DirkSchipper
Forum veteraan
Het is geen kist met een verbrandingsmotor Serge!... Kans dat ze zo lostrillen is groot.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Het is geen kist met een verbrandingsmotor Serge!... Kans dat ze zo lostrillen is groot.
Electro, en zeker met klapprop, kan net zo hard trillen hoor...Het is geen kist met een verbrandingsmotor Serge!![]()
Roxxy regelaars zijn toch van Robbe, niet van Multiplex?!Links boven een condensator. Die werd bij de MPX Roxxy regelaar mee geleverd,
Ik vind dat ISOLA2's opmerking hard hout snijdt. Dit is hét recept naar een tipstall tijdens een van de bochten bij de landing.... dat komt overeen met een stabiliteitsmarge van 16%. Ik wil uiteindelijk naar 131 mm (12%). Het zwaartepunt is op de originele tekeningen overigens op 110 mm aangegeven (21%). Dat is wel aan de erg voorzichtige kant.
die iets boven de waarde voor een ervaren piloot (dat ben je toch?) ligt
Wat heeft de romp met neutraalpunt te maken?
Dat er mogelijk een klein nose-down moment zal zijn vanwege de lage en omvangrijke romp snap ik, maar de grootte ervan lijkt me klein.
Ik vlieg gewoon met het zwaartepunt volgens tekening, dus ongeveer 110 mm vanaf de voorrand (aan de wortel gemeten).Ben ook wel benieuwd waar de huidige Ogars in praktijk goed mee vliegen. Brutus?