De Berg is van Jan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Thee naar je hoofd gestegen, Duke Puff okay, roots met Scotland, enkel whisky, thee en kilts dachuhnie!! Thee is voor de mietjes uit Engeland waarom denk je dat er whisky is uitgevonden? Haggis en highlandgames!!

Tijd voor de Sgian Dubh op tafel!

Tijd voor vroeg naar bed.

Het waren een paar drukke dagen.
De gemaakte overuren verekenen we wel met de vakantiedagen.

Thee naar je hoofd gestegen, Duke Puff okay, roots met Scotland, enkel whisky, thee en kilts dachuhnie!! Thee is voor de mietjes uit Engeland waarom denk je dat er whisky is uitgevonden? Haggis en highlandgames!!
Tja, het is even door de zure appel heenbijten. Je wordt maar één keer in je hele leven geïnstalleerd als duke, de installatie duurt ook precies één hele dag en dan heb je een leuk verhuur pandje, een prestigieuze whisky distilleerderij en die o zo fel begeerde titel.

We maken d'r geen half werk van, die titel laten we niet zomaar uit de lucht vallen. Die kilt gaat die ene dag aan en dat theekopje kunnen we vullen met koude thee, dat heeft toch niemand in de gaten, maar óf het gaat in stijl óf het gebeurt niet. Wat krijgen we nou?

Tja, het is even door de zure appel heenbijten. Je wordt maar één keer in je hele leven geïnstalleerd als duke, de installatie duurt ook precies één hele dag en dan heb je een leuk verhuur pandje, een prestigieuze whisky distilleerderij en die o zo fel begeerde titel.

We maken d'r geen half werk van, die titel laten we niet zomaar uit de lucht vallen. Die kilt gaat die ene dag aan en dat theekopje kunnen we vullen met koude thee, dat heeft toch niemand in de gaten, maar óf het gaat in stijl óf het gebeurt niet. Wat krijgen we nou?

Dan wel de Schotse stijl en daar komt echt geen thee bij kijken! Bovendien dienen we wel de juiste tartan te kiezen, of te ontwerpen, daar mag je geen fouten mee maken, bovendien zou ik liever erkenning van de Clan hebben dan de titel Duke, dat is toch maar verzinsel van degene die nu op één oor ligt. Bovendien historisch beter. Ik heb de pest aan Engelsen en natuurlijk hun thee, bovendien Clan tradities zijn veel beter te pruimen, Clan's tolereren namelijk geen gezag buiten hun eigen Clan bijvoorbeeld.

Gaan we nou een beetje ouwedeuren over het Schotse clansysteem, dat zo'n tweeëneenhalve eeuw geleden om zeep werd geholpen? Die Argyll knakkers zijn eerst een duke van Schotland geworden en later van Engeland, dus je kunt gewoon kiezen. Hoe ze 't geflikt hebben moet je mij niet vragen. Moet je trouwens eens zien wat een mooi familiewapen. Met bootjes nog wel:

150px-Arms_of_the_Duke_of_Argyll.svg.png

In het Rijksmuseum kun je zelfs gaan kijken hoe het met één van je voorvaderen is afgelopen. Dat was nog een graaf, volgens mij de 9e. De 10e werd in 1701 tot 1e hertog verheven:

Executie van de graaf van Argyll, 1685, Jan Luyken, Jan Claesz ten Hoorn, 1689

tt0VCkeKCpZgsm_AnxwdyrSszZn3CMPTk2PgoR7QYLWWm3h7lFgxv89zfR7GEwDyWAxA3_t1S9lZWYrLU6U8LN43wow=s500-c

Dus wat wil je nou nog meer? Bedje gespreid. Schaapjes op het droge. Roemrijke familiegeschiedenis. Eer en aanzien. En nog belangrijker: je kunt een destilleerketel van Loch Fyne Whiskies in de Duke's Cave laten plaatsen. Die is tenslotte toch al van jezelf.

Ik wil verder geen klachten meer horen, hoor! Het is Duke Puff geworden, klaar! Ik zoek me rot in die familiegeschiedenis van jou.

Laten we ons maar meteen eens gaan richten op het aanstellingenbeleid in het Hertogdom. Zo'n Brutus, wat zal die nou helemaal kunnen? Dus welk baantje kunnen we die in zijn maag splitsen?

Laatst bewerkt:
Distileerketel heet een still officieel maar dat terzijde, die dingen zijn van koper en best waardevol, kan Brutus die niet mooi oppoetsen en de leidingen een beetje onderhouden, zou een verbetering zijn ipv een vetput. Bovendien prettige werkomstandigheden en af en toe wat proeven of het wel goed gaat, papierwerk kennen we niet, het recept dat staat op papier en is heel goed opgeborgen.

Trouwens wel het volledige wapen graag...

image.jpeg

Dit is echt geen thee, wel een familie drankje...

image.jpeg

Trouwens wel het volledige wapen graag.
Jij je zin. Een schild, dat wordt vastgehouden door twee sterk ondervoede leeuwen. Schotse zuinigheid, dus die beesten krijgen nauwelijk te vreten. Ook nooit geweten, dat ze in Schotland leeuwen hebben. Achter het schild staat dan blijkbaar his Lordship. Dat is een zwijn, een everzwijn. De Duke's cave is dan natuurlijk z'n stal, de zwijnenstal.
Nou ja, dat zijn mijn zorgen niet. Wat doet zo'n omhoog gevallen edele cq rijke niksnut nou eigenlijk de hele dag?

Brutus aanstellen als stillpoetser is wel een idee, alleen als voorproever is 't ie natuurlijk niet geschikt. Dan krijg je problemen met mevrouw Brutus. Goed, Brutus maken we dan MBFB-Algemeen-Koperpoetser.

Op naar de volgende klaploper. Daarvan lopen er hier veel te veel rond..................Hobbyist?...........dat wordt ook weer zo'n moeilijke. Vuilnisbak-rammelaar is natuurlijk niks, dat kan zelfs Burpmans zonder dat het een grote bende wordt. Hoewel....Nou ja, we verzinnen wel wat voor die vogel.

Nu is het natuurlijk best wel handig om in de buurt van een whisky fabriek ook de vaten te laten maken, waarin het vocht kan rijpen. Zoiets heet geloof ik een kuiperij. Wie zouden we daar nu eens voor kunnen aanstellen? Iemand, die goed is in gekuip en niet gelijk al z'n zelfgemaakte kuipen in duigen laat vallen. Eens denken. Iemand een idee?

.
Strak plan! Nu we toch bezig zijn, nog enige ambitie om wat te doen op de Berg? Huisarchitect of zo? Interieurverzorger?

Ontwerper architectuur is al mijn day time job... op de berg graag iets anders, bij voorkeur iets met m`n handen en met hout.
Kuiperij... berg...... Duke Puff, misschien is dit iets voor mij?

f08327aaebd545d722d7f391492575c4.jpg

Mijn kuipen kunnen tevens ingezet worden voor meerdere toepassingen op de berg!

il_570xN.644427127_aztx.jpg

Groeten, Ramses
.

Laatst bewerkt:
.
Kuiperij... berg...... Duke Puff, misschien is dit iets voor mij?
.

Leuk! Prima idee, lijkt me een goed plan. Ramses de kuiper klinkt ook wel. Beschouw jezelf maar als aangenomen. Nog niet definitief, eerst moet tafel 4 daaraan nog zijn goedkeuring hechten. Ze willen namelijk altijd het idee hebben, dat ze inspraak hebben.

Zoiets wordt overigens nooit aan Duke Puff gevraagd, daar is his Lordship niet voor. Onze edelman bemoeit zich niet met dit soort wereldse zaken. Daar heeft-ie MBFB-beheer voor. Zelf komt-ie t.z.t. alleen maar commentaar leveren, maar daar hoef je je niets van aan te trekken.
Je ziet het nu al: his Lordship is momenteel meer geïnteresseerd in flesopeners.

Laatst bewerkt:
Het is toch wel geweldig hè, zoals de zaken zich nu in een sneltrein tempo ontwikkelen op de Berg. We zijn één dag een hertogdom en we zijn een whiskyfabriek en een kuiperij rijker en er is een MBFB-algemeen-koperpoetser benoemd.

Nu zoek ik nog als eerste een bouwmeester, een architect en aannemer in één persoon verenigd. De Wok-Inn heeft volgens ingewijden een nogal oubollige uitstraling. Nu kan een likje verf en een behangetje wonderen doen, maar mij lijkt een nieuw optrekje ook wel wat. Ik heb al wel voor ogen wat ik zo ongeveer wil. Gewoon iets eenvoudigs met een moderne uitstraling en bij voorkeur met veel lichtinval. Ik zat aan zoiets te denken, alleen met iets meer discretie op de bovenverdieping, dus daar spiegelglas of zo. Van dat glas, waarbij je wél naar buiten kunt kijken, maar niet naar binnen:

1082047008.jpeg

Laatst bewerkt:
Op de valreep;

Ik begrijp dat je niet met de eerste de beste in zee wilt gaan, maar deze firma heeft in ieder geval een reputatie:

e1bb7e4755f349df94dbebefa16a87f4.jpg

Mijn beurt voor een paar weekjes Bahama's, veel te druk geweest de laatste dagen.
Ik ga eens wat blue Holes bekijken.

Of Roel al terug wil weet ik niet. Hij schijnt van hoogtepunt naar hoogtepunt te rollen en zal eerder sterretjes zien.

Het is toch wel geweldig hè, zoals de zaken zich nu in een sneltrein tempo ontwikkelen op de Berg. We zijn één dag een hertogdom en we zijn een whiskyfabriek en een kuiperij rijker en er is een MBFB-algemeen-koperpoetser benoemd.

Nu zoek ik nog als eerste een bouwmeester, een architect en aannemer in één persoon verenigd. De Wok-Inn heeft volgens ingewijden een nogal oubollige uitstraling. Nu kan een likje verf en een behangetje wonderen doen, maar mij lijkt een nieuw optrekje ook wel wat. Ik heb al wel voor ogen wat ik zo ongeveer wil. Gewoon iets eenvoudigs met een moderne uitstraling en bij voorkeur met veel lichtinval. Ik zat aan zoiets te denken, alleen met iets meer discretie op de bovenverdieping, dus daar spiegelglas of zo. Van dat glas, waarbij je wél naar buiten kunt kijken, maar niet naar binnen:

1082047008.jpeg
Uhh het oubollige zat 'm niet in het gebouw, hooguit wat stoffig.

maar mij lijkt een nieuw optrekje ook wel wat
Ik heb ze net ff gevraagd, als ze met deze klus klaar zijn, dan kunnen ze hier op de berg aan de gang.
Oh ja voorbijgangers al dan niet in een voiteur, die denken dat haal ik nog wel.
Komen een beetje van een turbulentie koude kermis in het ziekenhuis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back