De Berg is van Jan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
11261661_822627967854356_128105537021081894_n.jpg

Mmmm president klinkt best aardig, witte huis uhh sssst tent heb ik al, ik mis enkel een first lady en ik kan airforce one niet kwijt op de Berg. Presidentieel wat besluiten kan ik ook wel.

- algeheel verbod op thee
- alle vegetariërs het land uit
- een kalkoen gratie verlenen? Echnie BBQ!
- ziektekosten stelsel op de Berg is gratis, we hebben wel zieken maar geen stelsel
- Erwin als dank minister van buitenBergse zaken, ben ik dat ook kwijt.
- Jan om naar gelijk van het gezeik af te zijn minister van financiën, we willen immers toch geen duidelijkheid hoe het echt zit. Misschien ook de post milieu, onderwijs, algemene zaken, sport, en wat we nog meer kwijt moeten ook maar.
- Roel, minister van defensie, dus bevel over één roze fennek, en een kilometers lang klote hek om te beveiligen daar is IBC niks bij.
- de rest krijgt een vlaggetje om mee te zwaaien
- de leeftijd om alcohol te drinken is niet de werkelijke maar de geestelijke leeftijd van boven de 18, kunnen een paar in de problemen komen
- tijdens een BBQ is iedereen vrij, en als men vrij is moet er ge BBQ worden.
- voor quadcopters, drones en fpv komt regelgeving, mag niet!
- de accijns van de slijterij gaat omhoog
- introductie van BB, Berg Belasting, hoog, veel en op alles, nieuwkomers dubbel
- Alcatraz gaat weer open, vullen en dan weer dicht, heb een lijstje...
- had ik thee al verboden? Bij deze!
- The Beast is geen auto maar Bowie
- de Berg moet onafhankelijk worden eigen software en meer kleur vooral blauw.
- dat vieren met BBQ

De rest en wat details komen later wel...
Uhhh en geen verkiezingen meer, kost teveel en theater is er al genoeg.

Uhh Burpmans kan je een balkje aanmaken met Berg President, kies maar een kleurtje, ging de vorige keer ook vlekkeloos.

...
- voor quadcopters, drones en fpv komt regelgeving, mag niet!
......

Ik zou de regelgeving omtrent vliegen liever nog wat anders zien.
Hele volksstammen hebben overlast van de 1:1 vliegerij.
Vooral de takkenherrie die ze maken, vervuiling, maar ook het gevaar wat ze vormen voor de modelvliegtuigen.

Het is nergens voor nodig dat deze buiten een cirkel van 10 km van de luchthaven, lager vliegen dan 10 km.
Dan ben je van die herrie af en hebben wij modelvliegers ook weer wat ruimte.
Maakt starten en landen in zo'n saaie kist ook weer wat leuker.
Hoef je ook niet meer naar zo'n "achtbaan" en dat scheelt dan mooi weer een paar knaken in de buidel.

Ik dacht, dat Vladimir, Sepp en Geert erg waren, maar als we deze 'heren' hun gang laten gaan...........

darksideofmanagement2.jpg

Het zou de heer M. Puller sieren als 't ie eens de woorden 'dankbaarheid' en 'schaamtegevoel' zou opnemen in z'n vocabulaire.

Wie heeft er hier alle faciliteiten gekregen om een Topsleutelpaleis te vestigen? Wie werd er nog steeds ondersteund, toen het omgevormd werd tot een Leutelpaleis? Wie heeft altijd het onderhoud aan het voertuigenpark van het Bergmanagement uitbesteed aan dit 'paleis'? Wie heeft er altijd gezorgd voor een prompte betaling voor geleverde leuteldiensten, ondanks dat er herhaaldelijk forse huurachterstanden waren? Wie heeft er hier altijd gezorgd voor een brede schouder om op uit te huilen als er weer eens een leutel zoek was?

En dan nu zo'n infame insinuatie, zo'n dolksteek in de rug?

Tja, en wie is er doodsbenauwd, dat Roel of ik (en mogelijk zelfs anderen) de concurrentiestrijd aangaan in de leutel-business? Wie heeft er nu het Bergmanagement mogelijk op ideeën gebracht?

Dat er op het onderhoudsrapport van de Commando-Fennek altijd uitsluitend vermeld staat "legen asbak" en "bijschilderen" deed ons al eerder vermoeden, dat andere, noodzakelijke werkzaamheden steeds maar werden uitgesteld. Ook, dat er als materialen "1 vuilniszak" en 1 liter acrylverf, kleur roze" werden opgevoerd á raison van € 73,49 wekte al eerder vraagtekens.

Doe nu niet zo negatief.
Nieuwe ideeën, een frisse wind.

Bij die ideeën hoort dan zeker een hekje om de Berg, net als bij de Ger? Ik hoor Geert al 'bravo' roepen. En die wind voert dan de lucht mee van honden-bah?

Laatst bewerkt:
Er staat al een hek om de Ger, dat moet genoeg zijn.
Vreemdelingen werden tot op heden altijd al weggejaagd.
Puff's haat tegen vreemdelingen betreft alleen vegetariërs.

Je verdere insinuaties zijn een wanhopige poging tot karaktermoord.
Zeker een beetje teveel naar de Amerikaanse verkiezingen gekeken.

Pffff geef je Jan ongeveer de heft van de ministers posten, nog steeds mekkeren. En dat wordt je ook nog eens vergeleken met GW, dat is bijna zo erg als thee serveren, totaal ongepast, en wie deed het vreemdelingen beleid tot nu toe, precies! Wie bepaald de eisen voor toelating, precies! Wie neemt het examen altijd af waar niemand voor slaagt, precies! Wie heeft er ook wit haar, precies! Van wie zou GW eigenlijk het idee hebben, nou? zelf verzonnen lijkt me uitgesloten.

Wie heeft er hier iemand benoemd tot MBFB-stoker-2e-klas annex MBFB-slijter, dit tegen de heersende stemming in? Wie heeft 'm door het inburgeringsexamen gesleurd? Wie heeft er voor gezorgd, dat de MBFB-slijterij werd ingericht met gemeenschapsgelden, zodat-ie onmiddellijk van start kon? Wie is er genereus geweest met het vaststellen van de huurovereenkomst? Wie dacht er, dat-ie hier een MBFB-vriend had gevonden?

En dat wordt dan beloond met een (tot mislukken gedoemde) staatsgreep?

Denk es ff na en doe normaal, man! Heb je er al eens over nagedacht, wie de slijterij dan gaat beheren? Die functie zal je dan uiteraard moeten overdragen. Kandidaten voor deze functie en welk assortiment er dan wordt gevoerd:

- Burpmans: low and slow. Bovendien duurt een slijterij-bezoek dan altijd enkele uren.
- Brutus: alles, behalve alcoholische dranken.
- Bagger: voorraad is afhankelijk van de kleur, die de drank heeft.
- Hobbyist: geen verkoop aan derden, wordt zelf z'n enige klant, heeft z'n forumnaam niet voor niets.
- M.Puller: leuteldrankjes en wasstraat benodigdheden.

Puffin dit schreef je.Mmmm president klinkt best aardig, witte huis uhh sssst tent heb ik al, ik mis enkel een first lady en ik kan airforce one niet kwijt op de Berg. Presidentieel wat besluiten kan ik ook wel.

Utopy. als ladys de berg lezen hebben rennen ze hard weg.

Snotkoker, op de Berg is in ieder geval wat te lezen, ook al begrijp jij daar blijkbaar niets van. In jouw bouwverslag staat echter nog steeds geen letter. Zeeeeeer teleurstellend. Ik had er nog wel zulke hoge verwachtingen van.

Ooit was je formeel aangesteld als "beheerder".
Onze, inmiddels vrijwel onzichtbare, opperleider vond dat wat ver gaan en duldde geen beheerder naast zich.
(inmiddels zijn er al drie, maar dat terzijde)
Geheel vrijwillig heb je er voor gekozen om als interim, te pas en te onpas, zo af en toe wat te sturen.
Naar eigen believen natuurlijk.
Maar met interimmers is het zo; dat ze gevlogen zijn als ze ergens anders een graantje meer kunnen pikken.
Waarom zou je anders vrijwillig van een vaste aanstelling "interimmer" worden?

Als Berggemeenschap is het natuurlijk onacceptabel dat een (s)leutelfiguur zomaar van de ene op de andere dag denkt ergens anders (n)iets te gaan doen.
De Berggemeenschap is gebaad bij zekerheid, continuïteit en niet bij "ik kijk wel hoe mijn petje staat vandaag".
Ik heb het nog niet of stabiliteit gehad.
Met president Puff zijn we er zeker van dat het continue niet stabiel zal zijn.
Wat willen we nog meer?

En ik hoef de slijterij niet op te geven, dat presidentje uithangen kost niet zoveel tijd, veto hier veto daar en klaar zijn we.

Jan je kan wel begrijpend lezen maar blijkbaar niet onthouden. Erwin heeft mij aangewezen, zijn idee, zijn schuld. Als je een beetje fatsoen hebt weiger je z'n verzoek niet. Kost wel niet veel tijd maar best moeite om het geheel onstabiel, buiten het gareel te houden.

Volgens mij voel je je een beetje gepasseerd hé, beetje pijn in de lange tenen, deuk in imago zeker, neem maar een borrel tegen het oude tarief, morgen wordt het duurder.

Je bent wel een beetje soft tegen snotkoker, dat was vroeger wel anders. En wie gaat het hek eens dichtdoen?

Nee dat hekwerk wat bagger neer gepleurd heeft, zonder toestemming, en nog gammel ook.

Sorry hoor Erwin, maar Roel schreef het al op Facebook: Puf begint nogal burgerlijk te worden: Gerretje, boompje, beestje, hekje. Straks gaat de MBF-Berg nog op in de grauwe massa van de buitenBergse draadjes.

T.a.v. M. Puller: gezien, waar je hoofdletters buh moet schrijven?

En ik hoef de slijterij niet op te geven, dat presidentje uithangen kost niet zoveel tijd, veto hier veto daar en klaar zijn we.

De slijterij moet je dan wél opgeven. Beide functies zijn onverenigbaar. Belangenverstrengeling heet dat. Ik zie, dat je over de functie hebt nagedacht en er zelfs een serieuze invulling aan wil geven. Leuk, maar je hebt gelijk: ik heb vetorecht, dus klaar zijn we.

Tenzij......................we de staatsvorm van de Berg aanpassen. Je kunt dan geen president, maar minister-president worden. Het lijkt mij wel geinig om van de MBF-Berg een Hertogdom te maken, waarbij uiteraard de Hertog het staatshoofd is en nog steeds het veto-recht heeft. Le droit de seigneur of jus primae noctis doe ik dan wel over aan de zoon, dat is me op mijn leeftijd te vermoeiend. Ik kan dan zelf wel als HertogJan de slijterij gaan beheren, want dat ligt natuurlijk in de lijn van de verwachting. Doen?

Hertog Jan anders dan vloeibaar, echnie!
Je denkt wel veto recht te hebben, maar in de praktijk houd niemand zich daaraan, bij willekeurige andere staatsvorm waarschijnlijk ook niet. En de deur van de slijterij is er niet voor niets, buitenblijven ja!

Maar een staatsvorm aan de Berg koppelen is wel een goed idee. Aangezien je slechts interim bent heb je natuurlijk geen enkele kans op wat dan ook. Dictatorschap past eigenlijk ook wel bij de Berg, is in feite al zo, alleen een beetje veel dictators... Is niet een kwestie wie het wordt maar vooral wie niet meer, dat gaat lastig worden. BuitenBergers uit een vliegtuig gooien moeten we wel gezamenlijk blijven doen, is zo leuk.

Hmmm.. er zijn hier best wel veel vliegtuigen, maar niet waar je iemand in kunt proppen.
Laat staan ze er ook weer uit te kunnen gooien.
Liefst boven zee, neem ik aan.
Dat wordt een flinke dosis LiPo's. Wellicht eerst HK eens benaderen om te sponsoren.

Jan ik snap best dat je een maatschappelijke invulling voor zoonlief zoekt, maar dat lijkt er nu even niet in te zitten.
Een Hertogdom is nog niet eens zo'n gek idee. (je hebt wel gekkere).
Puff voor Hertog (da's best wel continue).
En dan kun jij; 's Hertogs Jan zijn.

Iedereen blij?
Over tot de orde van de dag.

angry(2).gif
Hoe vaak moet ik dat hier nog uitleggen? De huidige staatsvorm is een oligarchie en dat blijft het dus blijkbaar. Jammer, een gemiste kans.

En dat soft doen tegen snotkoker: ik heb hoge verwachtingen van dat joch. Die heeft echt no how, waarbij de criticasters vast wel weer gaan zeggen, dat de nadruk ligt op 'no'. Hij lijkt ook wel een beetje op het alter ego van iemand en die was (volgens eigen zeggen) ook werkelijk helemaal geweldig.

Puf voor Hertog is natuurlijk een B-plan. Het klinkt ook helemaal niet: Hertog Puf, als er geen rook is moet er vuur bij. Nee, dan moet-ie Gertog worden en wordt de staatsvorm een Gertogdom. Onder één voorwaarde ga ik daarmee accoord: de slijterij is dan van mij.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back