Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
En waar je op zit zijn de doften.Het bootje heb je piekfijn opgeknapt Hans
Misschien ook wel leuk om de juiste benamingen te weten, wat jij vlonder noemt heet in een bijboot/sloep de 'wegering' en je spreekt bij een sloep ook niet van een potdek(seltje) maar van een 'dolboord'
Soms ben je zo ongeïnteresseerd bezig dat je beter een avondje kan stoppen.
In dit geval ga ik het onderstuk van de mast opnieuw draaien. Dit slaat werkelijk nergens op
Bekijk bijlage 401542 Bekijk bijlage 401543
Even een proefopstelling gemaakt van het kanon..... Ik neig er steeds meer naar om hier helemaal geen tuigage op te zetten... Mischien enkel ringen? Of helemaal niets op deze schaal.
Bekijk bijlage 402515 Bekijk bijlage 402516
Dat is iets wat niet onmogelijk is hoor Peter!
Ik wou dat ik het zo kon maken Hans!
De bodem van het kanon is ook vrij dun waardoor ik al moeite hebt een oog er in te boren.Tja, wat zal ik er van zeggen. Niks oogt heel goed. Bij admiraliteit modellen zag je soms zelfs helemaal geen geschut.
Misschien alleen de broeking.
Je hebt gelijk hoor Hans. Ik begin net en mijn scheepje heeft haar nukken, dat heb ik op internet wel gezien, je moet gewoon veel zelf maken en oplossen, dus niet echt voor starters. Maar ik ga er gewoon lekker mee door. Ben hier om te leren! Ik heb een eigen bedrijf. Ik had een tijd geleden een stagiare. Na een week legde ik haar iets uit en toen vroeg ze: "hoe weet je dat allemaal?, Wat slim!" Toen moest ik een beetje glimlachen in mezelf. Ik was niet slim of zo. Nee. Het is gewoon ervaring. Had al dat al zo vaak gezien en opgelost... Dus na een X aantal schepen, ben ik misschien weer in die positie. Tot dan, lees en leer ik hier graag!Dat is iets wat niet onmogelijk is hoor Peter!
Probeer het en je zal zien dat na een aantal handelingen het je gaat lukken en met wat geduld uiteraard.
Ziet er wel super uit! Echt heel realistisch!
Gaaf manIk ben ook nog wat bezig geweest met een aantal riemen en de bootshaak.
Bekijk bijlage 402525