Bouwverslag De Havilland T.10 Chipmunk ⇨ WG-486 G | c/n C1/0536

Leuk dat je ook weer lekker actief hier bent, Ramses!

Prachtige kist erbij weer! Gefeliciteerd! [emoji108]

.
Vandaag op de Schaal & Warbirdmeeting in Oss heeft Jan Den Hartog prachtige foto`s van m`n DH.T-10 Chipmunk gemaakt:

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

Super bedankt weer Jan, heel blij mee!! :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Groeten, Ramses
.

Laatst bewerkt:
.
Een paar jaar geleden had ik m`n DH-T.10 Chipmunk meegenomen (statisch) naar de schaalmeeting in Oss.
Jacques, een vriend van Frank, was gecharmeerd van m`n Chipmunk en ik kwam met hem in gesprek.
Jacques maakte enkele foto`s van mijn model en vroeg of hij die mocht versturen naar een vriend in Engeland.

We hadden daarna contact via email en ik kwam erachter dat die vriend van Jacques vlieger David Moss is!!
David Moss was de piloot van o.a. de De Havilland DH-T.10 WK-518 van de Battle of Britain Memorial Flight.
Hier een foto van David Moss 'zijn' WK-518 en daarachter de WG-486 (welke ik heb nagebouwd):

full

Ik heb recent weer een mailtje naar David gestuurd i.v.m. de geslaagde maiden flight van m`n Chippy en kreeg er weer een leuke reactie op terug:

.
Good day to you Ramses,

Wonderful stuff! I am not a modeller but would echo Jacques’ comments about the quality and detailing of your lovely Chippy.
I would add, from a former pilot‘s perspective, that it was a pretty spirited first flight but clearly well controlled. Hats off to you!

WG486 only joined BBMF in 1995, four years after my time there. 'My' Chippy was WK518, which is still with the Flight.
WG486 was part of the so-called Station Flight at RAF Gatow in Berlin for many of the Cold War years.
It was used to putter around the West Berlin airspace and photograph anything of interest to the intelligence community that was taking place across the border.
When Gatow closed, it was passed over to BBMF.

Congratulations again on a great model and successful maiden flight.
Happy landings with your lovely model.

Yours, David

.
Dank je Jacques voor dit leuke contact :thumbsup:

Groeten, Ramses
.

Laatst bewerkt:
.
Gisteren was een onvergetelijke dag :thumbsup:
Na het plaatsen van foto`s van m`n Chipmunk op Facebook vorige week ben ik door de vlieger van de G-APLO uitgenodigd om op 17 september m`n model naast zijn T.10 te zetten om foto`s te maken.
Gisteren op 17 september vloog het Vliegend Museum Seppe ook Market Garden Memorial Flight.

Eerst enkele foto`s van de beide zwarte T.10`s samen.
Kers op de taart van de bouw van m`n T.10, heel blij met deze foto`s! :thumbsup:

full

full

full

full

full

full

...en de Chip weer binnen in het museum gezet, want er ging nog iets gebeuren...

full

Groeten, Ramses
.

Laatst bewerkt:
.
Een vlucht in de zwarte T.10!!!! :thumbsup: :thumbsup:
Een geen reguliere vlucht, maar een prachtige formatievlucht met een andere T.10 :worship: :thumbsup:

Daar staan de beauties!!

full

Wat is het toch een prachtige ranke kist:

full

En daar gaan we:

full

Het was wat onzeker door veranderlijk weer, maar de vlucht ging door:

full

Groeten, Ramses
.

WOW! Je ziet er erg gelukkig uit en dat snap ik! Dromen worden werkelijkheid! Maar jouw model is ook echt een kunstwerk, fijn dat dat ook zo gewaardeerd wordt!

Back