CleanFlight Ervaringen

Nee, die ws2812 dingen (inclusief neopixel) lopen op 5v. Als je normale ESCs hebt kan je voor de zekerheid je leds van een andere BEC voeden dan de flight controller om brownouts te voorkomen.

Yes, zie het op de site 5VDC (4-7V works). Dus zal 2 BECs moeten hebben, voor de zekerheid.

Blijf maar nieuwe dingen leren hier op het forum :)

ik ondekte net dat de nieuwe cleanflight van 2015 firmware niet bind met mijn comp via usb...
toen de oudere 2014 firmware gepakt, en geflashed, en verbind direct.
nieuwe 2015 erop, en niks verbinden aan de comp.
drivers vernieuwd, en nog niks, alleen de 2014 versie van naze32 verbind.

iemand dit ook al ervaren?

Welke versie van de cleanflight-configurator heb je ? Dit zou 0.59 moeten zijn. Anders inderdaad eens flashen met full chip erase.

ik ondekte net dat de nieuwe cleanflight van 2015 firmware niet bind met mijn comp via usb...
toen de oudere 2014 firmware gepakt, en geflashed, en verbind direct.
nieuwe 2015 erop, en niks verbinden aan de comp.
drivers vernieuwd, en nog niks, alleen de 2014 versie van naze32 verbind.

iemand dit ook al ervaren?

Nee. bij mij gaat configurator 0.59 prima.. ook daarmee de laatste firmware erop gezet v1.4
Geen enkel probleem.

Ik wou net m'n cleanflight/naze32 updaten maar ik heb een paar probleempjes.

1- Ik krijg de naze32 niet geconnect. Bericht: "No configuration received within 10 seconds, communication failed." Hierdoor kan ik ook geen backup CLI dump maken.

2- Toen maar de firmware flasher gedraaid maar dat lukt ook niet. Bericht: "No response from the bootloader, programming failed."

Heb het op verschillende computers geprobeerd, verschillende usb poorten. Heb zowel firmware geprobeerd te loaden vanaf het internet als een gedownload bestand op mn computer.

Ik heb versie 0.59...Weet ff niet wat ik moet doen....

Laatst bewerkt:
Zag hier ergens langskomen Full chip erase aanvinken.

En als je baseflight settings wil bewaren moet je met baseflight een dump doen.

Never mind, zie nu dat je wil updaten en niet zoals ik dacht: baseflight eraf en cleanflight erop.

Met Baseflight had je de mogelijkheid om bijv ppm aux 8 te gebruiken wat pin 10 is op de naze32 en daarmee een servo aansturen, maar nu met Cleanflight is pin 10 de CURRENT_METER wanneer enabled.
Ben nog nergens tegengekomen hoe je dit evt wel werkend kan maken.

Iemand een idee?

Heb namenlijk een fatsharkcam met gimbal servo op de Blackout super mini H gebouwd en deze via een potmeter aux8 verstelbaar gemaakt ipv gebuik makende van de gimbal optie want die auto levels en dat is voor fpv cam niet zo fijn.

Is de optie er niet niks aan de hand dan haal ik hem eraf en zet er sony 600tvl weer in een hoek erop.

het meer leuk dat het kan meer dan dat is het niet. :)

full

Laatst bewerkt door een moderator:
man wat gaat het rap zeg elke dag wel een update.
ik heb me kiss quad nu klaar.
testen durf ik nog niet in huis kwa settingen heb geen id wat die kiss esc gaan doen.
met een 3s 2200 net geen 500 gram er zit nog geen camera en zender in.

Ah cool je hebt zo'n schermpje eraan gezet. Ziet er goed uit.
Wat voor mini is dat?

Ja het weer zit niet mee om te testen. En met die kiss zag ik dat je goed moet oppassen kwa vocht, blazen zo op. heyudude plaatste wel al een filmpje hoe je ze waterbestendig kan maken.

Ik heb m'n kiss esc's ook binnen, maar mis de rest nog ^^

Back