Cnc 6040

hmm roep niet zo snel dat hier alleen maar 21% btw bij komt en 23 euro handelings kosten..

er kunnen wel eens extra toeslagen op machines zitten.

Als hij hem in de UK koopt (ook al is het van een Chinees), dan komt er niets bij, hij betaalt dan de UK BTW (en als het goed is zit die al in de eindprijs) en de verzendkosten. En verder niets. Geen handlingskosten voor de declaratie ... Zo gaat dat binnen de EU!

Dirk.

Enkel als de verzending vanuit de UK gebeurt. Gebeurt de verzending vanuit China, dan komt e.e.a. wel langs de douane, en betaal je invoerrechten, BTW en eventueel handlingskosten.

De CNC6040 in gebruik

Het is al weer een paar weken geleden dat ik mijn CNC6040 in gebruik genomen heb. Eén van de eerste projecten was het maken van een stofafzuiging voor de CNC6040 met de CNC6040.

full

Daarna heb ik een kast gebouwd voor mijn frees, computer en besturing. De kast heeft wielen die dmv de stelpoten van de grond gedraaid kunnen worden zodat de kast mooi stabiel staat. Voor de bediening van Mach3 heb ik een touchscreen aangeschaft. De stofafzuiging zit links van de kast en komt via een stuk afvoerbuis aan de rechter onderzijde tevoorschijn en daar sluit ik de stofzuiger aan. Voordeel hiervan is, is dat de stofafzuiging van het spindel gewoon kan blijven zitten.

full

full

Voor de koeling van het spindel heb ik een stuk afvoerbuis van 110x500mm genomen en hiervan een tank gemaakt. Daar zit zo'n 3,5 liter koelvloeistof in die door middel van kleine radiator en ventilater gekoeld wordt. Tot nu toe werkt dit prima.

full

Als eerste modelbouwproject ben ik met de Medicine Man zwever begonnen. Ik heb hiervoor de ribben, onderdelen voor de romp, staart en roeren gefreesd in 2,5D. Verder heb ik de neus in 3D gefreesd om hier ook wat vaardigheid in te krijgen. De neus heb ik 4 keer op verschillende manieren gemaakt om te kijken wat het beste gaat.

Hier zie je de stofafzuiging aan het:

De finishing run van de halve neus

De bouw van de Medicine Man
[post226]

Laatst bewerkt door een moderator:
Zelfs met dat gaat het nog erg wiebelen denk ik.....
Wellicht iets van deze wielen , maar 2 poten strak aan een muur vastbouten die je ook kan losmaken voor het verplaatsen.

Cor

Ik heb het zo opgelost. Door de stelpoten uit te draaien komen de wielen los van de vloer en staat de tafel vast. Dat werkt prima als je de tafel incidenteel moet verplaatsen.

full

Heeft als voordeel dat ik de machine ook nog waterpas kan stellen. De firma Rockler heeft hiervoor een echt mooie echter prijzige oplossing.

http://www.rockler.com/product.cfm?page=30842&site=ROCKLER

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Hi Thor,
Your wing ribs still astound me, more so since the only available drawings were pdf and jpg with THICK outlines. If you haven’t decided what your next build will be, may I suggest Dr./Prof. Mark Drela’s Allegro-Lite (2-meter WS) and/or Bubble Dancer (3-meter WS). As you may know, Dr. Drela also designed the al Qaeda- and Taliban-hunting MQ-1 Predator UAV. The plans, instructions, other documents for the build, including CNC-ready DXF files for the wing ribs are all available online at
Charles River Radio Controllers - Mark Drela's Bubble Dancer 3m Sailplane
Charles River Radio Controllers - Mark Drela's Allegro-Lite 2m
bd_V3_zpsc352f4e9.jpg
[/URL][/IMG]
bd_landing_zps45584a26.jpg
[/URL][/IMG]
I started building the MEdicine Man only because I was, (still am) waiting for the CF, Kevlar, etc., materials to continue building the Allegro-eLite and Bubble Dancer. You’ll have an easy time making the ribs with your CNC machine.

Hallo

Ben aan het oriënteren voor een 6040 machine en kwam dit draadje tegen. Ik zie dat hij al wat oud is, dus een mooie gelegenheid om te vragen hoe het nu staat met de freesmachine.

Nog steeds goede ervaringen ermee? Hoor het graag

Back