CleanFlight Ervaringen

Snel vraagje. Als ik een custom motormix maak voor MN quad kijk ik naar de afstand van motor tot cog. Hoogte van de motor is echter niet in te geven. Met 10 graden motor mounts zitten de voorste echter hoger dan de achterste. (Als ik level vlieg) Conclusie: ik blijf uit gaan van een vlakke layout en de motor afstand tot pitch axis word kleiner dan voorheen? Klopt?
 
Snel vraagje. Als ik een custom motormix maak voor MN quad kijk ik naar de afstand van motor tot cog. Hoogte van de motor is echter niet in te geven. Met 10 graden motor mounts zitten de voorste echter hoger dan de achterste. (Als ik level vlieg) Conclusie: ik blijf uit gaan van een vlakke layout en de motor afstand tot pitch axis word kleiner dan voorheen? Klopt?
Mix heeft geen zin op een symmetrische frame.....H of X frames
 
Waarom niet op een h frame? MN Rolls gaan toch per definitie sneller dan MN flips gezien afstand van motoren. Dacht juist dat een mix het makkelijker zou maken om een goed getunende quad te krijgen door de pids voor roll en pitch gelijk te tunen. Jij bent NB een van de mensen die t me ooit heeft aangeraden een mix te gebruiken. Mis ik een ontwikkeling?
 
Waarom niet op een h frame? MN Rolls gaan toch per definitie sneller dan MN flips gezien afstand van motoren. Dacht juist dat een mix het makkelijker zou maken om een goed getunende quad te krijgen door de pids voor roll en pitch gelijk te tunen. Jij bent NB een van de mensen die t me ooit heeft aangeraden een mix te gebruiken. Mis ik een ontwikkeling?
Er zijn afzonderlijke roll en pitch rates in cleanflight.
 
Daarom ook. "Om de pids voor roll en pitch gelijk te tunen"
Ik denk dat dit dan teniet word gedaan door de gewichtsverdeling.
Als je bij laten we zeggen een blackout van voren kijkt zit al het gewicht in het midden, als je van de zijkant kijkt is het gewicht vooral gespreid (goprotje voor, accu iets achter).
 
Ik denk dat dit dan teniet word gedaan door de gewichtsverdeling.
Als je bij laten we zeggen een blackout van voren kijkt zit al het gewicht in het midden, als je van de zijkant kijkt is het gewicht vooral gespreid (goprotje voor, accu iets achter).
Yup. Een mix is niet makkelijk te bepalen.
Ik heb het ook ooit zo geprobeerd om met mix mijn PID's gelijk te krijgen, maar was meer tijd kwijt met het tunen van de mix dan het tunen van de pids :D
 
Yup. Een mix is niet makkelijk te bepalen.
Ik heb het ook ooit zo geprobeerd om met mix mijn PID's gelijk te krijgen, maar was meer tijd kwijt met het tunen van de mix dan het tunen van de pids :D
Met mijn oude frame (perfect X qua motor indeling) had ik ook verschillende waarden voor pitch en roll [emoji6].
 
Ik stel mij zo voor dat het hebben van een varierende PID tuning voor Roll / Pitch afhankelijk is van het traagheidsmoment van de quad rond de verschillende assen. Als het traagheidsmoment rond de Roll-as hoger is zul je daar een groter aangebracht moment nodig hebben om eenzelfde hoeksnelheid te genereren - in vergelijking tot een kleiner traagheidsmoment rond de pitch as.

De zin / onzin ervan hangt dus samen met de massaverdeling in je quad?

[ontopic]

Ik gebruik sinds kort CleanFlight in combinatie met LuxFloat en de resultaten zijn geweldig. Heerlijk strak!

Vraagje: Mijn ESCs zitten nog op BS-NFET V20130515, heeft het veel zin een flash tool aan te schaffen om ze over te zetten op de V2015 voor Oneshot (Heet COMP_PWM in SimonK)?
 
Laatst bewerkt:
any blinks of the blue led on openlog? have you enabled feature? have you configured ports? have you defined blackbox device = 1? have you set proper denominator?
 
Is er iemand die vliegt met bo mini h 6"/naze32/sn20a blheli13.2/t-motor 2204 2300kv waarvan ik de pids kan overnemen als begin situatie? Of werkt dat niet zo?
 
Is er iemand die vliegt met bo mini h 6"/naze32/sn20a blheli13.2/t-motor 2204 2300kv waarvan ik de pids kan overnemen als begin situatie? Of werkt dat niet zo?
Vlieg je level of acro mode?

Voor acro mode kun je mijn pids overnemen. Ik vlieg nooit acro dus weet niet of het goed werkt met mijn pids :D
 
Ik vlieg nog helemaal niks, heb hem gisteren pas in mekaar gezet en toen vloog hij bijna zonder accu, als je begrijpt wat ik bedoel, iets met esc en blheli13.2 firmware en na veel gekloot erachter komen dat er een Simonk bootloader op zit.

Waar vind ik jouw pids dan?
 
@WaVe
Als je net begint met vliegen zou ik iemand anders zijn pids overnemen :D

Leuk nieuws voor iedereen. Op naze32 is de acc sensor wat veruit de meeste processing tijd in beslag neemt. Disablen van acc voor acro vliegers geeft een enorme vervbetering in looptimes. Ook al vlieg je in acro mode wordt de accelerometer gelezen. Zie onderstaand artikel. looptime van 300 is dan haalbaar :D
http://flysherlockair.com/2015/07/how-does-cleanflight-spend-its-time-lets-profile/

Disable van acc doe je zo (let op level en horizon features verdwijnen dan natuurlijk):
set acc_hardware = 0
 
@WaVe
Als je net begint met vliegen zou ik iemand anders zijn pids overnemen :D

Leuk nieuws voor iedereen. Op naze32 is de acc sensor wat veruit de meeste processing tijd in beslag neemt. Disablen van acc voor acro vliegers geeft een enorme vervbetering in looptimes. Ook al vlieg je in acro mode wordt de accelerometer gelezen. Zie onderstaand artikel. looptime van 300 is dan haalbaar :D
http://flysherlockair.com/2015/07/how-does-cleanflight-spend-its-time-lets-profile/

Disable van acc doe je zo (let op level en horizon features verdwijnen dan natuurlijk):
set acc_hardware = 0
Ga ik ook proberen!

Is er ook enige text en uitleg over dat met de d term? Ik snap het namelijk nog niet helemaal.
 
Back
Top