Compass Atom 6 HV

Hey walter.

Vraagje, waarom gebruik je geen Castle Creations bec???

Deze kun je op 1 van de 6s accus aansluiten en geeft op 7 ampere max geloof ik.
ccbec_multi-pack-large.jpg


Scheelt je weer het gewicht van de bec accu.

Ik gebruik hem ook op mijn 500.

groetjes

remon
 
Hey Walter! Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

Je bent iig sneller met bouwen als ik ;) Haha ja een elektroheli indelen is altijd een hels karweitje! Een aantal 600E's gebouwd en dat was ook altijd een heel gedoe. Ik snap niet dat ze daar meer rekening mee houden. Bij deze heli vind ik het wel heeeel erg moet ik zeggen. Hoe gaat het met het zwaartepunt? Kan de recieverpack niet aan de voorkant onder de battery tray? Zovaak verwissel je die toch niet dat je er makkelijk bij moet kunnen? Past de ontvanger ook niet ergens tussen de frames? Benieuwd hoe t vliegt!

Groenten,
Tjerk ;)
 
Mijn T600 flybarless weegt 2605gr. kaal zonder lipo. Nou bespaar ik wat op de flybar maar ik had meer verschil verwacht als ik eerlijk ben. Ik denk echter wel dat dit vooral door de elektronica uitrusting komt, als je beide heli's met enkel het frame vergelijkt zullen de verschillen wel groter zijn. Hij ziet er verder goed uit, ik vind het vooral mooi dat hij wat lager op de skids staat en met een wat puntige canopy, ziet er snel en stoer uit :cool:
 
En heeft hij al gevlogen?!

De staartvin vind ik nogal "appart" net alsof het carbon op was en ze daarom
de bovenkant maar weg hebben gelaten.

3508gram lijkt me wel een mooi gewicht, ter refferentie mijn Logo 600 weegt ongeveer 3700gram.

Heb je nog gedacht aan een anti-vonk systeem voor de esc?

Gr. Bas
 
Is wel een mooi gewicht hoor! Ook met die 615 bladen :)

Nu hij klaar is ziet hij wel een beetje maf uit. Kwestie van wennen ;) Past de ESC niet onder de lipo tray?

Bas je vliegt met 10S>5000? 3700 gram is vrij zwaar voor een logo 600.

Ben benieuwd hoe je hem gaat vinden, ook omdat de 90 size in je vingers zit.
 
Aan de zwarte draad van de ESC zit een extra draadje en wat electronica onder een krimpkous.
Ik weet alleen niet waarvoor dit is en ik zag er niets over in de manual. Anti vonk ding?

@Remon
De Hobbywing ESC zat er bij.
Van BEC's e.d. en de mogelijkheden ben ik nog redelijk vers.
Dus ik heb voor de setup gekozen die ik ook op mijn TR700's gebruik.
Losse accu en BEC. EXTRA veilig.
 
Laatst bewerkt:
Of dat een anti vonk ding is weet ik niet, maar het is erg makkelijk zelf te maken:
Anti Spark Circuit
Weerstand: 4.7 Ohm 5watt

Scheelt een hoop zwartgeblakerde connectors.

@barrrrrrrrrrttt
Ja, 10s 5350mah(Evolight) en 10s 4350mah(Eon-x) wegen beide ongeveer hetzelfde.
 
Net even de CG gecontroleerd omdat die packs wel erg zwaar lijken.
Hij is zelf bijna Tail heavy :confused:
Waarschijnlijk door die lange staart.

8504b3f86a34c1a2.jpg



Morgen ga ik hem even vliegen.
Ondanks mijn stelregel: "Niet vliegen onder +5".
Ik MOET hem gewoon even proberen :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoe ver zit het er naast dan? Ontvangerpack bij de andere lipo's plaatsen!
Wellicht dat je bij hogere capaciteit packs 't probleem niet hebt.

Ik vind t stiekem wel fijn om te horen dat hij tail-heavy is.
Omdat mijn grootste angst bij mijn heli is of hij neus-zwaar wordt.
Ik kan de packs niet verder naar achter schuiven.
 
Ik ben persoonlijk ook heel erg benieuwd.

Als je kunt Walter maak er dan ff een filmpje van.

Veel vliegplezier, ben vandaag met de 250 en 500 nog buiten geweest, lekker windstil...maar koud!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Groetjes

remon
 
Ow ja walter.... Zorg wel dat de lipo's een beetje warm zijn:mrgreen: Anders krijg je dadelijk nog verkeerde indrukken van elektro! Hoewel het bij 10S of meer wel meevalt.
 
Hey Walter,

proficiat met de build ervan, de mijne is ook af en morgen wordt ie ook getest.

Yep de extra zwarte draad dient als "anti spark". Je plugt eerst je rode draden in elkaar en dan gebruik je de kleine zwarte draad om even op de negatieve draad van je lipo te pluggen en daarna plug je je dikke zwarte draad op de zwarte van je lipo en klaar is kees.

Heb de heli vanmiddag even gehoovered en man dit ding hoovert super stabiel. Benieuwd hoe die het morgen zal gaan doen. +12/-12 pitch en 8° op cyclic. RPM's zullen morgen gemeten worden.

Grtz,
Dirk
 
Vandaag een testflight gedaan.
Eerst even wat trimmen en wennen aan de heli.
Daarna wat meer knallen.
Wat een waanzinnige roll en flip rate heeft dit ding :shock:
Dit komt waarschijnlijk doordat de lipo's hoog zitten, dus ook het zwaartepunt.

Toen ging ik op de volle flipsnelheid continu flips doen om de load te testen. De maingear gaf het op.
Dit bleek te komen omdat ik de mesh niet strask genoeg had.
Bad mesh, -5C, High Load = strip.......

Helaas dus geen video vooralsnog.
 
oei, da's jammer. Alles wel heel gehouden neem ik aan ?

Ik stel de gearmesh als volgt af: men neme een velletje toiletpapier en brengt dat aan tussen het maingear en de pinion, vervolgens de tandwielen goed tegen elkaar aan drukken en de boutjes van de motor vastdraaien (geen locktite vergeten).
Nu zitten ze niet te los en niet te strak.

Jamer dat ze geen schuine vertanding hebben gebruikt op zo'n small maingear , dat is veel sterker (groter oppervlak) en dat mag je tegenwoordig best verwachten van een nieuwe heli, de 'nieuwe' (chinese?) RJX'en hebben dat zelfs ook.

Bas
 
Hoi Bas,

die schuine vertanding is niet echt nodig hoor met mod1 gears. Ik denk dat het gewoon een samenloop van omstandigheden geweest is. Vrieskou en misschien gearmesh niet goed afgesteld.

Ik heb die van mij ook deze morgen eens gevlogen en ik moet zeggen dat ik ongelofelijk onder de indruk ben. Hier een filmpje, nog niet letten op de wires die moeten nog effen opnieuw gedaan worden.


Grtz,
Dirk
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top