Damage Report : Offroad

hihihihihi
maaareh kep wel een ander fototje hoor :-D
het beesie is er weer klaar voor , er zit een nieuwe stuurservo op
Ik heb maar eventjes geen hitec gekocht , er zit nu een 35kg jumbo op van de pitstopshop .
De servo lijkt ietjse langzamer dan de hitec met volluit sturen ,maar als ik kort heen en weer stuur merk ik haast geen verschil.
Verder heb ik maar even het aan/uit knopje verwijderd , het zat toch vast .
full

groetjes scott en tot het volgende report :)

Laatst bewerkt door een moderator:
zo
weer even gereden , :)
alles was inorde , ik trek aan de trekstarter , en breekt me touwtje hihihhihii.
Dus dat had ik even terplekke gemaakt
Na een half uurtje rijden ging ik even een biertje open trekken , en toen trok ik weer aan de starter en ging het touwtje niet meer terug .
De auto liep wel , toen heb ik het touwje even om de spoiler gewikkeld en nog een half uurtje gereden.
Ik heb de starter even uitmekaar gehaalt en opnieuw gewikkeld , en is nu weer inorde.
Even ter attentie , de trekstarter is niet gebroken omdat ik als een maloot loop te trekken want mijn auto start meestal in 1 trek , ook als ik de auto weken niet heb gereden
eneh , ik ben niet tevreden over de servo , ik heb nu een draaicirkel van een meter of 6 , en kan niet meer uitslag instellen met de afstandbediening.

nou dit was het dan weer voor vandaag :)

groetjes scott

mwaa , ik heb even een kleine blik geworpen op de servo en kwam tot de conclussie dat de bijgeleverde servo hevel wel aan de korte kant is :(
ik denk dat het daar aan ligt , maar no problem ik schroef er wel even een langere hevel op.

greets

Laatst bewerkt:
mwaa , ik heb even een kleine blik geworpen op de servo en kwam tot de conclussie dat de bijgeleverde servo hevel wel aan de korte kant is :(
ik denk dat het daar aan ligt , maar no problem ik schroef er wel even een langere hevel op.

greets

Die servo die je te duur ( kost 22 euro hij hobbyking incl. verzenkosten net geen 30 euro) gekocht hebt bij de pitstop-shop is het geld niet waard. Je had beter een Hitec 5745MG kunnen kopen, veel meer kwaliteit voor je geld.

Heb zelf ook de 35kg servo gehad en na 5 minuten jumpen/rijden hield ie het voor gezien, de standaard HPI servo met kunstof tandwielen houd het nog langer vol dan die 35kg servo.

we zullen het zien
het lijkt mij ook geen top servo maar ik kijk het gewoon even aan .
En er zit een jaar volledige garantie op.
Ik heb het probleem met de stuuruitslag ook opgelost , ik vond nog een langere servo hevel die paste.

groetjes scott

topic naam aangepast !
verleden week was de bougie en trekstarter overleden , bougie die had ik nog en de trekstarter had ik bij harrie pitstop besteld en binnen 24 uur in huis.

zo zo :) vandaag even lekker een uurtje gereden en een klein beetje schade gemaakt.
De servo plaat was los
het de gashandel zat los
En zie ook dat de stuurservo uit zijn rubbers is gevlogen aan de voorkant maar dat komt natuurlijk omdat er rare krachten opkwamen omdat de servo plaat loszat ,ik vond de auto al slecht sturen op een gegeven moment :rolleyes:
Dit is natuurlijk eigen schuld dikke bult , want heb vandeweek de auto schoongemaakt en toevallig heb ik op die 2 boutjes geen loctite gedaan .... sukkel :P
en heb een lekkere blaar op mijn onderarm van de uitlaat hihihihihi:worship:
maar voor de rest is alles top :)

hier een paar pics en een filmpje

haha ik zie net op de foto dat ook de remstaaf van de remcylinder krom is :confused:

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
@ SUPERRRRRR Sco dit zijn de bash (rag) filmpies :thumbsup: ,alleen altijd schade gevoelig bij mij ook altijdt :onweer: ,,,,,,,,maarja dat hoort erbij Laterssss Dr.Dre.;)

yep dre zo blijf je aan de gang :-s maar dat bashen is zo leuk.
ik zie net ook dat er een schroef uit me sidepod is , de sidepots heb ik trouwens aan de binnenkant van de bodemplaat met rubber eronder , dan is het niet zo een stijf geheel en breekt je kap of pods minder snel
en ook is de kn filter een beetje losgelaten van zijn rubbere voetje , ik vraag me af of dat met superlijm blijft zitten.

groetjes scott

de kn filter een beetje losgelaten van zijn rubbere voetje , ik vraag me af of dat met superlijm blijft zitten.

groetjes scott

@ Zou het ff proberen en als het niet te duur is zou ik gaan voor nieuw !!!,tis altijdt goedkoper dan een nieuw blokkie Sco,gr.Dr.Dre.;)

He Sco,

Als je luchtfilter een beetje los begint te laten en je rijt op zulk los zand kan je er donder op zeggen dat je motor wat zijn binnen heeft gekregen.

Ik ben één keer met mijn zoon aan het rijden geweest op de Maasvlakte en dat hebben we geweten ook. Ook hij had een klein stukje lucht filter wat los zat en zijn motor sloeg op een gegeven moment af. Later, bij thuiskomst helaas moeten constateren dat het motortje klonk als een koffie molen en helemaal vol zat met zand. Als ik jou was zou ik er dus een nieuw filter met stofhoes op zetten. Altijd goedkoper dan een nieuwe motor.

Je filmpjes zijn grappig, wat me alleen een beetje opvalt is dat de motor niet op een heel hoog toerental komt. Er moet veel meer in zitten.

He Sco,
Je filmpjes zijn grappig, wat me alleen een beetje opvalt is dat de motor niet op een heel hoog toerental komt. Er moet veel meer in zitten.

klopt als een bus , ik was ook eigenlijk bezig met afstellen maar mijn rij drang was gister iets groter dan de sleutel drang hihihih.
Laatst dat me bougie de geest gaf toen liep de motor klote en heb ik zitten draaien aan de stel schroeven.
Maar misschien wel goed dat de auto niet hellemaal voluit gaat want anders had ie met die jump door naar huis gevlogen :mrgreen::mrgreen:

oh en trouwens , wel vreemd dat me filtertje opeens loszit , misschien komt het wel door die luchtfilter olie uit de spuitbus speciaal voor schuimfilters , maar misschien lost dat de lijm wel op waarmee de filter op het huis gelijmt zit

groetjes scott

Laatst bewerkt:
hahahaha
ik ben ff bezig met het karretje en zie dat de bougie loszit :s , vreemd want toen ik die nieuwe bougie er vandeweek indraaide heb ik hem behoorlijk vast gedraaid , zoals ik altijd de bougie erin draai .

dit verklaart natuurlijk dat de auto niet vol op toeren kwam op een gegeven moment.

maar even kijken of er geen zand binnen is gekomen :rolleyes:

greets

yep het valt reuze mee dre
ik heb even met een wattestaafje een uitstrijkje genomen :worship: in de cylinder , en ben geen zand tegen gekomen en in de kelk van de lucht filter ook niet.

groetjes

yep het valt reuze mee dre
ik heb even met een wattestaafje een uitstrijkje genomen :worship: in de cylinder ,

groetjes

@ Lekker Sco (Gynaecoloog :yes: ),je ken beter een uitstrijkje doen bij iets van 24jaar jong :thumbsup: ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,dan kom ik ook ff kijken, ik ben ook Dr. gr.Dr.Dre.;)

nhonou begrijp ik waarom je telekens zoveel moet poetsen zoveel zand daar ben je wel even mee bezig. Maar daar kan je wel mooi rijden.:)

nhonou begrijp ik waarom je telekens zoveel moet poetsen zoveel zand daar ben je wel even mee bezig. Maar daar kan je wel mooi rijden.:)

mwaa , valt mee hoor , mijn fgtje gaat gewoon douchen na zo een zandbad :P
Maar inderdaad hij word behoorlijk vies van dat zand , en het is daar een super plek om te rijden.

groetjes scott

Back