Countdown foto's nieuwe Compass 7HV (foto's online)

Ja Eric, ik sta al te popelen om er eentje aan te schaffen :)

Heb net met Compass gesproken en de kits zullen geleverd worden niet zoals voordien al gezegd met ESC, maar de kits zullen geleverd worden ZONDER ESC !

Grtz,
Dirk

Met dank aan Rotorwizz die er speciaal 1000 Km voor gereden heeft en het model zo een uur sprakeloos heeft vastgehouden...
Heb het ook wel eens gedaan, zo herken je een echte helifreak :mrgreen:

Nou echt een freak hoor. Ik was mee op die trip en bij aankomst op beurs had meneer geen rust in zijn kont voor ie die 7HV had aangeraakt :D.

Top dag gehad en volgend jaar weer, is het meer dan waard!!!!

Hier nog een betere video van Sebastian's demovlucht met de 7HV op Rotor Live !

Grtz,
Dirk

Laatst bewerkt door een moderator:
Hier nog enkele pics met een speciaal gepainte canopy voor de Hannover Messe, enjoy !

file.php

file.php

file.php

file.php

Grtz,
Dirk

ik vind hem ook mooi, jammer van de riem aadrijving.
als ik moest kiezen tussen de nieuwe logo xxtreme of de 7hv, ging ik toch voor de logo

Court99,

je kan de 2 niet vergelijken, de XXTreme van Logo is een 800-size heli. Waarom jammer van de riemaandrijving, de Logo 600SE (zelfde grootte als de 7HV) gebruikt toch ook een belt ??!!

@ Bas,

de canopy die meegeleverd zal worden is niet deze die op bovenstaande foto's te zien is, deze was speciaal gemaakt voor de beurs in Hannover. De standaard canopy zal deze zijn :

compass2.png

Grtz,
Dirk

:thumbsup:
Is inderdaad geen vergelijk tussen de Logo Xextreme en de 7HV.
De 7HV is een echte 700 size.
Een belt is zolang deze goed werkt totaal geen probleem.
Lekker direct, simpel, en het scheelt behoorlijk in je evt.crashkosten.
Ik vind persoonlijk de 7HV een mooie en praktische heli (past wel op de achterbank ;) )
En hij maakt gebruik van benodigdheden die al een poosje op de markt zijn.
Dus sneller te vinden en goedkoper.

Grt,
Eric

hey manne, ik maak ook geen vergelijk, ik bedoel eigenlijk gewoon omdat alle twee de merken een nieuw model uitbrengen en dacht (waarschijnlijk fout) dat de logo xxtreme ook een 700 model is maar waar dat ook mee kan gevlogen worden met 800 blades;)
En de torque tube denk ik dat toch wat minder aandacht vraagt dan een belt aandrijving, vandaar. maar scheelt een hoop in kosten ja bij een crach zoals ericw zegt.

grts Kürt

Hey Kurt,
Ik ben ook heel benieuwd hoe de logo gaat uitpakken hoor, zeker weten.
Maar dit vind ik in ieder geval op voorhand een rasechte 3D heli.

Laatst bewerkt door een moderator:
De 1ste pics van de "echte" 7HV canopy

Hi guys,

Vanmorgen heb ik de eerste foto's van de echte canopy van de 7HV doorgekregen, enjoy !

DSC_0563.jpg

DSC_0562.jpg

DSC_0561.jpg

Grtz,
Dirk

Ik begin nu toch wel erg benieuwd te worden naar het totaalbeeld van de heli, Die Fusono ziet er prachtig uit hoor.
In het filmpje wat Bas poste zie je al dat hij erg mooi bestuurbaar is bij lage en hoge toeren.
Stabiel uit alle bewegingen komt en goed strak is in voorwaards.
En de staart heeft een mooie soepele beweging en vreet geen zicht/hoorbare energie.
Kortom, dat belooft wat.
Ben ook benieuwd naar de haalbare vliegtijden op 12S 5000 met verschillende toerentallen.

Helaas is de leverdatum uitgeschoven naar 16 mei

Bas

Pin jullie niet vast op de data die vermeld staan op de sites van de distributeurs !! Ik heb vanmorgen met Luke gepraat en hij heeft er zelf nog geen datum op geprikt. De intentie is er om de 7HV te releasen in de maand mei, wanneer juist is nog niet gespecifieerd en wel om volgende redenen :

1) er worden nog wat cosmetische veranderingen doorgevoerd en de testpiloten wachten nu op de V2-versie van het prototype. Eens deze testen bevredigend zijn zal de productie volop ingezet worden, NIET eerder.

2) Op de andere productielijnen van Compass is het superdruk wegens de grote vraag naar de 2 andere modellen :)

Ook rekening houden met het feit dat Compass een klein bedrijf is, dus het is daar nu "alle hens aan dek" ;)

Grtz,
Dirk

Back