Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Kon het niet laten.. toch nog net voor het donker werd even snel mijn eerste vlucht buiten gemaakt. Wat een beest zeg, moet bijna weer opnieuw leren vliegen!
Heb ontzettend veel last van 'wiebelen'.. Bewegingen gaan dus niet geheel soepel maar met wat 'wiebelen'. Zijn dat de oscillaties waar jullie over praten? Als ik de manual goed gelezen heb, moet de P omlaag van de Roll en Pitch..
Ik vlieg trouwens wel nog in Angle mode. Moet dan de P van Level juist omlaag?
Die heb ik al terug gezet van standaard 9,0 naar 3,5.. De manual zegt zelfs om te beginnen bij 2,0.. Teveel P zou ook oscillatie kunnen veroorzaken.
Ik wil nog via de laptop blijven wijzigen. Mag je Cleanflight koppelen met de accu nog geactiveerd en de motoren de-armed? Dat lijkt me het snelst gaan.
Wijzigingen opslaan, Naze32 ontkoppelen, motors armen en weer gaan! Hoe doen jullie dat?
Met Rapidflash inderdaad wel gemakkelijk maar comp_pwm werkte niet goed met m'n 12a ztw esc's, sunnysky 2300kv en cobra 1960kv. Die laatste ging op 3s nog wel goed maar 4s niet want boven een bepaald toerental gingen de motoren haperen. Met blheli 13.1 werkt alles wel goed.
Ja, dacht eerst maar eens een nieuwe(re) versie van simonk proberen toen ik dat programma vond. De brake functie werkte overigens wel en misschien is er nog wat te tunen met die andere opties. Het enige wat mij daarvan bekend is is de timing maar dat leek het niet direct op te lossen.
Het wordt goed weer deze week dus ik denk dat ik wel toe kom aan een aantal uurtjes PID's wijzigen ;-)
Het is trouwens echt 'wiebelen', geen korte trillingen.
Het lijkt erop dat dat gebeurt als hij zich wil stabiliseren in Angle mode.
Wanneer ik een Pitch of Roll beweging maak, gaat het goed totdat ik de stick los laat en de Blackout zich stabiliseert. Denk toch met de Level P spelen..
Ik ga ook kijken of ik hem in zijn geheel wat minder 'agressief' kan krijgen.
Bij de minste stick input op Roll, Pitch en Yaw reageert hij al heftig.
Heb trouwens spijt van de 90gr. headers. die zitten nu in de weg bij de USB poort.
Ik moet elke keer de Telemetry van de FrSky D4R-II los koppelen.
EDIT:
Vind net een filmpje welke hetzelfde probleem heeft, vanaf 1,0 minuut.
Kan de Looptime hier ook nog effect op hebben? Staat nu op 1500
EDIT:
Looptime richting 2500 (400Hz) zetten van wat ik overal lees.. we gaan het proberen!
Heeft iemand in de gaten gehad dat simonk ook een nieuwe versie had met oneshot optie.
remt juist afeerh neethanx erg informatief filmpje. Lijkt wel of dat motortje ineens stukken rustiger loopt ook.
proberen gewoon. Als het kan dan wordt het vanzelf herkend.RTF HugESC 12Amp progen??.
moet dat via de pennen of kan het via de servo stekker.
kan niets vinden op het net.
remt juist af
proberen gewoon. Als het kan dan wordt het vanzelf herkend.
Heeft iemand in de gaten gehad dat simonk ook een nieuwe versie had met oneshot optie.
Een leuke applicatie om simonk te flashen is Rapidflash en te downloaden vanuit chrome web. Het pakt meteen de laaste simonk versie en alles is in te stellen, zoals ook de throttle waardes en COMP_PWM (regenerative braking)
![]()
Overigens hier een leuke vid met en zonder simonk COMP_PWM