De bouw van de Smit Mississippi, Schaal 1:25

Hallo,

Hier dan de 2de reeks foto's waar je om vroeg :)

Postimage.org / Smit Mississippi 2

Ik hoop dat het voldoende beeldmateriaal is. Geen dank in ieder geval :)
Ik loop er toch de hele dag rond, dus een paar foto's nemen kan er nog wel bij ;)

Succes verder met je project, hij staat nu tussen mijn favorieten en zal het blijven volgen want nu zou ik ook graag het eindresultaat willen zien :)

Geweldig hoe je de winch werkend heb weten te maken met rem William!
Maar wanneer verwacht je dit op het water te gaan gebruiken?
En al gemeten wat de max. houdkracht is?
Ben wel benieuwd :D

Gr.
Pim

Geen idee Pim.
Alles staat nog los dus het blijft voorlopig gissen.
Wat ik wel weet is dat ik met een minimale kracht op de remhevels de trommel helemaal vergrendel. Draaien lukt dan niet meer.
Zolang als het meer is als een kilo of 8 ben ik tevreden. Dat zou er ongeveer als bollard pull uit moeten kunnen komen denk ik.

Beste Crp,

Net terug van drie weken vakantie, dat was het klusje waar de uurtjes in zijn gaan zitten ;)

Het zijn opnieuw heel waardevolle foto's waar ik volop gebruik van kan maken.
Binnenkort weer nieuwe updates dus.

Nou, de eerste dingen zijn er.

Met behulp van de foto's van Crp kan ik veel meer details aanbrengen dan ik in eerste instantie voor ogen had.
Ze moeten dan ook nog wel even gemaakt worden natuurlijk.

Hoe dan ook, hier het begin van de hydromotoren

En ook aan de besturingskast van de lier is een begin gemaakt. Zonder deze onderdelen kunnen de diverse leidingen nergens aan vastgemaakt worden dus dit de meest logische volgorde.

Maar goed dat de printplaat er na het schilderen beter uitziet, nu vindt ik het er niet zo netjes uitzien.
Maar goed, je moet er doorheen kijken.

Ziet er leuk uit William! Het begint al gezellig te worden aan boord (hoop detail!)

Succes met de verdere bouw!

Crispijn

Die details zijn ook de bedoeling Crispijn. Dat moet ook bijna wel op deze schaal.

Ik had vanavond wel een flinke tegenslag.

Ik was zover dat ik de trekkracht van de lier kon testen op 6 en op 12 volt en daarbij is de vertraging van de vertragingsmotor in de soep gedraaid.
De remmen werken zo goed dat ik de motor, draaiend op 12 volt, met gemak tegenhield. Nu denk ik zelf dat deze vertragingsmotor ontworpen is voor gebruik op 6 volt en dat daardoor de tandwielen in de vertraging de krachten niet aankonden. Ik heb nog gepuzzeld om het te kunnen repareren maar zonder resultaat. Omdat de motor in de motorsteun gelijmd zat was het verwijderen hiervan niet al te makkelijk maar gelukkig is dat gelukt zonder schade aan de motorsteun.

Ik heb de motor destijds uit de grabbelbak bij de legerdump gehaald en enige gegevens ervan heb ik dus niet.
Nu op zoek naar een nieuwe en betere vertragingsmotor die ook nog eens past. Ik heb wat te doen vanavond !!

Het is in ieder geval een terugval van zeker twee weken, jammer....

Hier het tandwiel, drie tanden gestript en de rest vervormd. Kan ook niet anders als het van aluminium gemaakt is. zucht....

Edit: Motor is gevonden en besteld, kan wel een week of drie duren voordat die binnen is.

Laatst bewerkt:
Vanavond een andere motor geïnstalleerd. Kleiner dan de vorige qua afmetingen maar desondanks wel sterker. Voor de kenners, het is een faulhaber motor. De diameter is maar 16 mm maar ik trok er vanavond 2 kg mee omhoog. Dat is een klauwhamer en vuistje tezamen. Best indrukwekkend vind ik.

wel veilige schoenen aan? Zo'n vuistje op je tenen....
Andere kant weer voordeel van afstand besturing....
Dan kan je afstand houden.
Ziet er mooi uit....

Ik doe het veilig.... Of niet! Hahahaha
Radiografisch is het nog niet hoor. Dat moet nog komen allemaal.
Ik kan in ieder geval weer verder. Dat nietsdoen is toch niet mijn ding hoor.

Leidingwerk vanavond. En wat een gepruts is dat zeg. Iedere railing is er kinderspel bij.

8BDFF1F0-2255-441F-972D-739992177B22-1411-000000E8C263E420_zps4d0b2654.jpg

811C4DCA-7E32-4A58-A697-FBB9B61D02D5-1411-000000E8CE1AB095_zpsb64de3c8.jpg

F9B4C77E-852C-4F88-AB72-1858D301F5DF-1411-000000E8BA37A728_zps4aea393c.jpg

C84E4B86-76B5-472D-889D-A7AB99BC3A48-1411-000000E8DB36E632_zps68bc7bab.jpg

Wat een monniken werk! Ik bouw op 1:8 en mag dus ook de details in gaan maar dat is niets bij het geen wat jij nu aanbrengt! Super cool om te zien!

Succes met de verdere vorderingen!

En nog een filmpje van de werking van de rem. Hij mag nog wat strakker afgesteld worden.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hij gaat lekker William,

je mag wel oppassen dat je motor niet stalled met die rem, branden je windingen er nog uit ;).

Gr Martin :D

My god William. Ik ben zelf ook van details maar dit heb ik nog niet eerder gezien. In één woord, GEWELDIG.:worship::worship:

prachtig

Wat een prachtig werk maak je toch, je kan er uren naar kijken, en iedere keer ondek je toch iets nieuws.
Een dikke compliment heb je zeker verdient.:worship::worship:

Back