Hoeveel ervaring ik er mee heb? Op de video is de (het?) 9e vleugeldeel te zien die ik maak. Inclusief proefstukjes, stabilo's en kielvlakken.
De mylar is een hulpmiddel om het strakke gladde oppervlak te krijgen. Het is een kunststof plaat met een dikte van ongeveer 0.4mm. Het heeft een iets grotere afmeting dan de contour (boven aanzicht) van de vleugel. Om 1 vleugel te "baggen" gebruik je 2 mylars. 1 voor de bovenkant, en een tweede voor de onderzijde van de vleugel.
In het begin van de video zie je dat ik epoxy sta te rollen op de mylar. Aan het einde van video 2 zie je dat ik de mylars er weer af trek.
Waarom zou je niet enthousiast blijven voor je houtbouw? De Sagitta wordt toch hardstikke mooi? Als ik een vleugeldeel uit de zak haal die me maar matig bevalt verlang ik bijna hartstochtelijk naar een houtbouw kist........
Deze bouwmethode heeft als enorm nadeel dat je weinig kan corrigeren.
Ik weet echt niet of de Supra in juni klaar is hoor! Het is zeker geweldig om de Supra aan de hellingen in de Rhon te vliegen. Het gevoel perse op de Wasserkuppe met een bepaald model te willen vliegen was veel sterker toen ik de Grunau baby maakte. Heerlijk bouwen met hout, papier en zijde. Volgende model maar weer?!
De mylar is een hulpmiddel om het strakke gladde oppervlak te krijgen. Het is een kunststof plaat met een dikte van ongeveer 0.4mm. Het heeft een iets grotere afmeting dan de contour (boven aanzicht) van de vleugel. Om 1 vleugel te "baggen" gebruik je 2 mylars. 1 voor de bovenkant, en een tweede voor de onderzijde van de vleugel.
In het begin van de video zie je dat ik epoxy sta te rollen op de mylar. Aan het einde van video 2 zie je dat ik de mylars er weer af trek.
Waarom zou je niet enthousiast blijven voor je houtbouw? De Sagitta wordt toch hardstikke mooi? Als ik een vleugeldeel uit de zak haal die me maar matig bevalt verlang ik bijna hartstochtelijk naar een houtbouw kist........
Deze bouwmethode heeft als enorm nadeel dat je weinig kan corrigeren.
Ik weet echt niet of de Supra in juni klaar is hoor! Het is zeker geweldig om de Supra aan de hellingen in de Rhon te vliegen. Het gevoel perse op de Wasserkuppe met een bepaald model te willen vliegen was veel sterker toen ik de Grunau baby maakte. Heerlijk bouwen met hout, papier en zijde. Volgende model maar weer?!