Goeiedag heren,
Het is de laatste tijd akelig stil geweest op de werf.
Ik was ivm een overleden familielid even de "mojo" kwijt.
De afgelopen week heb ik de draad weer opgepakt en ben begonnen aan de binnenverschansing. Tot zover ben ik wel tevreden en ik zal dit spiegelen naar de stuurboordzijde. Ik wacht nog even met de toplatten totdat ik zeker weet hoe die met de dekken uit gaan komen.
Ik heb ook mn dek verkleurd. Dit heb ik gedaan dmv de grijze wash die ik met een kwast heb uitgeveegd en daarna licht heb opgeschuurd. Ik ben voor de volgende dekken van plan de staalwol-azijn oplossing te gebruiken waarna ik de deknagels aanbreng zodat deze niet uitlopen door de oplossing.
En nu om terug te komen op mijn overleden familielid:
Begin dit jaar werd bij een oom van mij een al redelijk gevorderd stadium van ALS geconstateerd.
Nu is het zo dat deze oom mijn meest enthousiaste volger was als het om mn modelbouw-avonturen ging. En vooral met de 7P zei hij constant hoe mooi hij het vond.
Met dit in gedachten heb ik hem enige tijd voor zijn overlijden gezegd dat ik de 7 Provinciën aan hem op zou dragen.
Dit zou ik doen dmv een plaatje met zijn naam, geboorte- en (toen nog toekomstige) sterfdatum.
Toen de zwarte dag uiteindelijk daar was, heb ik het plaatje aan boord geplaatst en een zwarte vlag in de vlaggenmast gehesen.
Deze vlag zal 1 jaar en 6 weken blijven hangen (heb op het internet gelezen dat er een (oud) gebruik in de binnenvaart is die dit voorschrijft bij een groot verlies.