Clubwedstrijden rijden

• Topicstarter Topicstarter RClipse
  • Startdatum Startdatum
Super john zei:
............
Het rijden van wedstrijden is nu eenmaal iets anders dan rondjes rijden op een parkeerplaats.

Ja, klopt! Het rijden in/van wedstrijden is makkelijker!!

Weet je waarom: als je er weer eens afvliegt, hoeft niet zelf steeds naar je auto te lopen om hem weer op de weg of baan te zetten: dat doet de baaninzet voor je. Daardoor kan je je veel beter concentreren op het rijden, en als je er weer eens afvliegt wordt je snel weer op weg geholpen....

Ik vind zelf het rijden van wedstrijden de makkelijkste vorm van rijden, want bij het trainen vlieg ik er vaak af, maar dan moet ik hem zelf inzetten, en op een grote parkeerplaats heb je vaak zo weinig overzicht dat, áls het fout gaat, het altijd ver weg van je fout gaat, en dan moet je weer helemaal naar je autootje lopen....

Dus: allemaal wedstrijd gaan rijden, en voor je het weet heb je gewoon goeie controle over de auto en hoef je voor niemand meer 'bang' te zijn!!

rs4evo3 zei:
daarin ben ik het zeker met je eens was ook geen aanval ofso. maar clubwedstrijden zijn natuurlijk wel de weg naar het echt wedstrijden. en als zo´n jongen nou in 1x schrikt van al dit soort dingen dat zijn auto niet snel is en dat hij er minimaal 500euro in moet steken zou zonde zijn tog. en ik spreek uit ervaring dat het echt goed te doen is en je moet erg gewoon niet te veel verwachten want er rijd ook een nederlands kampioen mee. maar gewoon de sfeer en het krijgen van tips en dat soort dingen is gewoon heel leuk en leerzaam. dus ik hoop hem zeker te zien volgend jaar.

mvg jarno

Precies!!! Gewoon vollop genieten van het racen!!

Rustig aan jongens! :lol:
Ik zal zeker niet na 2 race stoppen... daarvoor vind ik het veelste leuk! ik ben 1x op circuit geweest en dat was geweldig!
ik weet niet of jullie mijn rs4-2 hebben gezien maar hierbij dan maar een fototje! :) hij is verre van standaard 8) http://rcpics.rc-racingcars.com/diversen/gallery/Album-Rs4-2-Johan
eerste 2 foto's zijn het meest recent.

maargoed zoals ik al zei ik ga het zoiezo proberen en als het niet lukt jammer dan ik heb er zeer veel plezier in en zal niet zo gauw stoppen!

maar bedankt voor al het medeleven :wink:

ik heb een leuke tegenstander erbij zo te zien dat ding is echt super mooi met al dat carbon enz. worden we samen een team:P tot volgend jaar dan maar;)

mvg jarno

Gezellig! :lol: maar ik zie je volgend jaar dan wel! lijkt me gezellig! ik heb nu al super veel zin! :D

zeker gaan we de ´´gevestigde serpent orde´´ een poepie laten reuken:P klein grapje natuurlijk. je kan me herkennen aan dat ik 1,95 ben en dan 17 jaar en me auto heeft een bmw kap.

mvg

om te beginnen is de rs4 een leuke auto alleen wil je echt verder zul je toch een 710 mtx 4 rrr of zoiets kopen met een goeie .12 motor anders kom je niet mee.
het niveau in gouda ligt niet super hoog zoals bij mach maar ligt ook zeker niet laag.
ik zie je volgend jaar ook wel want ik rijd ook wedstrijden bij de mbc. me naam is nico boeren.
tot volgende jaar
greets nico

wat voor wagen bestuur jij Nico? we zullen wel zien hoe het gaat en ik krijg steeds meer zin!! :banana:

Effe over die serpent en mugen mannen moeten niet zo moeilijk doen over andere merken.Ik rij zelf al 2 jaar bij de baanbrekers met een R40 en laat de serpents achter mij ben zelfs de hele tijd verslagen door een kyosho en dat laat zien dat het niet alleen aan de auto ligt en mijn persoonlijke mening is dat die serpent niet betrouwbaar is ik zie ze te vaak met stukken liggen

ps volgend jaar rijd ik NK's en zal wel de enige zijn met een niet mugen of serpent :D ook leuk

Whippo zei:
Effe over die serpent en mugen mannen moeten niet zo moeilijk doen over andere merken.Ik rij zelf al 2 jaar bij de baanbrekers met een R40 en laat de serpents achter mij ben zelfs de hele tijd verslagen door een kyosho en dat laat zien dat het niet alleen aan de auto ligt en mijn persoonlijke mening is dat die serpent niet betrouwbaar is ik zie ze te vaak met stukken liggen

ps volgend jaar rijd ik NK's en zal wel de enige zijn met een niet mugen of serpent :D ook leuk

Nee hoor, en rijden ook kyosho's mee. :D En Tim Kolditz rijdt ook met een R40...

Greetz.
Bartje.

Whippo zei:

Er is al gezegd dat op de MACH het rijders niveau wel ff een stuk hoger ligt dan bij de Baanbrekers en de MBC Gouda, dan redt je het niet meer met je R40....
Maar, voor de TS komt dit dus goed uit, dat het niveau in Gouda wat lager is, dan kan hij daar mooi zonder al te veel problemen meedoen met de clubraces...

Bart_Banaan zei:
Ja, klopt! Het rijden in/van wedstrijden is makkelijker!!

Weet je waarom: als je er weer eens afvliegt, hoeft niet zelf steeds naar je auto te lopen om hem weer op de weg of baan te zetten: dat doet de baaninzet voor je. Daardoor kan je je veel beter concentreren op het rijden, en als je er weer eens afvliegt wordt je snel weer op weg geholpen....

HAHAHA, nu ben je aan het doordraaien Jaap.....

Ja, voor jou is circuitrijden nog niets, want de hoeveelheid "gras" tijd wat je had tijdens de NK in Gouda overtrof de hoeveelheid "circuit" tijd.......
Dus jij moet eerst nog ff door oefenen...... :wink:

Da's niet waar: het regende toen in Gouda, en ik heb keurig mijn rondjes gereden. Het ging niet snel, maar wel op de baan!!
Enne: na een jaar KWC-wedstrijden, waarbij ik me zelfs één keer als tweede kwalificeerde, kan ik ondertussen best mee in wedstrijden: de concurrentie is vaak minder goed dan ik voor het seizoen dacht...

Maar je kan natuurlijk niet stellen dat circuitrijden makkelijker is dan op een parkeerplaats....
Het is vermoeiender zoals jij het stelt, omdat je vaker moet lopen als je hem niet op de baan kunt houden. :mrgreen:

Bart_Banaan zei:
......
Ik vind zelf het rijden van wedstrijden de makkelijkste vorm van rijden, want bij het trainen vlieg ik er vaak af, maar dan moet ik hem zelf inzetten, en op een grote parkeerplaats heb je vaak zo weinig overzicht dat, áls het fout gaat, het altijd ver weg van je fout gaat, en dan moet je weer helemaal naar je autootje lopen....

Het is/was ook mijn persoonlijke mening, en ik denk dat anderen daar wel wat aan hebben...

M7H zei:
Er is al gezegd dat op de MACH het rijders niveau wel even een stuk hoger ligt dan bij de Baanbrekers en de MBC Gouda, dan redt je het niet meer met je R40....

Hier sla jij de plank mis, ik weet niet als je een R40 van dichtbij hebt gezien maar het is een heuse wedstrijdauto met alle opties en rij-eigenschappen. Dat veel van de R40 modellen in Nederland een hoog standaard Impulse gehalte kent (veel plastick) zegt niet dat het een mindere auto is want dan is jouw 950 ook maar een stuk plastick in de ogen van een bigscaler die veel aluminium gebruikt.....

uiteindelijk is het de coureur die de prestaties eruit moet halen.

In dat laatste heeft Roelof helemaal gelijk en welke auto beter is is ieder zijn eigen mening we gaan wel zien wie er sneller de bocht uit is.
hebben jullie nog belangrijke tips of aanemerkingen voordat dit topic helemaal off topic raakt :wink:

ik hoor het graag

Groeten Johan

p.s. @rs4 3 evo: 1.95m kan ik vast niet over het hoofd zien :wink: :roll: mij kan je herkennen aan ehm... zilver brilletje :lol:

Roelof zei:
Hier sla jij de plank mis, ik weet niet als je een R40 van dichtbij hebt gezien maar het is een heuse wedstrijdauto met alle opties en rij-eigenschappen. Dat veel van de R40 modellen in Nederland een hoog standaard Impulse gehalte kent (veel plastick) zegt niet dat het een mindere auto is want dan is jouw 950 ook maar een stuk plastick in de ogen van een bigscaler die veel aluminium gebruikt.....

uiteindelijk is het de coureur die de prestaties eruit moet halen.

Oke, ik doelde eigenlijk meer op het rijdersniveau bij de MACH in de 1/10, die ligt hoog.

Whippo zei:

Dat die Serpents niet "betrouwbaar" zijn, en snel "stuk" gaan, ligt natuurlijk vaak ook aan de rijder......
Ik ben het wel met je eens dat men niet zo moeilijk moet doen over andere merken, de 3 grote doen niet voor elkaar onder......

Over de merken:
In de NK klasse: 2 mugens en de rest serpent
In de NOMAC klasse: 1 serpent (Die van mij) en de rest kyosho en mugen :P

Zelf hoop ik gewoon op wat meer gemeng van de merken en dat er niet zo moeilijk over gedaan wordt, het 'gezeur' richting serpent ligt ook vaak aan de rijder...

Voor een clubwedstrijd zou het echt niet moeten uitmaken wat voor merk auto je rijdt...

En jongens denk er aan welke auto je hebt het gras remt altijd af .
Ik ben dit jaar door te blijven rijden (ik doe het al een poosje) en niet naast de baan te staan tweede geworden met een Kyosho FW05 S oftwel een standaard bakje heb er alleen een twee bak ingezet en schuimpjes er onder.
Hieruit blijkt je kan beter met een wat gemoedlijke (standaard) auto rijden dan met een pro en dan naast de baan staan .

zo mijn gedachte gang oftwel woef

Back