@ Norbert / Blikkie.
...En ben zeer benieuwd naar jullie "Zamek Czocha - film".
Tjardi
Bijgevoegd een kort onbewerkt 'sample'.
Aan de volledige film wordt nog gewerkt

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
@ Norbert / Blikkie.
...En ben zeer benieuwd naar jullie "Zamek Czocha - film".
Tjardi
maar die "freemode" daarvoor hoef je toch helemaal niet te pannen met je camera als je single operator vliegt? is toch juist heel erg verwarrend, omdat je camera niet meer naar vliegrichting kijkt.
Ron, heb je hier een update voor ? Ik heb hetzelfde probleem en ben benieuwd hoe je dit hebt opgelost.
shot van blikkie is zeker netjes gedaan*
Hoe moet ik dit in de vrede uitleggen?
Uiteraard kijkt camera niet meer in de vliegrichting.
Maar naar 't gewenste object.
Pannen is uiteraard niet (meer) nodig, maar ......
Als je "kadering" vanaf het begin niet klopt, (is je startpositie fout) gaat alles de mist in.
Als je die startpositie niet, of nauwelijks kunt onderscheiden op je iPad, gaat alles de mist in.
Dat klopt in de shot van "Blikkie", exact.
Zo wil ik 't ook graag!
Dat is wat ik bedoel.
Hoop dat je nu snapt, wat ik graag wil. Wat ik bedoel!?
1x (correct) Ingesteld, blijft 't goed!
Tjardi
Bijgevoegd een kort onbewerkt 'sample'.
shot van blikkie is zeker netjes gedaanmaar wat ik bedoel:
als je single operator vliegt, waarom zou je dan via c1 en je wieltje je gimbal gaan pannen ten opzichte van je toestel, als je gewoon zoals je normaal doet in single operator het toestel kunt draaien? je kunt met beide hetzelfde, maar laatst is(vind ik in ieder gevalveel makkelijker en minder verwarrend
![]()
*
Stel ik wil een huis filmen van 50 m links er voor, tot 50 m rechts er voor.
Dan ga ik stil hangen op 60 m links ervoor. Kadreer dan het beeld zoals ik 't wil hebben (in Free Modus)
Start het vliegen. Vlieg dan op zicht, zonder m 'n monitor in de gaten te houden, het huis voorbij.
Camera draait braaf bij. Dus identiek qua opname als Norbert net heeft gepost.
Als ik 't in Follow zou doen, is je startpositie, zeg maar ongeveer gelijk.
Kies je ook weer je hoek en hoogte t.o.v. wat je wilt filmen. Hangt Kopter stil en kadreert.
Ook dan kun je weer op zicht verder vliegen, zonder continu op je iPad of monitor te hoeven kijken.
Maar dan krijg je uiteraard een volstrekt ander beeld als in Free Modus.
Vind het meedraaiende beeld in Free Modus erg mooi. Uiteraard niet de hele film.
Omdat ik vaak in de volle zon sta te filmen, zag ik vrijwel geen barst van wat ik filmde.
Vloog om die reden bijna altijd met de camera in een vaste hoek naar beneden. Vaak recht vooruit.
Soms onder een kleine hoek t.o.v. de neus.
Maar dat kan met een Phantom, of met m 'n oude Sky Hero Spyder ook. Behalve die hoek t.o.v. de neus.
Snap je nu een beetje wat ik bedoel?
Tjardi
Goe gedaan Blikkie!Bijgevoegd een kort onbewerkt 'sample'.
Weet je dat heel zeker?
Tjardi
Goe gedaan Blikkie!
Volgens mij haal je zaken door elkaar Tjardi.
Filmisch absoluut geen hoogstandje. d.m.v. Een camera aan 't raam (door glas heen gefilmd)
Een hele indianendans op 't balkon gedaan, waarbij je kunt zien dat de camera van de Inspire
het onderwerp volgt.
2e Deel van 't filmpje laat zien wat de Inspire zelf gefilmd heeft. Letterlijk 1 punt.
Uiteraard door links rechts bewegingen "soft" op te vangen, beweegt dat punt.
Maar komt steeds weer terug op 't zelfde punt = kadering.
In die Free Modus kun je overigens met je Remote wiel, pannen en tilten.
Daarmee verander je de kadering, die dan weer gevolgd wordt, al je de Remotes los laat.
Hoop dat het nu duidelijk is.
Weet bijna zeker, dat er veel Inspire eigenaren zijn, die dit niet of nauwelijks kennen.
En ook vrijwel nooit gebruiken.
Zoals eerder gezegd, ik zie Free modus shots vrijwel nooit voorbij komen.
Bijna alles is FPV evt. Follow.
Tjardi