CleanFlight Ervaringen

3s werkt prima mee getest vloog topi daar na een 4s lipo er aan en plof zeg jij het maar het lijkt mij een vonk overslag tusen 2 condensators.
 
Ik heb dus net (voor dat ledstrip filmpje) voor het eerst met normale ESCs gevlogen op een mini frame. Jemig, dat is veel makkelijker om hoogte te houden, maar wel enorme last van propwash.

Kortom, perfect voor parkeergarages, met m'n kiss quad ga ik dar nog effe niet doen, te wendbaar en springerig ;-)
Ik vind juist tegenovergestelde. Met normale ESC's lijkt er meer delay op throttle te zitten, waardoor je sneller teveel gas geeft.
Vind kiss lekker meteen reageren. Wil ik snel ergens onderdoor of ergens bovendoor dan gaat dat meteen. Veel voorspelbaarder zeg maar.

3s werkt prima mee getest vloog topi daar na een 4s lipo er aan en plof zeg jij het maar het lijkt mij een vonk overslag tusen 2 condensators.
Jammer man! Heb je wel met alcohol of iets anders goed schoongemaakt? Ik heb ook mijn KISS goed geisolleer van de frame. Hebben de condensatoren wat aangeraakt?
Misschien kun je contact met flyduino contact opnemen als garantie geval? Je weet het nooit?


EDIT:
Zag dit in een andere topic!
Foto-PUFJKGPT.jpg


morgen maar weer verder met de kiss esc.

Denk dat ik nu begrijp waarom je ESC uitgefikt was :D. Carbon geleidt ;). Ik doe wat schuim onder de regelaar in de krimpkous. Houdt de vibraties ook altijd goed weg ;)
 
Ik vind juist tegenovergestelde. Met normale ESC's lijkt er meer delay op throttle te zitten, waardoor je sneller teveel gas geeft.
Vind kiss lekker meteen reageren. Wil ik snel ergens onderdoor of ergens bovendoor dan gaat dat meteen. Veel voorspelbaarder zeg maar.

We vinden hetzelfde [emoji4]
KiSS ESCs reageren veel directer. Bij normale ESCs (zonder damping) draaien de props vrolijk door, waardoor je niet meteen hoogte verliest.

Voor wendbaarheid (roll/pitch) geldt waarschijnlijk hetzelfde, maar ik heb dat nog niet vast kunnen stellen omdat ik alleen gehovered heb.

Als je je quad goed onder controle hebt geven de KiSS ESCs je dus meer controle (snellere feedback). Ik heb duidelijk te weinig ervaring met throttle control (geen throttle expo overigens), waardoor dat voor mij vervelend is in garages. Dan is de gezapigheid wel lekker [emoji6]
 
Misschien een goed idee om de kiss esc's te coaten na het solderen. Helpt in het algemeen toch wel tegen vonken en eventueel corrosie en sluiting.
 
er zat een krimpkous om heen dus gaat niet op.

Kijk maar uit zelfs met krimpkous. Doe er maar wat tussen ;)

We vinden hetzelfde [emoji4]
KiSS ESCs reageren veel directer. Bij normale ESCs (zonder damping) draaien de props vrolijk door, waardoor je niet meteen hoogte verliest.

Voor wendbaarheid (roll/pitch) geldt waarschijnlijk hetzelfde, maar ik heb dat nog niet vast kunnen stellen omdat ik alleen gehovered heb.

Als je je quad goed onder controle hebt geven de KiSS ESCs je dus meer controle (snellere feedback). Ik heb duidelijk te weinig ervaring met throttle control (geen throttle expo overigens), waardoor dat voor mij vervelend is in garages. Dan is de gezapigheid wel lekker [emoji6]
In de garages heb je snel momenten wanneer je heel snel naar beneden wilt als je wat hoger bent :D.
Overigens blheli biedt ook braking dacht ik. Het heet damping and op simonk heet het comp_pwm?
 
ik heb flyduino een mail gestuurd eens kijken wat dat op levert.
op een ander forum las ik dat die persoon het zelfde had en ook de condensators er uit lagen.
ik kon hem met gemak in de lucht houden en bleef mooi stil hangen bij gebrek aan ruimte niet echt kunnen sturen en gas geven had ook het id dat het veel stiller vloog dus minder prop herrie.

foto hoe getest.

Foto1k0-T8N7YHWO.jpg
 
Desoldering van KISS esc kan funest zijn!
3 esc's gedaan noproblem.
4de esc daar kwam 1 van de 3 motor soldeerpaden los, het desolderen werd gefaan zonder enige kracht uit te oefenen op de te verwijderen draad. Denk dat ik ook maar mailtje stuur naar flyduino. Ben benieuwd hoe de klantenservice is.
Dus Let Op!
 
Ik heb ondertussen al 3 keer al mijn 4 motoren omgewisseld zonder problemen.

:D Is een goed teken toch, dat de esc's langer meegaan dan de motoren ;) geintje.

Misschien had ik gewoon badluck, moet er wel bij zeggen dat dit gebeurde bij een Kiss 18amp V1.0 waar het soldeerpadje wel erg klein is.
 
Eventueel moeten we een apart topic openen voor de nieuwe generatie esc's met oneshot125/active braking? Lijkt me dat we over een jaartje allemaal met oneshot esc's vliegen.
 
telemetrie nu ook aan de praat zonder softserial met een 2n2222 transistor en 2 weerstanden.

en goed nieuws er wordt een nieuwe kiss op gestuurd dat vind ik nog eens serves
 
Spektrum sat vraagje:
Cleanflight 0.59.1 ,firmware van 9 jan 2015
Vandaag wilde ik overstappen naar cleanflight. Naze geflashed. In CONFIGURATION scherm van CF bij receiver mode en bij serial receiver provider van alles al aangevinkt en ge reboot.
In de CLI al FEATURE RX_serial gebruikt en set serialrx_provider=1 gezet en gesaved
Maar ik krijg bij niets de input van de zender tezien.
Ik maak gebruik van een DSMX sateliet die al met mn zender is gebonden.
Waar moet ik zoeken of wat doe ik niet goed?
 
Bedankt voor de link Michel, maar ik had de CF wiki al doorgespit.
Ik heb de sat al gebonden met de zender. Maar welke commands moet ik nu in de cli invoeren.?
Als ik commando feature rx_serial invoer en save daarna, en ik connect daarna weer en ik kijk in de cli, dan heeft hij deze niet onthouden?!?!?
 
ga ff naar het config scherm receiver mode en klik op rx_serial en daar onder weke spektrum je gebruikt.
ik werk hier niet mee en kan het niet testen maar wie weet werkt het.
 
Ook dat al tevaak gedaan.
Het valt mij wel op dat als ik een andere invoer, bv, FEATURE RX_PPM en na het saven en opnieuw connecten opnieuw in de CLI kijk ,deze wel aanblijven ( onderin het rijtje zonder de min ervoor).
De sat wordt toch op dezelfde manier aangesloten /gesoldeerd als bij baseflight?
 
Back
Top