Compass Topic

Welke regelaar zit er op de atom Sven?

Bij de yge van mij gaat de overgang heel erg soepel. Alsof ie nog in soft start zit.

Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb een Gaui guec ge-610
Programmeerbaar met zo'n hobbywing kastje die ik heb.

Dat zit verder wel goed.

het is puur de overgang naar de idle 1 en 2 die ik wat softer wil maken.

Throttle's: ( ik heb een 10t motor pinion ipv stock 9t. )

Normal: 71%
Idle 1: 78%
Idle 2: 85%

Denk dat het echt een kwestie is van die Delay waarde eens rustig opschroeven en kijken hoe de heli reageert. Kan volgens mij niet echt mis gaan.

dit zeggen ze er van op hf.

"The delay function in futaba is for electric too, makes a smooth transition between flight modes, i have this function enabled in my 450 and 550 , and is great!"

Sven misschien heb je hier wat aan, weet niet of de fut's zenders allemaal hetzelfde hanteren

8fg delay times in condition menu - Page 1

I was checking my settings in the condition menu for the delays I had set when switching from normal to ID1 and ID2. This prevents sudden changes in throttle position or pitch when switching. 8fg manual does not give much information on delay times so I thought this might be useful as a guide.
Maximum setting is 27. Where this number comes from must be buried deep in the Futaba programmers mind!
Airplane...........................Helicopter
27......39seconds.............27.......17seconds
25.......9 secs...................25........4 secs
20.......2 secs...................20........2 secs
15.......1 sec....................15........1 sec
10.......1/2 sec..................10........1/2 sec
Times are approximate.
I did the tests by plugging a servo into the throttle channel for aeroplane and helicopter.
In heli mode the delay only affects servo speed when switching conditions. It does not affect throttle response when using the stick.

dankje dave.

Ik zal het eens met kleine stapjes van 10% proberen en kijken hoe de heli erop reageert.
Zal ongetwijfeld wel werken.

Ik heb wat geduld moeten hebben maar gisteren is eindelijk mijn pakje binnen gekomen met 3 heli tassen.
1 voor de 7hv, 1 voor de 6hvU en 1 voor de warp van een vliegmaatje.

7ec314.jpg

Ik heb wat geduld moeten hebben maar gisteren is eindelijk mijn pakje binnen gekomen met 3 heli tassen.
1 voor de 7hv, 1 voor de 6hvU en 1 voor de warp van een vliegmaatje.

Het lijken net kleine slaapzakjes voor de heli's:D

Ze moeten ergens slapen hé :-)
Ik vind het vooral handig in de wagen. Gewoon zak opnemen, in de koffer zetten en klaar. Geen zorgen meer over transportschade.

daarom heb ik een volvo ... die heeft bagage gordels in de kofferbak ... best handig om je heli's vast te zetten haha

De heli's blijven op zich wel staan maar de koffers met lader, lipos, ... Durven wel eens verschuiven. Met de heli in de zak is ie mooi beschermd hier tegen.

jh8v.jpg

...anti slip mat voor de koffers, werkt perfect,
krijg je overal bij camping, AH, WeKa ...

maar de tassen zijn ook handig, leuk

Groet
Uwe

Iemand ervaring met de one way bearing van de main gear van de Atom 500? Na een crashke moest ik de main gear vervangen en nu draait de main gear niet meer. Ik ben er vrij zeker van dat ik alles terug in elkaar heb gestoken zoals het was. Zou de one way bearing defect kunnen zijn?

dat is raar kris. Als je er zeker van bent dat je alles goed gemonteerd hebt moet 't bijna wel de bearring zijn lijkt me.
Stevige crash gehad oid .?

Back