De definitie van een stock klasse ?

Verhalen dat je met 10km verschil voorbij wordt gereden zijn echt niet te koppelen aan alleen de motor en dat weet Andre zelf ook wel ;-)
Ja klopt, 1 km aan rijders/auto kwaliteit, en 5 km aan motor verschil. Met de 1 km verschil heb ik als senior tenminste nog even de tijd om te bedenken dat ik op tijd op een gecontroleerde manier aan de kant moet gaan. Now I never knew what hit me.
Ik heb even een jaartje terug gekeken, topspeed was toen voor iedereen niet veel meer dan 65/66, nu dus 72,3

Andre rijd maximaal een kilometer of 60 per uur,
afgelopen week ging Jan "de pimp" op het recte stuk 72.9 per uur, na 13 minuten nog steeds 66 per uur.
Dat is volgens mij een verschil van 13 km/u.
Peter S. is misschien een beter voorbeeld, die onderhoud zijn auto prima en heeft goede accu`s, rijd met de nieuwste spullen, gaat niet harder dan 63 per uur. Staat op het punt te stoppen met de hobby door dit soort ongein.
Oke, in de jacht naar de 70 heb ik de sensor overcheated, waardoor deze nu dood is. Met mijn oude motortje reed ik zaterdag weer even richting de 63. September vorig jaar ging ik op een goed ingestraalde dag 65, vergelijkbaar met Jantje Pimpie. Overigens onderhoud ik mijn auto ook wel redelijk hoor. :p

Het gaat mij erom dat het leuker zou zijn als je minder moeite aan de motor regelaar zou moeten besteden en meer tijd had voor de setup van de auto.
+1:thumbsup:


Net mailtje aan Mister Liu gestuurd..:

Dear Michael Liu,

Stock racing is very populair in Europe, more and more racing federations are using the Justock ESC.
Would it be possible to include the option in the zero timing software that limits the max. RPM.


Roy


Kijken wat die zegt, misschien zit het wel in de volgende update..

Geniaal
 
Ik vind het een briljant idee. Nu nog even in de reglementen voor 2014 zien te krijgen.

Dit had je al in het reglement van 2013 kunnen krijgen, als jij je eigen topic (NK seizoen 2013) goed doorgelezen had, 28 okt 2012 is dit al eens voorbij gekomen!!!

Wanneer je een motor vergelijk met een “referentiemotor” of diens specificaties, is dat een stuk minder tijdrovend, en je hoeft het alleen maar te doen wanneer er “gegronde reden zijn”, bijvoorbeeld als de rechtuit snelheid aanzienlijk hoger ligt dan de concurrentie. Het is totaal onbelangrijk wat er in geklooid is, (alleen leuk voor geïnteresseerde), daar moet een technische commissie zich helemaal niet mee bezig houden….(het was trouwens maar een idee van mij)…en wanneer deze rijder dan met een motor moet rijden die echt voldoet (leen motor) dan is het ook meteen duidelijk voor de concurrentie, of men nog harder moet gaan trainen (of sleutelen aan de setup), om deze gast bij te houden….

…Hetzelfde geldt natuurlijk ook voor de brushless regelaar, je kan natuurlijk dat ding openbreken om te zien of de electronica nog “standaard” is, of alle mappings doorspitten om te checken of er parameters verschoven zijn,….. ik zou zeggen veel plezier ermee….eenvoudiger is het om deze te vervangen door een leen-esc, waarvan je weet dat hij reglementair is, zo simpel kan het wezen om een controle uit te voeren in een kort tijdbestek….ik zie het probleem niet…ze zijn toch allemaal hetzelfde…???
 
Oke, in de jacht naar de 70 heb ik de sensor overcheated, waardoor deze nu dood is.

Tja, gelukkig staan dat soort zaken in de gebruiksaanwijzing zodat iedereen deze modificatie aan zijn motor kan maken......stock??? tuurlijk!!

Ik neem aan dat je niet de enige bent die meer power uit de SP probeert te krijgen?? Wel weer een heel gedoe om de motor voor een NK en de ZAC dan weer terug te bouwen.....
 
Ik wil als mede 'vertegenwoordiger' van de Nomac EC10 klasse best reactie gaan geven op echt serieuze vragen... Be my guest, dan reageer ik daar zeker op. …

Bij deze nogmaals…

Zijn de specs van de nieuwe motor met de nieuwe look, gelijk/identiek aan die van de oude serie…?

Een serieus antwoord is een ja of een nee, alle andere (ontwijkende) antwoorden of geen antwoord kan ik helaas niet serieus nemen!!
 
Dit had je al in het reglement van 2013 kunnen krijgen, als jij je eigen topic (NK seizoen 2013) goed doorgelezen had, 28 okt 2012 is dit al eens voorbij gekomen!!!


Van mij hoeft het niet, ik ga er geen voorstel voor indienen. En destijds heeft blijkbaar niemand daar de behoefte toe gezien. Uiteraard is iedereen vrij een dergelijk voorstel in te dienen en ter stemming te brengen... Dus ik zie je voorstel wel tegemoet komen op de Nomac mail dan neem ik aan ?! ;)
 
Bij deze nogmaals…

Zijn de specs van de nieuwe motor met de nieuwe look, gelijk/identiek aan die van de oude serie…?

Een serieus antwoord is een ja of een nee, alle andere (ontwijkende) antwoorden of geen antwoord kan ik helaas niet serieus nemen!!

Feitelijk ? Geen idee...
Mijn gevoel en persoonlijke ondervinding zegt dat de laatste paar series wel gelijk zijn (vanaf het moment dat de 'donkere' kleur gebruikt werd).

Blij met het antwoord ?? Wordt ik nu serieus genomen ??
 
Er bekruipt mij een naar gevoel wanneer ik door dit topic blader..

Er wordt gemakshalve vanuit gegaan dat iedereen die hard gaan in de stock 'cheat' wat misselijkmakend is. Wederom staan de beste stuurlui aan wal..

Logischerwijs zit er kwaliteitsverschil in de 'budget' motoren van SpeedPassion al is het overgrote deel van de motoren redelijk gelijk. Men ziet veel zaken over het hoofd en staren zich enkel en alleen blind op de topsnelheden van sommige rijders.

Uiteraard zie ik een stock klasse graag zo eerlijk mogelijk, maar dit zal jammer genoeg nooit het geval zijn. Wanneer er gebruik gemaakt wordt van een regelaar met een maximaal RPM worden accu's NOG belangrijker. In dat geval krijgen de mensen die de packs, laders en auto's goed voor elkaar hebben via de achterdeur alsnog te horen dat ze 'cheaten'.

Persoonlijk ben ik zeer tevreden over het huidige reglement. Wanneer er gekeken wordt naar grote wedstrijden (ETS) zit met het 150 man erg dicht bij elkaar en worden excessen er snel uitgepikt. Hoe dit op club/nk niveau geregeld wordt, geen idee.. Echter kan ik zeggen dat ik tot op de dag van vandaag geen hinder ondervonden heb van 'cheaters' voor zover deze aanwezig zijn.

Voor de mensen die daadwerkelijk hinder ondervinden van snellere deelnemers op zowel het rechte stuk als in rondetijden, bied ik graag aan een run te rijden met hun motor(en). Ben er van overtuigd dat het verschil weinig tot niets bedraagt.
 
Jan "de pimp" op het recte stuk 72.9 per uur, na 13 minuten nog steeds 66 per uur.

En we weten zeker dat ie niet met een iets andere FDR reed?....
Gewoon, omdat het kan?

Want wat was zijn snelheid de afgelopen ZAC...... :wink:

Alleen al door de speedtrap op de MACH, kun je iedereen gek maken, en Jan snapt dat!.... :razz:


Net mailtje aan Mister Liu gestuurd..:
Ja, hij is het brein!

Wanneer er gebruik gemaakt wordt van een regelaar met een maximaal RPM worden accu's NOG belangrijker. In dat geval krijgen de mensen die de packs, laders en auto's goed voor elkaar hebben via de achterdeur alsnog te horen dat ze 'cheaten'.

Accu's aan het begin van het jaar laten merken door de Nomac, en dus een maximum aantal per jaar instellen?
 
En we weten zeker dat ie niet met een iets andere FDR reed?....
Gewoon, omdat het kan?

Want wat was zijn snelheid de afgelopen ZAC...... :wink:

Alleen al door de speedtrap op de MACH, kun je iedereen gek maken, en Jan snapt dat!.... :razz:
Misschien kwam die wel goed door de kantine bocht..?
Verschillen zijn te groot en dat kan opgelost worden met de techniek.
De mensen die nu hard gaan vinden het prima, de overige niet.
Het is simpel als regelmakers om meer gelijkheid te creëren, fabrikanten gaan dit niet doen.
 
Er bekruipt mij een naar gevoel wanneer ik door dit topic blader..

Er wordt gemakshalve vanuit gegaan dat iedereen die hard gaan in de stock 'cheat' wat misselijkmakend is. Wederom staan de beste stuurlui aan wal..

En dat gevoel heb ik ook maar dan in de tegengestelde richting. Er wordt te veel aangegeven dat er niets aan de hand is en tegelijk wordt er niet constructief meegewerkt aan het opzetten van een goede handboek met alle info en meetmethodes voor een goede technische controle. Te grote verschillen op de baan met mensen die heus wel weten wat ze aan het doen zijn maar binnen het legale niet die prestaties kunnen evenaren kan niet simpel afgedaan worden met "doorlopen jongens, hier is niets aan de hand". Zoals vele malen opgemerkt sta je open voor iedere controle als je niets te verbergen hebt maar blijkbaar is het tegendeel waar want veel medewerking is er niet.

Misschien kwam die wel goed door de kantine bocht..?
Verschillen zijn te groot en dat kan opgelost worden met de techniek.
De mensen die nu hard gaan vinden het prima, de overige niet.
Het is simpel als regelmakers om meer gelijkheid te creëren, fabrikanten gaan dit niet doen.

Wel of niet goed door de kantinebocht en een snelheid op de lus aan het einde van het rechte stuk waar de 1 het gas los laat en de ander het erop houdt voor een maximale meeting is subjectief. Dat je ingehaald wordt alsof je stil staat en bocht uit sommige auto's bijna stuiterend van het vermogen wegtrekken is een feit waar best wel vraagtekens over mogen bestaan.

Maar ben het met je eens dat fabrikanten het niet gaan oplossen, zeker niet met de diversiteit die SP onder hetzelfde art.nr. de markt op gooit. Helaas zie ik het met dit topic ook niet uit de rijders komen.....
 
Waar het omgaat Roelof is dat jij in diverse topics direct, of indirect, alle 'snelle' rijders in de Stock klasse in een grijs daglicht zet door maar te blijven hameren op het cheaten en op deze manier een beeld hebt geschetst dat cheaten nodig is om mee te kunnen.

Of dit nu je bedoeling is geweest of niet, je snapt natuurlijk zelf ook wel dat je hiermee de meeste stockrijders die meerijden op bijv. een NK geen plezier hebt gedaan en/of behoorlijk wat weerstand hebt opgeroepen bij deze groep.

Ik ben er 100% zeker van dat de NK-rijders (en ook anderen) er geen enkel probleem mee hebben om in 2014 met een andere regelaar of motor te rijden, zolang de regelementen dit voorschrijven. Tegelijkertijd hebben deze zelfde rijders zeer waarschijnlijk ook het idee dat het huidige regelement ook voldoet en vinden ze het prima zo. Als er dan op een forum een topic wordt geopend waarin een paar mensen roepen dat het anders moet, terwijl ze zelf niet eens meerijden, hoeveel rijders verwacht je dan juichend op de banken te zien staan?

Als jij het zo belangrijk vind dat er wat in de stockklasse veranderd voordat je mee gaat rijden dan zul je daar dus blijkbaar zelf voor moeten zorgen. En dat kan toch? Ga spullen testen, uitzoeken, maken of aanschaffen, schrijf een plan en breng het bij de Nomac in als voorstel voor 2014. Succes!
 
Waar het omgaat Roelof is dat jij in diverse topics direct, of indirect, alle 'snelle' rijders in de Stock klasse in een grijs daglicht zet door maar te blijven hameren op het cheaten en op deze manier een beeld hebt geschetst dat cheaten nodig is om mee te kunnen.

Of dit nu je bedoeling is geweest of niet, je snapt natuurlijk zelf ook wel dat je hiermee de meeste stockrijders die meerijden op bijv. een NK geen plezier hebt gedaan en/of behoorlijk wat weerstand hebt opgeroepen bij deze groep.

Ik ben er 100% zeker van dat de NK-rijders (en ook anderen) er geen enkel probleem mee hebben om in 2014 met een andere regelaar of motor te rijden, zolang de regelementen dit voorschrijven. Tegelijkertijd hebben deze zelfde rijders zeer waarschijnlijk ook het idee dat het huidige regelement ook voldoet en vinden ze het prima zo. Als er dan op een forum een topic wordt geopend waarin een paar mensen roepen dat het anders moet, terwijl ze zelf niet eens meerijden, hoeveel rijders verwacht je dan juichend op de banken te zien staan?

Als jij het zo belangrijk vind dat er wat in de stockklasse veranderd voordat je mee gaat rijden dan zul je daar dus blijkbaar zelf voor moeten zorgen. En dat kan toch? Ga spullen testen, uitzoeken, maken of aanschaffen, schrijf een plan en breng het bij de Nomac in als voorstel voor 2014. Succes!

+1

Ik kan me best vinden in alle op deze forum geplaatste voorstellen.
Wel ben ik van mening dat het te ver gaat, als wij ons brood ermee zouden verdienen dan was het een heel ander verhaal. Guys, this is a "HOBBY"
Bij de laatste wedstrijden waar ik aanwezig was waar stock verreden werd, heb ik geen excessen waargenomen qua top snelheden enz.
Het valt mij wel op dat diegene die het hardst roepen voor verandering nimmer op een wedstrijd aanwezig zijn, waarom?, zij komen zeggen zij zelf pas als het anders is en geljik is. Gelijk is het al enigzins (vindt de grootste deel van de rijders) , nu de niet deelnemer(s) nog.
Feit blijft dat meeste stemmen gelden, Feit blijft dat het maar een hobby is en geen brood winning. Wellicht wordt het tijd dat er wat mensen van HOBBY veranderen.
Ook hier zal weer wat op geschreven worden, het zij zo. Uiteindelijk is het net zo`n vehaal als de rest en leid ook dit tot .........................niets.
 
Waar het omgaat Roelof is dat jij in diverse topics direct, of indirect, alle 'snelle' rijders in de Stock klasse in een grijs daglicht zet door maar te blijven hameren op het cheaten en op deze manier een beeld hebt geschetst dat cheaten nodig is om mee te kunnen.

Of dit nu je bedoeling is geweest of niet, je snapt natuurlijk zelf ook wel dat je hiermee de meeste stockrijders die meerijden op bijv. een NK geen plezier hebt gedaan en/of behoorlijk wat weerstand hebt opgeroepen bij deze groep.

Ik ben er 100% zeker van dat de NK-rijders (en ook anderen) er geen enkel probleem mee hebben om in 2014 met een andere regelaar of motor te rijden, zolang de regelementen dit voorschrijven. Tegelijkertijd hebben deze zelfde rijders zeer waarschijnlijk ook het idee dat het huidige regelement ook voldoet en vinden ze het prima zo. Als er dan op een forum een topic wordt geopend waarin een paar mensen roepen dat het anders moet, terwijl ze zelf niet eens meerijden, hoeveel rijders verwacht je dan juichend op de banken te zien staan?

Als jij het zo belangrijk vind dat er wat in de stockklasse veranderd voordat je mee gaat rijden dan zul je daar dus blijkbaar zelf voor moeten zorgen. En dat kan toch? Ga spullen testen, uitzoeken, maken of aanschaffen, schrijf een plan en breng het bij de Nomac in als voorstel voor 2014. Succes!

Voor mij persoonlijk is het de vraag of ik 120 euro moet investeren voor een ETS set voor wat wedstrijdjes mee te pakken of 120 euro voor een stevige regelaar dat ik met een 5T lekker vrij kan rijden.
Naast mij hebben nu al vele anderen aangegeven dat ook zij de grote verschillen twijfelachtig vinden en in dit topic ook de nodige feiten zijn aangegeven om die twijfels volledig met recht te hebben maar ook buiten dit topic ken ik de mensen met die twijfels. Er wordt ook geen enkele moeite gedaan om die twijfels weg te nemen dan alleen maar afsnauwen, dat werkt niet mee om de twijfelaars gerust te stellen.

Om je even een idee te geven rondom het illegaal smeren in de 1:8. Daar waren geen werkende testmethodes voor om het te detecteren maar nu het toegestaan is is het makkelijk rondetijden vergelijken met vorig jaar toen het smeren nog verboden was. Om heel simpel te zijn: de hele top deed het waardoor ze aan elkaar gewaagd bleven. Zelfs de grootste klager die vond dat smeren beter gecontroleerd moest worden en zelf bleef beweren onschuldig te zijn laat nu onder het toegestane smeren dezelfde rondetijden zien. Als er een betaalbare 100% detectiemethode bestond hadden we die al lang gehad en was het smeren nooit doorgekomen.
Daartegen is bij elektro stock wel veel te controleren maar worden de controleurs in ongewisse gehouden door de beperkte informatie van wat er (buiten de regels) mogelijk is.

Wat heb je aan een technische controle als je niet alles weet waarop te moeten controleren.......
 
Het gaat maar door.
Roelof, niet persoonlijk bedoeld, maar ga aub iets anders rijden dan elektro, of ga modified rijden,dan hoef je je eigen niet meer druk te maken. zoals eerder opgemerkt, als een buitenstaander dit forum leest, wil ie al niet meer meedoen!! met of zonder regels.
Ik hoop dat het toch een keer doordringt dat wat jij wilt een utopie is in ons klein rc wereldje. Op internationaal nivo geef ik je gelijk, echter niet hier in ons kikkerlandje met een handje vol stock rijders.
Doet me toch denken aan dat kleine joch liggend op de supermarkt vloer gillend en jankend omdat ie z`n snoepje niet kreeg. wat was daar ook al weer de oplossing ? oh ja .. negeren
 
Misschien kwam die wel goed door de kantine bocht..?
Verschillen zijn te groot en dat kan opgelost worden met de techniek.
De mensen die nu hard gaan vinden het prima, de overige niet.
Het is simpel als regelmakers om meer gelijkheid te creëren, fabrikanten gaan dit niet doen.

Jan reed gewoon 66 Roy, de afgelopen ZAC, dus net zo hard als vele anderen, niets aan de hand dus, toch?
 
Feitelijk ? Geen idee...
Mijn gevoel
en persoonlijke ondervinding zegt dat de laatste paar series wel gelijk zijn (vanaf het moment dat de 'donkere' kleur gebruikt werd).

Blij met het antwoord ?? Wordt ik nu serieus genomen ??


@Rob, …“Blij”… NEE, blij word ik hier niet van, triest wel…de Nomac heeft nog veel te doen in de toekomst om serieus genomen te worden…hoe kan een organisatie verklaren dat alles eerlijk en volgens de regels verloopt, terwijl men zelf niet eens de kennis in huis heeft, om hun eigen huiswerk te doen. Ook lijk het mij niet op zijn plaats, om kritiek weg te wuiven zonder zelf een gefundeerde basis te hebben,…”Feitelijk? Geen idee…Mijn gevoel”…een technisch reglement bestaat uit maatstaven/referentie kaders… maar genoeg hierover…!

Een voorstel zoals met de “referentie motor”, is misschien toch wel iets voor jullie om eens serieus naar te kijken, hiervoor is geen technische kennis nodig, zoals ik al eerder vermeld had! Een motor fabrikant garandeert een motor leverancie/productie voor ongv 2 a 3 jaar meen ik, dus jullie moeten ook daar in meegaan (een motorreglement bv max 2 a 3 jaar aanhouden), updaten/upgraden met (nieuwe) motoren onder een oud serienr voorkom je dan ook, met alle gevolgen die daar bij behoren! Daarna is het weer gewoon vrij inschrijven voor iedere fabrikant, als dat gewenst is! En aangezien dat jullie zelf al de referentiemotoren in bezit hebben, kan je ook de fabrikant waarschuwen (en controleren) dat tussentijds upgraden, meteen ook einde overeenkomst inhoud, en dat zij voor een bepaalde tijd zijn uitgesloten voor inschrijving/aanmerking mbt het motorreglement, dan heb je ook meteen een handvat in die richting!

En nee ik ga geen voorstel indienen, wat je hier leest mag je gebruiken, wanneer de Nomac zich ontoegankelijk wil maken, dmv een ambtelijke molen, ga gerust U gang! Daarnaast heeft de technische commissie van de Nomac, helemaal geen toestemming nodig van haar leden, hoe een controle uit te voeren en wanneer [de technische controle, valt niet onder het beslissingsrecht], enkel moet zij rekening houden dat de rijder voldoende tijd overhoudt voor het prepareren van zijn voertuig voor de volgende heat. De rijder moet zich ten alle tijden onderwerpen aan een technische controle, zegt het reglement, en niet wat deze inhoud of hoe deze uitgevoerd moet worden! Een berichtgeving dat dit ingevoerd gaat worden, is dus voldoende, je kan dus vandaag al beginnen :rolleyes:

Het gaat er niet om of ik U serieus neem, zo belangrijk ben ik niet, en ik heb ook niets persoonlijks tegen U, U roeit waarschijnlijk ook maar met de riemen die U heeft, zo te lezen!
 
Laatst bewerkt:
@Rob, …“Blij”… NEE, blij word ik hier niet van, triest wel…de Nomac heeft nog veel te doen in de toekomst om serieus genomen te worden…hoe kan een organisatie verklaren dat alles eerlijk en volgens de regels verloopt, terwijl men zelf niet eens de kennis in huis heeft, om hun eigen huiswerk te doen. Ook lijk het mij niet op zijn plaats, om kritiek weg te wuiven zonder zelf een gefundeerde basis te hebben,…”Feitelijk? Geen idee…Mijn gevoel”…een technisch reglement bestaat uit maatstaven/referentie kaders… maar genoeg hierover…!

Een voorstel zoals met de “referentie motor”, is misschien toch wel iets voor jullie om eens serieus naar te kijken, hiervoor is geen technische kennis nodig, zoals ik al eerder vermeld had! Een motor fabrikant garandeert een motor leverancie/productie voor ongv 2 a 3 jaar meen ik, dus jullie moeten ook daar in meegaan (een motorreglement bv max 2 a 3 jaar aanhouden), updaten/upgraden met (nieuwe) motoren onder een oud serienr voorkom je dan ook, met alle gevolgen die daar bij behoren! Daarna is het weer gewoon vrij inschrijven voor iedere fabrikant, als dat gewenst is! En aangezien dat jullie zelf al de referentiemotoren in bezit hebben, kan je ook de fabrikant waarschuwen (en controleren) dat tussentijds upgraden, meteen ook einde overeenkomst inhoud, en dat zij voor een bepaalde tijd zijn uitgesloten voor inschrijving/aanmerking mbt het motorreglement, dan heb je ook meteen een handvat in die richting!

En nee ik ga geen voorstel indienen, wat je hier leest mag je gebruiken, wanneer de Nomac zich ontoegankelijk wil maken, dmv een ambtelijke molen, ga gerust U gang! Daarnaast heeft de technische commissie van de Nomac, helemaal geen toestemming nodig van haar leden, hoe een controle uit te voeren en wanneer [de technische controle, valt niet onder het beslissingsrecht], enkel moet zij rekening houden dat de rijder voldoende tijd overhoudt voor het prepareren van zijn voertuig voor de volgende heat. De rijder moet zich ten alle tijden onderwerpen aan een technische controle, zegt het reglement, en niet wat deze inhoud of hoe deze uitgevoerd moet worden! Een berichtgeving dat dit ingevoerd gaat worden, is dus voldoende, je kan dus vandaag al beginnen :rolleyes:

Het gaat er niet om of ik U serieus neem, zo belangrijk ben ik niet, en ik heb ook niets persoonlijks tegen U, U roeit waarschijnlijk ook maar met de riemen die U heeft, zo te lezen!

Ik ben helemaal op de hoogte van wat de technische keuring wel en niet mag. En ik waardeer je oplossingen en ideeën. Echter ga ik niet op basis van enkele (sommige niet eens rijdende) personen zelf iets ondernemen om volgend seizoen in te gaan voeren, terwijl het rijdende veld er misschien helemaal niet op zit te wachten. Ik ben van mening dat het toch het best werkt de voorstellen in te dienen, ter stemming te brengen op de vergadering onder de rijders en clubvertegenwoordigers, en op basis daarvan regels te maken en na te leven. Een referentie setje o.i.d. vind ik persoonlijk niet iets dat ik zomaar nu kan invoeren, zonder daar regels o.i.d. voor in te stellen met goedkeuring van de rijders. Als niemand daar op zit te wachten of de voordelen niet van inziet, oftewel het voorstel wegstemt, wie ben ik dan om het door te drukken op basis van enkele personen die hier, met alle respect, hun mening verkondigen ?!

En even om aan te geven hoe erg het huidige reglement en de manier van werken/racen gewaardeerd wordt... Het openings NK van dit jaar op de Amca had een aantal deelnemers, positief, dat ik sinds vele jaren niet gezien heb.
 
Back
Top