Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ja klopt, 1 km aan rijders/auto kwaliteit, en 5 km aan motor verschil. Met de 1 km verschil heb ik als senior tenminste nog even de tijd om te bedenken dat ik op tijd op een gecontroleerde manier aan de kant moet gaan. Now I never knew what hit me.Verhalen dat je met 10km verschil voorbij wordt gereden zijn echt niet te koppelen aan alleen de motor en dat weet Andre zelf ook wel ;-)
Oke, in de jacht naar de 70 heb ik de sensor overcheated, waardoor deze nu dood is. Met mijn oude motortje reed ik zaterdag weer even richting de 63. September vorig jaar ging ik op een goed ingestraalde dag 65, vergelijkbaar met Jantje Pimpie. Overigens onderhoud ik mijn auto ook wel redelijk hoor.Andre rijd maximaal een kilometer of 60 per uur,
afgelopen week ging Jan "de pimp" op het recte stuk 72.9 per uur, na 13 minuten nog steeds 66 per uur.
Dat is volgens mij een verschil van 13 km/u.
Peter S. is misschien een beter voorbeeld, die onderhoud zijn auto prima en heeft goede accu`s, rijd met de nieuwste spullen, gaat niet harder dan 63 per uur. Staat op het punt te stoppen met de hobby door dit soort ongein.
+1Het gaat mij erom dat het leuker zou zijn als je minder moeite aan de motor regelaar zou moeten besteden en meer tijd had voor de setup van de auto.
Net mailtje aan Mister Liu gestuurd..:
Dear Michael Liu,
Stock racing is very populair in Europe, more and more racing federations are using the Justock ESC.
Would it be possible to include the option in the zero timing software that limits the max. RPM.
Roy
Kijken wat die zegt, misschien zit het wel in de volgende update..
Is het nu een juist moment om over die honing en kaarsvet te beginnen Roy ?!?![]()
Ik vind het een briljant idee. Nu nog even in de reglementen voor 2014 zien te krijgen.
Wanneer je een motor vergelijk met een “referentiemotor” of diens specificaties, is dat een stuk minder tijdrovend, en je hoeft het alleen maar te doen wanneer er “gegronde reden zijn”, bijvoorbeeld als de rechtuit snelheid aanzienlijk hoger ligt dan de concurrentie. Het is totaal onbelangrijk wat er in geklooid is, (alleen leuk voor geïnteresseerde), daar moet een technische commissie zich helemaal niet mee bezig houden….(het was trouwens maar een idee van mij)…en wanneer deze rijder dan met een motor moet rijden die echt voldoet (leen motor) dan is het ook meteen duidelijk voor de concurrentie, of men nog harder moet gaan trainen (of sleutelen aan de setup), om deze gast bij te houden….
…Hetzelfde geldt natuurlijk ook voor de brushless regelaar, je kan natuurlijk dat ding openbreken om te zien of de electronica nog “standaard” is, of alle mappings doorspitten om te checken of er parameters verschoven zijn,….. ik zou zeggen veel plezier ermee….eenvoudiger is het om deze te vervangen door een leen-esc, waarvan je weet dat hij reglementair is, zo simpel kan het wezen om een controle uit te voeren in een kort tijdbestek….ik zie het probleem niet…ze zijn toch allemaal hetzelfde…???
Oke, in de jacht naar de 70 heb ik de sensor overcheated, waardoor deze nu dood is.
Ik wil als mede 'vertegenwoordiger' van de Nomac EC10 klasse best reactie gaan geven op echt serieuze vragen... Be my guest, dan reageer ik daar zeker op. …
Dit had je al in het reglement van 2013 kunnen krijgen, als jij je eigen topic (NK seizoen 2013) goed doorgelezen had, 28 okt 2012 is dit al eens voorbij gekomen!!!
Bij deze nogmaals…
Zijn de specs van de nieuwe motor met de nieuwe look, gelijk/identiek aan die van de oude serie…?
Een serieus antwoord is een ja of een nee, alle andere (ontwijkende) antwoorden of geen antwoord kan ik helaas niet serieus nemen!!
Jan "de pimp" op het recte stuk 72.9 per uur, na 13 minuten nog steeds 66 per uur.
Ja, hij is het brein!Net mailtje aan Mister Liu gestuurd..:
Wanneer er gebruik gemaakt wordt van een regelaar met een maximaal RPM worden accu's NOG belangrijker. In dat geval krijgen de mensen die de packs, laders en auto's goed voor elkaar hebben via de achterdeur alsnog te horen dat ze 'cheaten'.
Misschien kwam die wel goed door de kantine bocht..?En we weten zeker dat ie niet met een iets andere FDR reed?....
Gewoon, omdat het kan?
Want wat was zijn snelheid de afgelopen ZAC...... :wink:
Alleen al door de speedtrap op de MACH, kun je iedereen gek maken, en Jan snapt dat!.... :razz:
Er bekruipt mij een naar gevoel wanneer ik door dit topic blader..
Er wordt gemakshalve vanuit gegaan dat iedereen die hard gaan in de stock 'cheat' wat misselijkmakend is. Wederom staan de beste stuurlui aan wal..
Misschien kwam die wel goed door de kantine bocht..?
Verschillen zijn te groot en dat kan opgelost worden met de techniek.
De mensen die nu hard gaan vinden het prima, de overige niet.
Het is simpel als regelmakers om meer gelijkheid te creëren, fabrikanten gaan dit niet doen.
Waar het omgaat Roelof is dat jij in diverse topics direct, of indirect, alle 'snelle' rijders in de Stock klasse in een grijs daglicht zet door maar te blijven hameren op het cheaten en op deze manier een beeld hebt geschetst dat cheaten nodig is om mee te kunnen.
Of dit nu je bedoeling is geweest of niet, je snapt natuurlijk zelf ook wel dat je hiermee de meeste stockrijders die meerijden op bijv. een NK geen plezier hebt gedaan en/of behoorlijk wat weerstand hebt opgeroepen bij deze groep.
Ik ben er 100% zeker van dat de NK-rijders (en ook anderen) er geen enkel probleem mee hebben om in 2014 met een andere regelaar of motor te rijden, zolang de regelementen dit voorschrijven. Tegelijkertijd hebben deze zelfde rijders zeer waarschijnlijk ook het idee dat het huidige regelement ook voldoet en vinden ze het prima zo. Als er dan op een forum een topic wordt geopend waarin een paar mensen roepen dat het anders moet, terwijl ze zelf niet eens meerijden, hoeveel rijders verwacht je dan juichend op de banken te zien staan?
Als jij het zo belangrijk vind dat er wat in de stockklasse veranderd voordat je mee gaat rijden dan zul je daar dus blijkbaar zelf voor moeten zorgen. En dat kan toch? Ga spullen testen, uitzoeken, maken of aanschaffen, schrijf een plan en breng het bij de Nomac in als voorstel voor 2014. Succes!
Waar het omgaat Roelof is dat jij in diverse topics direct, of indirect, alle 'snelle' rijders in de Stock klasse in een grijs daglicht zet door maar te blijven hameren op het cheaten en op deze manier een beeld hebt geschetst dat cheaten nodig is om mee te kunnen.
Of dit nu je bedoeling is geweest of niet, je snapt natuurlijk zelf ook wel dat je hiermee de meeste stockrijders die meerijden op bijv. een NK geen plezier hebt gedaan en/of behoorlijk wat weerstand hebt opgeroepen bij deze groep.
Ik ben er 100% zeker van dat de NK-rijders (en ook anderen) er geen enkel probleem mee hebben om in 2014 met een andere regelaar of motor te rijden, zolang de regelementen dit voorschrijven. Tegelijkertijd hebben deze zelfde rijders zeer waarschijnlijk ook het idee dat het huidige regelement ook voldoet en vinden ze het prima zo. Als er dan op een forum een topic wordt geopend waarin een paar mensen roepen dat het anders moet, terwijl ze zelf niet eens meerijden, hoeveel rijders verwacht je dan juichend op de banken te zien staan?
Als jij het zo belangrijk vind dat er wat in de stockklasse veranderd voordat je mee gaat rijden dan zul je daar dus blijkbaar zelf voor moeten zorgen. En dat kan toch? Ga spullen testen, uitzoeken, maken of aanschaffen, schrijf een plan en breng het bij de Nomac in als voorstel voor 2014. Succes!
Misschien kwam die wel goed door de kantine bocht..?
Verschillen zijn te groot en dat kan opgelost worden met de techniek.
De mensen die nu hard gaan vinden het prima, de overige niet.
Het is simpel als regelmakers om meer gelijkheid te creëren, fabrikanten gaan dit niet doen.
Feitelijk ? Geen idee...
Mijn gevoel en persoonlijke ondervinding zegt dat de laatste paar series wel gelijk zijn (vanaf het moment dat de 'donkere' kleur gebruikt werd).
Blij met het antwoord ?? Wordt ik nu serieus genomen ??
chicane?Jan reed gewoon 66 Roy, de afgelopen ZAC, dus net zo hard als vele anderen, niets aan de hand dus, toch?
@Rob, …“Blij”… NEE, blij word ik hier niet van, triest wel…de Nomac heeft nog veel te doen in de toekomst om serieus genomen te worden…hoe kan een organisatie verklaren dat alles eerlijk en volgens de regels verloopt, terwijl men zelf niet eens de kennis in huis heeft, om hun eigen huiswerk te doen. Ook lijk het mij niet op zijn plaats, om kritiek weg te wuiven zonder zelf een gefundeerde basis te hebben,…”Feitelijk? Geen idee…Mijn gevoel”…een technisch reglement bestaat uit maatstaven/referentie kaders… maar genoeg hierover…!
Een voorstel zoals met de “referentie motor”, is misschien toch wel iets voor jullie om eens serieus naar te kijken, hiervoor is geen technische kennis nodig, zoals ik al eerder vermeld had! Een motor fabrikant garandeert een motor leverancie/productie voor ongv 2 a 3 jaar meen ik, dus jullie moeten ook daar in meegaan (een motorreglement bv max 2 a 3 jaar aanhouden), updaten/upgraden met (nieuwe) motoren onder een oud serienr voorkom je dan ook, met alle gevolgen die daar bij behoren! Daarna is het weer gewoon vrij inschrijven voor iedere fabrikant, als dat gewenst is! En aangezien dat jullie zelf al de referentiemotoren in bezit hebben, kan je ook de fabrikant waarschuwen (en controleren) dat tussentijds upgraden, meteen ook einde overeenkomst inhoud, en dat zij voor een bepaalde tijd zijn uitgesloten voor inschrijving/aanmerking mbt het motorreglement, dan heb je ook meteen een handvat in die richting!
En nee ik ga geen voorstel indienen, wat je hier leest mag je gebruiken, wanneer de Nomac zich ontoegankelijk wil maken, dmv een ambtelijke molen, ga gerust U gang! Daarnaast heeft de technische commissie van de Nomac, helemaal geen toestemming nodig van haar leden, hoe een controle uit te voeren en wanneer [de technische controle, valt niet onder het beslissingsrecht], enkel moet zij rekening houden dat de rijder voldoende tijd overhoudt voor het prepareren van zijn voertuig voor de volgende heat. De rijder moet zich ten alle tijden onderwerpen aan een technische controle, zegt het reglement, en niet wat deze inhoud of hoe deze uitgevoerd moet worden! Een berichtgeving dat dit ingevoerd gaat worden, is dus voldoende, je kan dus vandaag al beginnen
Het gaat er niet om of ik U serieus neem, zo belangrijk ben ik niet, en ik heb ook niets persoonlijks tegen U, U roeit waarschijnlijk ook maar met de riemen die U heeft, zo te lezen!