Precies, gang ist alles.
Daarom nu in 1ne keer heel veel plaatjes.
Dan nu het pronkstuk (wat mij betreft): De rotorkop. Ook deze is al gedeeltelijk in elkaar gezet. ik heb diverse boutjes gecontroleerd en het zit denk ik beter in elkaar dan dat ik zelf zou kunnen. Netjes met lock tite , ik ga hem niet uit elkaar halen, maar verder opbouwen.
In de paddles zitten 2 gewichtjes van elks 10 gram, de 1ne is van lood en de andere van messing.
40 gram zoals ik het wil hebben.
De mixerarmen hebben diverse instel mogelijkheden, Ik heb ervoor gekozen om het eerst maar eens volgens het boekje te doen. Trouwens :het boekje voor als je mee wil kijken:
https://onedrive.live.com/embed?cid=8CC434CFF1533712&resid=8CC434CFF1533712!2128&authkey=AG1iVSLpadParJE&em=2
De mixerarmen en de zeezaag:
De kogels zitten aan de achterzijde en door de kogellagers steekt nog een stevige stalen bus.
Ook de zeezaag heeft vele schroefgaatjes voor de kogellink. Je kunt hem omkeren zodat er 5 variaties mogelijk zijn.
Ook hier gaat weer een extra stalen bus in de kogellagers:
Eerst de zeezaag erin dan de kogellinks pas monteren.
De 535mm lange paddlestang en de bussen om de paddlestang te klemmen in de zeezaag. Die bussen zet de pas vast als je de paddlebladen erop hebt en je het midden uitgemeten hebt. ik heb het midden uitgemeten door em te laten balanceren, daarna nog even opgemeten voor de zekerheid. Juist het klopt weer als een bus.
De paddlebladen krijgen volgens het boekje de middelmaat afdekkap.
Uitmeten van de middenstand en vastzetten van de bussen en de stuurhevel.
Hup klaar!
De staart rotor, ook weer een makkie.
Goed opletten met de pasringen. Dat moet echt even goed zitten zonder speling anders stuurt je staart niet goed en krijgt je servo alleen maar meer werk...
Ook niet moeilijk maar wel even goed kijken hoe het druklager om moet zitten en invetten dat ding.
EeeUuuuuhh, hup klaar.
onscherpe foto.
enne, hup klaar.
Dit:
Dat:
Geloof me : hup klaar. (maar vergeten een foto te schieten.)
Stuurstangetjes en servo schroefjes:
Servomontage:
Na 3 stangetjes was ik het helemaal zat om het met de hand te doen. Hup draaibank aan, stukje plastic. Effe draaien en zagen. Hup klaar.
nog hupperder klaar:
En geloof me aan de andere kant zitten ook stangetjes.
Peef-o-tronic. (mijn andere alias)