De perikelen van WdeW, deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste mensen,
Over enkele ogenblikken ga ik de Curare in elkaar stampen. Ik heb dat al 2 keer eerder willen. Ik ga niet voor de 8e keer het onderstel er onder zetten. Het is al zes weken stressen om dit ding te laten landen. Het is alleen maar chagrijn. Dat is het niet waard.

Dat is EEN oplossing....

Maar er is ook al 6 weken gezegd dat dat landingsgestel van jouw Curare niet klopt...

Een goed landingsgestel hoeft helemaal niet zo loeisterk te zijn. De pootjes van mijn Saphir zitten letterlijk vast met dezelfde onbenullige schroefjes waarmee je normaal ook servo's monteert.

Maar dan moet het landingsgestel wel GOED zijn....

Ik durf namelijk ondertussen eigenlijk wel aardig wat er onder te verwedden, dat jij 100% in staat bent een GOEDE Curare, met een GOED landingsgestel, WEL zonder problemen aan de grond te zetten.

Wil stuurt net een foto van een Curare in grijze Komo zak.
Daad bij het woord.
Maar niet de goede oplossing volgens mij.
De Xtra is een stap terug in de richting die hij wil.

GJ

Dat is EEN oplossing....

Maar er is ook al 6 weken gezegd dat dat landingsgestel van jouw Curare niet klopt...

Een goed landingsgestel hoeft helemaal niet zo loeisterk te zijn. De pootjes van mijn Saphir zitten letterlijk vast met dezelfde onbenullige schroefjes waarmee je normaal ook servo's monteert.

Maar dan moet het landingsgestel wel GOED zijn....

Ik durf namelijk ondertussen eigenlijk wel aardig wat er onder te verwedden, dat jij 100% in staat bent een GOEDE Curare, met een GOED landingsgestel, WEL zonder problemen aan de grond te zetten.

Dat laatste denk ik ook.

• Like
Reactions: Cnn
Nee, ik bedoel wat ik schrijf.
Hij wil naar snellere modellen, de Xtra is een stuk langzamer dan de Curare, dus een stap terug richting snelheid.

GJ

Wil stuurt net een foto van een Curare in grijze Komo zak.
Daad bij het woord.
Maar niet de goede oplossing volgens mij.

GJ

Ik geloof het meteen, maar het moet niet ten koste gaan van mijn gezondheid.

De X-Tra en de groene Speeder staan klaar, maar ik weet nog niet wat ik ga doen.

Ik snap het niet.
Je landde de Curare altijd tot iemand over mais en anders binnenkomen begon.
Daarna kreeg je ergens kortsluiting in je hersens en is het niet meer goedgekomen.
Dus dit neem je mee naar elk volgend model.
Beetje jammer.

GJ

Beste mensen,
Over enkele ogenblikken ga ik de Curare in elkaar stampen. Ik heb dat al 2 keer eerder willen. Ik ga niet voor de 8e keer het onderstel er onder zetten. Het is al zes weken stressen om dit ding te laten landen. Het is alleen maar chagrijn. Dat is het niet waard.

Misschien nog even een kleine toelichting;
Voor aanvang de wielen nog even perfect gericht.
Daarna alle aantekeningen die ik heb over het landen op papier gezet en bestudeerd.
Vlucht nr. 1: Op hoogte het landingscircuit geoefend. Daarna steeds wat lager. Dat ging allemaal prima. Daarna een redelijke landing gemaakt.
Vlucht nr. 2: Mooi haaks op de baan gaan staan. Overshoots geoefend. Verder naar het einde van de baan gelopen. Met weinig snelheid aan komen
vliegen. Mooie ruime bocht zonder hoogte te verliezen. Hij kwam perfect aan. In mijn ogen niet te snel. Volgens mij kwam ik met de Wot
Trainer veel sneller binnen. Hij kwam op de grond. Stuiterde 1 keer, alles was nog heel, hij stuiterde nog een keer en er lag weer een
wiel af.
Waarom maakte ik geen doorstart bij het stuiteren? Dat kwam niet in mij op.
Thuis met genoegen het hele ding op de stoep aan gort staan slaan. Zo, daar ben ik mooi vanaf.

• Like
Reactions: Cnn
Nee, ik bedoel wat ik schrijf.
Hij wil naar snellere modellen, de Xtra is een stuk langzamer dan de Curare, dus een stap terug richting snelheid.

Laat maar.... het is een taalfoutje. Een stap terug kan nooit IN de richting zijn die je wilt... Een stap terug is ALTIJD in de richting die je NIET wilt... Zo werkt de nederlandse taal nu eenmaal.

Waarom maakte ik geen doorstart bij het stuiteren? Dat kwam niet in mij op.
Troost je, daar heb ik ook meer dan een stuiter voor nodig hoor, om die beslissing te maken. Je hoofd is nu eenmaal gefocused op landen en dan is die eerste stuiter gewoon TE snel om die beslissing te nemen.
Hoef je jezelf echt niet kwalijk te nemen.

Ik snap het niet.
Je landde de Curare altijd tot iemand over mais en anders binnenkomen begon.
Daarna kreeg je ergens kortsluiting in je hersens en is het niet meer goedgekomen.
Dus dit neem je mee naar elk volgend model.
Beetje jammer.

GJ

Nee, in het begin landden de instructeurs hem. Daarna ben ik het zelf gaan doen en is het een paar keer goed gegaan. Dat waren landingen vanuit het westen.
Nu ik het landen vanuit het Oosten onder de knie begint te krijgen, kwam ik kennelijk nog te snel binnen.
Het komt zeker niet door het maisverhaal.
Voorlopig kan ik beter even niet vliegen, beter voor de bloeddruk.

Mmm....een plat gestampte Curare ? Tja, emoties even niet in bedwang gehouden. Soms ligt een model je niet. Doet er niet meer toe, probleem opgelost.

De Xtra is inderdaad een stap terug in jouw geval maar dat heb ik al eerder gezegd.
De Xtra land tevens moeilijker dan de Curare, heeft bij geringe crosswind al ruddercorrectie nodig. Ik heb jaren met de kist gevlogen maar vond dat een groot nadeel. (Ook bij het vliegen van figuren)
Staat nu al vele jaren met pensioen op zolder. Verkoop heeft geen zin, je krijgt er niets voor.

Neem even de rust om te analyseren wat er precies mis gaat in de landing. Iedereen kan jou advies geven maar de meesten zien niet hoe jij vliegt. Probeer zelf een plan te maken hoe je het landen kunt verbeteren zodat je met ieder willekeurig model netjes kunt landen.
Je hebt het brevet, het moet er dus zeker inzitten.

Wordt vervolgd in een volgend perikeltje.... ;)

Grt,

Arnoud.

Die X-Tra pakken. Om het wel lastig te houden gewoon met 1 vleugel vliegen.

Til er niet te zwaar aan. Pak een ander model. Ding was gewoon opgeklungeld.

Lekker vliegen. En pak evt een wat makkelijkere kist. Pak die WOT?

Ga je dat saai vinden dan een rappe zwever,

Ik Was laatst met die Voodoo bezig. Was er even zo flauw van dat ik hem opgeborgen heb. Eindelijk 2 servo's in een te krappe romp kunnen proppen. Esc die ik niet kon programmeren. Laat constant de motor piepen.

Maar ik was bezig met de rolroeren. Dus verder niet bij stilgestaan.

Tot de rolroeren niet meer reageerden. Lipo checken 0.7 volt. Mooi die kon dus de kliko in.

Volgende accu. Kon ik de vleugel monteren en alles passen.

Eindelijk klaar!

Bleek door een oude reparatie het zadel op de romp/ aansluiting vleugel totaal niet het vleugelprofiel te volgen aan 1 kant. Was net klaar met schuren. Net alles weer ingebouwd...

Godver de godver.

Beter een nieuwe kunnen kopen ipv andermans ellende oplossen.

Toen alles maar even opgeruimd. Was in staat hem in tweeën te breken. Maar de ervaring leert dat je daar niks mee opschiet. Alleen nog meer frustratie achteraf:)

Beste ff weglopen bij dingen als het te gek wordt

Laatst bewerkt:
VooDIY toch gelukt? Mooi!

Landingsgestellen... goede montage is ook wat waard.
Was de landing goed genoeg maar het onderstel blijvend zwak.
Goede Curare aanschaffen of bouwen.
Garbage in, is garbage out. Ook bij modelvliegertjes als deze...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back