015.jpeg

De foute kant:

IMG-20210425-WA0011.jpeg
IMG-20210425-WA0009.jpeg

Servo's:

IMG-20210424-WA0040.jpeg
IMG-20210424-WA0038.jpeg
IMG-20210424-WA0025.jpeg
IMG-20210424-WA0003.jpeg
IMG-20210424-WA0015.jpeg

Screenshot_20210427-194032_WhatsApp.jpg

Laatst bewerkt:
Mmm....een plat gestampte Curare ? Tja, emoties even niet in bedwang gehouden. Soms ligt een model je niet. Doet er niet meer toe, probleem opgelost.

De Xtra is inderdaad een stap terug in jouw geval maar dat heb ik al eerder gezegd.
De Xtra land tevens moeilijker dan de Curare, heeft bij geringe crosswind al ruddercorrectie nodig. Ik heb jaren met de kist gevlogen maar vond dat een groot nadeel. (Ook bij het vliegen van figuren)
Staat nu al vele jaren met pensioen op zolder. Verkoop heeft geen zin, je krijgt er niets voor.

Neem even de rust om te analyseren wat er precies mis gaat in de landing. Iedereen kan jou advies geven maar de meesten zien niet hoe jij vliegt. Probeer zelf een plan te maken hoe je het landen kunt verbeteren zodat je met ieder willekeurig model netjes kunt landen.
Je hebt het brevet, het moet er dus zeker inzitten.

Wordt vervolgd in een volgend perikeltje.... ;)

Grt,

Arnoud.

Dat zijn veel wijze woorden Arnoud. De Xtra is inderdaad wat hoger en minder gestroomlijnd. Voorlopig ga ik hem met een instructeur vliegen,
waarschijnlijk aankomend weekend. Eerder heb ik er al een paar keer mee gevlogen en ook eens geland. Bij harde crosswind kan het verstandig
zijn, om te besluiten niet te gaan vliegen.

Binnenkort wil ik weer bij mijn andere club gaan vliegen. Dat veld ligt noord/zuid. Dat biedt perspectief.

Die X-Tra pakken. Om het wel lastig te houden gewoon met 1 vleugel vliegen.

Til er niet te zwaar aan. Pak een ander model. Ding was gewoon opgeklungeld.

Lekker vliegen. En pak evt een wat makkelijkere kist. Pak die WOT?

Ga je dat saai vinden dan een rappe zwever,

Ik Was laatst met die Voodoo bezig. Was er even zo flauw van dat ik hem opgeborgen heb. Eindelijk 2 servo's in een te krappe romp kunnen proppen. Esc die ik niet kon programmeren. Laat constant de motor piepen.

Maar ik was bezig met de rolroeren. Dus verder niet bij stilgestaan.

Tot de rolroeren niet meer reageerden. Lipo checken 0.7 volt. Mooi die kon dus de kliko in.

Volgende accu. Kon ik de vleugel monteren en alles passen.

Eindelijk klaar!

Bleek door een oude reparatie het zadel op de romp/ aansluiting vleugel totaal niet het vleugelprofiel te volgen aan 1 kant. Was net klaar met schuren. Net alles weer ingebouwd...

Godver de godver.

Beter een nieuwe kunnen kopen ipv andermans ellende oplossen.

Toen alles maar even opgeruimd. Was in staat hem in tweeën te breken. Maar de ervaring leert dat je daar niks mee opschiet. Alleen nog meer frustratie achteraf:)

Beste ff weglopen bij dingen als het te gek wordt

Ik voel me enorm opgelucht Niels. Helaas wel mijn handen en de stoep opengehaald.

• Like
Reactions: Cnn
VooDIY toch gelukt? Mooi!

Landingsgestellen... goede montage is ook wat waard.
Was de landing goed genoeg maar het onderstel blijvend zwak.
Goede Curare aanschaffen of bouwen.
Garbage in, is garbage out. Ook bij modelvliegertjes als deze...

Hij had ooit een neuswiel en bedoeld voor brandstof. Er was al heel veel aan gerommeld. Latere modellen hadden niet voor niks flaps.
De motor is prima en de regelaar is een YPG 120 ampere. Dat kan zo weer in een andere kist.

Quicky heeft ie al gevlogen, ging ook goed.
De Xtra is stukken langzamer dan de Curare en land ook veel makkelijker, heeft veel meer frontaal oppervlak, dus veel meer weerstand.
Ik vind het een stap terug maar tja, je moet toch wat vliegen.
Gewoon weer even met de Xtra vliegen en weer wat rust krijgen, gebruik de Xtra als trainer.
En daarna de groene speeder, dan de Turnleft en dan de Avionik.
GJ

Dat is het plan, dat we inmiddels telefonisch besproken. Soms loopt een planning even iets anders. Als je alles van te voren wist ......

Volgens mijn bescheiden mening is de snelheid van een toestel geen probleem. Het mag van mij nog wel een behoorlijk stuk harder gaan dan de Curare.
Met de laatste kon ik haaks door de bocht met flinke snelheid. Ik ben niet zo van een mooie rustige vliegstijl.

De Quicky van GJ vloog lekker vlot en dat is al weer 1 of 2 jaar geleden. Ik kon hem goed volgen. Serge had het daar over.

Wat een aggressie Wil.. :eek:
Voelde wel even goed he, dat in elkaar stampen van zo’n kutding :D

Dit zat er aan te komen, en ik denk dat het ergens wel goed is zo......
nu lekker met de extra vliegen, en zodra je zelfvertrouwen weer is gegroeid pak je de speeder erbij

Zorg dat je er plezier in houd, het is per slot van rekening een hobby, een doel hebben is fantastisch maar laat dat geen obsessie worden

• Like
Wat een aggressie Wil.. :eek:
Voelde wel even goed he, dat in elkaar stampen van zo’n kutding :D

Dit zat er aan te komen, en ik denk dat het ergens wel goed is zo......
nu lekker met de extra vliegen, en zodra je zelfvertrouwen weer is gegroeid pak je de speeder erbij

Zorg dat je er plezier in houd, het is per slot van rekening een hobby, een doel hebben is fantastisch maar laat dat geen obsessie worden

Het plezier was weg en dat is het niet waard. Ik heb een enorm doorzettingsvermogen, maar als de stoppen door beginnen te slaan, moet ik zelf ingrijpen.
Ik heb er al een paar keer eerder mee willen stoppen, daarom heb ik heb ik hem bij thuiskomst meteen "gedemonteerd" :D. Mijn gevoel zegt me dan, wat ik moet doen.
Als je het nuchter bekijkt, heb ik er van geleerd en er een mooie aandrijving aan overgehouden.
En inderdaad een doel kun je wat bijstellen.

• Like
Ik zal eens kijken hoe snel ik de blue angel netjes af kan bouwen.
Dan zal je zien dat het niet aan jou ligt maar aan het in elkaar geflanste model.
Maar zoals ik al zei, voor 50 euro heb je wel beter leren vliegen, waarschijnlijk beter dan velen op de club want de Curare is een uitdaging en velen vliegen met schuimpies, al dan niet met stabilisatie, trage zwevers of electrozwevers.
Die ben jij al voorbij.

GJ

GJ

Ik zal eens kijken hoe snel ik de blue angel netjes af kan bouwen.
Dan zal je zien dat het niet aan jou ligt maar aan het in elkaar geflanste model.
Maar zoals ik al zei, voor 50 euro heb je wel beter leren vliegen, waarschijnlijk beter dan velen op de club want de Curare is een uitdaging en velen vliegen met schuimpies, al dan niet met stabilisatie, trage zwevers of electrozwevers.
Die ben jij al voorbij.

GJ

GJ

Misschien toch nog niet zo'n gek idee een Blue Angel. Jij kunt dat beter inschatten dan ik.
Kan de aandrijving van de Curare daar in op 6 cellen. Die liep lekker.
Zoals ik al ergens aangaf en een paar mensen hier beaamden: een plan kan worden bijgesteld.

Tijdens het "ontmantelen" :D van de Curare trof ik nog 12 stukjes lood aan in de neus en een achterlijk zwaar en complex motorschot.
Ik weet nu zeker dat de verhoudingen behoorlijk verstoord waren.

Tja, tweedehands is vaak de ellende van iemand anders.
De Curare vind ik een vreselijk lelijk model, de Blue Angel is wel wel mooi ( mijn mening).
Geef me een dag of 10, dan moet ie klaar zijn.
Vliegen zal ie als de Curare.
Dus geen probleem lijkt me.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back