De perikelen van WdeW, deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jaha, we hebben wel eens van die grapjassen gehad die dachten dat ze met hun vingers n draaiende prop tegen konden houden.
Dat wil je toch niet meemaken als je alleen op het veld staat.

Oh ja, en het is idd veel gezelliger.

Jaha, we hebben wel eens van die grapjassen gehad die dachten dat ze met hun vingers n draaiende prop tegen konden houden.
Dat wil je toch niet meemaken als je alleen op het veld staat.

Oh ja, en het is idd veel gezelliger.
O, lukt dat niet dan? [emoji848]

Kut niet met propellers.... en laat je ook niet afleiden als je bezig bent..
Laatste keer (en uberhaupt een van de hele weinige keren) dat ik met mn jatten in de prop terecht kwam was ik alleen aan het klooien, even afgeleid en nog geen killswitch geprogrammeerd :frustie:
Bij een brandstofmotor gelukkig nog nooit meegemaakt, electro is wat dat betreft veel leiper
Anyway... gauw papier pakken maar het bloede best heftig dus gauw in de auto gestapt en naar de huisarts gereden die het vervolgens heeft ingepakt..... nu na 2 jaar nog steeds een kutgevoel aan de vingertop.... een snelverbandje is geen slecht item om bij je te hebben bij het vliegen.

Je moet een beetje kijken naar het risico, denk ik.

Als je jezelf weet te verwonden met een EDF-toestel ben je wel heel erg bijzonder bezig.
Of met zwever met een hoogte-elastiek.
Of of of...

Het goede nieuws is;
Als je uren de tijd hebt om op het veld te gaan liggen bloeden, kun je ook even naar de EHBO rijden of even bellen.
Ja er kunnen ongelukjes gebeuren, heel vervelend, maar ik heb nog nooit gehoord dat er dode piloot gevonden is op een modelvliegveld.

Laatst bewerkt:
Bij ons moest er zelfs een instructeur aanwezig zijn om te mogen vliegen.
En 20 meter verderop naast het veld mag je doen en laten wat je wilt, zolang je het gratis EU vliegbewijs maar bij je hebt.....
Bij ons moet er ook een extra iemand of collega vlieger bij zijn, is die er niet dan mag het niet en vlieg je gewoon in je uppie naast het veld :D

Ja, zo is het, maar dan kan iig het bestuur niet op jou gedrag aangesproken worden of andere leden van de club die wel het beste voor hebben met de modelvliegerij.

Bij ons maakt het ook niet uit wie er bij aanwezig is. Het gaat om een algemene veiligheid (en gezelligheid [emoji2957]).

Precies, je mag wel in je eentje fietsen in het bos. En als je dan je nek breekt en opgevreten wordt door wolven heb je niemand om aan te klagen.

• Like
Reactions: Cnn
Waarvoor zou iemand de club moeten aanspreken over het vliegen ???
In 23 jaar nog nooit meegemaakt dat iemand vanwege zn vlieggedrag op of aanmerkingen veroorzaakte waardoor de club aangesproken werd...

Het geen ik bedoel aan te geven is dat door de nieuwe regelgeving een hele hoop vliegers geen drang meer hebben om bij een modelvliegveld te gaan vliegen omdat het even niet kan
(Omdat er verder niemand even tijd heeft of vanwege sluiting door coronabeleid)

Ik vind dat EU bewijs daarom ook geen goed iets

Precies, je mag wel in je eentje fietsen in het bos. En als je dan je nek breekt en opgevreten wordt door wolven heb je niemand om aan te klagen.
ja daar zit wat in..... wel een erg vreemde redenatie om naar een modelvliegvereniging te gaan en als er iets gebeurt die vereniging aansprakelijk stellen :frustie:

Je moet een beetje kijken naar het risico, denk ik.

Als je jezelf weet te verwonden met een EDF-toestel ben je wel heel erg bijzonder bezig.
Of met zwever met een hoogte-elastiek.
Of of of...

Het goede nieuws is;
Als je uren de tijd hebt om op het veld te gaan liggen bloeden, kun je ook even naar de EHBO rijden of even bellen.
Ja er kunnen ongelukjes gebeuren, heel vervelend, maar ik heb nog nooit gehoord dat er dode piloot gevonden is op een modelvliegveld.

Ik heb wel eens een bijna-dood ervaring gehad tijdens het vliegen.

Tuurlijk is het veel gezelliger met meer. Om die reden zal ik daar echt niet in mijn eentje gaan vliegen.
Maar of dat nu een kwestie van leven of dood is... En of de club daar dan aansprakelijk voor is..?

Pas op hoor straks moeten we allemaal een Modelvliegveldhulpverleningscursus gaan volgen.
Jaarlijkse herhaling, gekeurde brandblussers en EHBOkisten...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back