Ik heb mischien nog wel wat moois voor je liggen.... Ik heb nog een (volgens mij nieuwe) schokbreker voor een RC motorfietsje liggen.
Die zijn vrij zwaar gedempt en afgeveerd vanwege de geometrie van een achtervork. Heel anders dan de veren voor autootjes, die veel slappere veren hebben (500~800 gram voorspanning voor een 1:8 offroad) en veel lichtere demping
Wat ik heb liggen heeft een veervoorspanning instelbaar van ongeveer 2,5 tot 3,5 kilo, en een slag van 11 mm. Gewicht 36 gram.
Die heb ik ooit eens lang geleden verkeerd besteld.
Mag je voor een tientje plus verzend hebben, kan denk ik wel in een bubbeltjes envelop, dus zal de kop ook niet kosten.
Moet je even aan het rekenen gaan met je uiteindelijke gewicht en de hefboomverhouding in je veerconstructie, teneinde niet te veel veerweg in te leveren, al heb je niet zo heel veel nodig, 5 mm is voor mijn Ogar ruim voldoende.
Mijn ervaring met een grote kist als de FW190 (2 meter span, 10,5 kilo) leert me dat zelfs met zo'n ding, een veerweg van 15 mm al ruimschoots voldoende is, en dat een veervoorspanning gelijk aan het gewicht alles is wat je nodig hebt (De FW190 staat bij mij op het punt van wel/niet in de veren zakken onder zijn eigen gewicht. Alleen met taxiën slaat hij wel eens door, maar niet tijdens start of landing).
Stel dat jouw kist 5,25 kilo weegt, dan kun je toe met een hevel verhouding van 1:1,5 en hou je een veerweg van 7 mm over.
Zou naar mijn idee voldoende moeten zijn.
Mar je moet dus wel absoluut éérst weten wat je kist daadwerkelijk gaat wegen, voor je de geometrie van die swingarm gaat vastleggen. Niet schatten, maar daadwerkelijk
weten...
De bevestiging is niet wezenlijk verschillend van hoe het wiel in die swingarm zit: gewoon een goed ondersteunde pen door de swingarm. In het vliegtuig zelf maak je ook een dergelijke constructie. Het moet alleen wel demonteerbaar blijven uiteraard.
Laat maar weten of je er belang bij hebt...