Countdown foto's nieuwe Compass 7HV (foto's online)

Pin jullie niet vast op de data die vermeld staan op de sites van de distributeurs !! Ik heb vanmorgen met Luke gepraat en hij heeft er zelf nog geen datum op geprikt. De intentie is er om de 7HV te releasen in de maand mei, wanneer juist is nog niet gespecifieerd en wel om volgende redenen :

Grtz,
Dirk

ja, zoals bij de meeste merken loopt het uit, ik verwacht echter niet dat het een jaar duurt zoals bij Mikado .... ;-)

De 6HV is trouwens ook zeer interessant :cool:

Bas

De tijd baart rozen...
Hij zal er niet slechter op worden, ben heel benieuwd naar uitgebreide testdata en wat previews van de kit.

Ik vind het jammer dat de onderdelen van compass zo duur zijn. Daarom niet voor de hv6 gegaan maar voor een outrage 550 (trouwens geen spijt, prachtige heli!)

Ik zoek ondertussen ook wat groters en de nieuwe outrage is helaas alleen met TT verkrijgbaar (ik weet dat iedereen dit het beste vind maar ik twijfel hier aan. Mogelijke resonantie door kapotte bearings (FBL), kosten crash, enz)

Is er al wat meer bekend over de hv7 qua prijzen of wordt het gewoon compass duur? In dat geval toch eens naar logo kijken. Zelfs die is stukken goedkoper.

Hoi Willow,

de prijzen van de meeste "common" parts van Compass liggen in de pricerange van die van Align. En zeggen dat Logo parts goedkoper zijn dan Compass, hmmm daar heb ik toch mijn bedenkingen bij.

Momenteel zijn er nog geen officiële prijzen bekend van de 7HV, er wordt gespeculeerd ergens tussen de 650 en 750 €, maar niets is nog definitief. Aardig mooi geprijsd voor een 700 size heli als je het mij vraagt.

Plus nog een Compass voordeel, voor een Compass heli hoef je echt geen upgrades gaan aanschaffen om de heli nog beter te doen vliegen, dat doet hij al zo "straight out of the box" ;)

Grtz,
Dirk

Laatst bewerkt:
Hoi Willow,

de prijzen van de meeste "common" parts van Compass liggen in de pricerange van die van Align. En zeggen dat Logo parts goedkoper zijn dan Compass, hmmm daar heb ik toch mijn bedenkingen bij.

Momenteel zijn er nog geen officiële prijzen bekend van de 7HV, er wordt gespeculeerd ergens tussen de 650 en 750 €, maar niets is nog definitief. Aardig mooi geprijsd voor een 700 size heli als je het mij vraagt.

Plus nog een Compass voordeel, voor een Compass heli hoef je echt geen upgrades gaan aanschaffen om de heli nog beter te doen vliegen, dat doet hij al zo "straight out of the box" ;)

Grtz,
Dirk

Hij ziet er zeker prachtig uit. Lekker met belt, en dat aanspan systeem! Geniaal.

Ik ga zeker eens op de prijzen letten van de onderdelen. Zijn er goede compass dealers in Duitsland? rcheliparts heeft alle onderdelen onder 1 tab gegooit en vind dit erg lastig zoeken en vergelijken.

Zou hij inderdaad goedkoper of zelfde prijs zijn qua onderhoud als de Logo 600?

Wat een schoonheid! Hopelijk valt de 7HV binnenkort samen met de Logo 800 in Venlo te bewonderen. Zijn er ook piloten die met deze heli's aan de 3DM zullen deelnemen, of een demonstratie geven?

willow zei:
Ik ga zeker eens op de prijzen letten van de onderdelen. Zijn er goede compass dealers in Duitsland? rcheliparts heeft alle onderdelen onder 1 tab gegooit en vind dit erg lastig zoeken en vergelijken.
Eind van de maand schijnt er in NL een Compass dealer bij te komen; vooraankondiging Rigidheli.com.

Vanmorgen nog met Compass gesproken, alles ziet er goed uit. Compass wacht op de laatste testresultaten van de teampiloten. Deze worden eerstdaags doorgegeven en dan kan hoogstwaarschijnlijk de productie volle bak starten.

Sebastian Zajonz (designer) zal alleszins aanwezig zijn op de 3DM, en dus zullen er ook wel demo's gevlogen worden.

Grtz,
Dirk

Ik vind hem er echt prachtig uit zien!

Alleen lees ik net weer een crashreport van een 6hv kosten 175 euro! Dat vind ik nogal extreem. :confused: Is er al iets duidelijk over de stevigheid van de 7hv?

De staart ziet er in ieder geval erg sterk uit!

heb je e linkje naar dat crashreport?
als je je blades rekent en je canopy zit je al direct aan 130 euro..
daarna gaat het snel, mainshaft, spindle, eventueel delrin rod,
crashkosten zijn toch gekoppeld aan HOE ie crasht?
dit heeft toch niets te maken met de stevigheid van e specifieke heli?

zwaartekracht is iets gevaarlijks :-)

Laatst bewerkt:
Yesss! Dit frame doet het hem! Zeker een beauty, de eenvoud van de kop, met de slimme manier van tuimelschijf meenemer. Nogmaals, dit frame op van het bovenstaande filmpje, erg mooi. Is dat ook degene voor de produktieversie?

En betreffende het vliegfilmpje, de compas krijgt echt goed op z'n donder. Niet alleen complimenten voor de Plettenberg, die naast zijn geweldige rendement ook nog eens bewijst het toerental erg goed vast te houden, maar ook zeker complimenten voor de riem aandrijving die geen hikje lijkt te geven. Ook goed te zien de het frame erg veel ruimte heeft voor akku's, maar ook dat de Plettenberg zonder aanpassing goed past (wat niet op iedere 700 size heli zo is).
Voor mij als AP'er is het een erg leuke optie. Nadeeltje is dat "collega" Mikado nog een slagje grotere heli gaat uitbrengen, misschien gaat Compass nog naar een 8HV? Tevens ben ik zelf nog een beetje "hooked" aan de visgraat vertanding, mogelijk zou die (stiekum) van het andere merk hierop passen?

Erg mooie heli, en vooral met dit laatste frame!

Nu een video met de bijhorende canopy !

en nog enkele foto's van Sebastians 7HV :

H1S.jpg

H2S.jpg

H3S.jpg

H4S.jpg

H5S.jpg

Grtz,
Dirk

Laatst bewerkt door een moderator:
mooi, ziet er goed uit, maar hij had van mij nog wat fellere kleuren mogen hebben, vooral van de onderkant. Nou ja, kan ik altijd zelf nog doen natuurlijk.

Bas

heb je e linkje naar dat crashreport?
als je je blades rekent en je canopy zit je al direct aan 130 euro..
daarna gaat het snel, mainshaft, spindle, eventueel delrin rod,
crashkosten zijn toch gekoppeld aan HOE ie crasht?
dit heeft toch niets te maken met de stevigheid van e specifieke heli?

zwaartekracht is iets gevaarlijks :-)

Zeker, hier is ie:

3DHELIFREAKZ • Toon onderwerp - Crashed....

Ik heb nou al een paar keer logos zien crashen maar simpelweg nooit echt grote schade, ook inverted crashes enz.

Wel mooie heli die 7HV maar eerst maar eens onderdelen prijzen zien. Jammer dat er voor de kap voor wit gekozen is. Dit is een van de slechts zichtbare "kleuren" ivm wolken

Zelf vind ik het wit erg mooi (en zou hem zelf ook zo laten). Bovendien is het de perfecte ondergrond om iedere andere kleur er op te zetten indien gewenst (neon kleuren b.v.).

Betreffende de Crash van de Compass in voorgaande post... het is idd erg vervelend voor de piloot, maar gezien wat en hoe er mee gevlogen word (ruim, wat rond tuffen en af en toe een looping) had hij z'n toerental wel belachelijk hoog staan. Dan vraag je ook om véél schade in geval van een crash. Tevens had ik het idee dat de piloot de heli ook even kwijt was iets eerder in het filmpje. Het hoge toerental werkt dan natuurlijk ook niet in je voordeel, iedere "foute" stuurbeweging word dan ook hard afgestraft, je hebt niet de tijd om te reageren op je fout (ingeschatte) stuurbeweging.

Ik ben benieuwd of de 7HV veel groter is t.o.v. een 600SE, en of het daadwerkelijk zoveel toevoegt om de 600SE te vervangen (of misschien een 7HV er bij). Ik ben nogal fan van de plastic moulded frame's, maar gezien Mikado nu ook op de "carbon sheeted/alu cnc parts" toer gaat, vind ik eigenlijk de Compass zeker een heli om eens beter te bekijken. Vooral vanwege zijn eenvoud, prachtig ontwerp, riem aandrijving en de mooie kop.

We wachten af, en zien vanzelf de eerste foto van een 600SE naast een 7HV.

Vriendelijke groeten,
Aldert

Back