Zo... In het kader van de slogan "Samen krijgen we corona er wel onder" nuttig ik momenteel een alcoholhoudend drankje.
Tenslotte kreeg ik gisteren van mijn hoogste baas (Commandant Landstrijdkrachten) wederom de opdracht om zoveel mogelijk thuis te werken.
Dus ik hoef morgenochtend niet voor dag en dauw de deur uit.
Scheelt tijd en bovendien hoef ik dus niet te rijden en dan kan ik me 's avonds wel een borrel permitteren.
Het nadeel van dat 'thuis werken' is wel dat ik morgenochtend om 09:00 in zo'n digitale-vergadering-achter-een-schermpje moet aanzitten.
Gelukkig is het oplossend vermogen van mijn laptop-camera dusdanig laag dat het niemand op zal vallen dat ik me niet geschoren heb en nog in mijn Winnie-the-Poeh-pyama zit.
Mijn voorbereidingen voor de BBQ zijn ondertussen vrijwel gereed:
Vorige week in Zweden geweest en mijn artilleristische vrienden verzocht om een stukje bos in de fik te schieten.
Dat wilden ze wel doen. Tof. Met een 155mm Excalibur-granaat.
Hartstikke duur, maar het ding komt wel 40 km ver weg.
En vrijwel exact op de plaats waar hij bedoeld was neer te komen: in een boscomplexje.
Nou is dat in Zweden overigens niet zo moeilijk: het hele land barst van de boscomplexjes, maar goed, ze wisten exact dat ene boscomplexje te raken wat bedoeld was.
Mooi. Ik heb de bomen een tijdje laten smeulen tot ze redelijk zwart verkoold waren en ze toen ik nette stukjes gehakt en in een zakje gedaan.
Dus de brandstof voor de BBQ is er.
Oké, er kunnen nog wat metaalsplinters in zitten, maar we eten het vlees wat erop ligt, niet de houtskool zelf.
Ik niet, tenminste.
Verder heb ik nog wel ergens wat aanmaakblokjes liggen, destijds op ambachtelijke wijze bereid: houtsnippers in een eierdoos gooien (eerst de eieren er uit graag) daarna gesmolten kaarsvet er overheen en de zwik laten stollen. Werkt perfect.
Salade ga ik vrijdag wel in de winkel scoren; daar ga ik niet voor ik de keuken staan prutsen.
Niet teveel natuurlijk; we zijn geen veggies / zweefteven en/of aanhangers van Willem E., voormalig dansleraar en would-be politicus met wel 2869 stemmen landelijk in de 2e Kamer verkiezingen 2021.
De uitslag daarvan wordt door hem bestempeld als 'frauduleus', iets waar ik het (zeldzaam maar waar!!) hartstochtelijk mee eens ben.
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat er in dit land 2969 mensen op deze (zoals de Duitsers het zo treffend uitdrukken) 'Vollidiot' gestemd hebben.
Maar dat terzijde.