CleanFlight Ervaringen

Wie heeft er veel met autotune getest hier?

Ik heb 3x autotune geprobeerd achter elkaar en alle 3 keren had ik toch wel verschillende resultaten.

P varieerde heel erg maar I en d bleven nagenoeg default.

Wie heeft er veel met autotune getest hier?

Ik heb 3x autotune geprobeerd achter elkaar en alle 3 keren had ik toch wel verschillende resultaten.

P varieerde heel erg maar I en d bleven nagenoeg default.
Ik ben de boel opnieuw aan het opbouwen na een gevalletje waterschade. Cleanflight staat er inmiddels op, ik realiseer me alleen dat ik de jumpers op m'n ESCs nog niet voor oneshot gesoldeerd heb voor ik Plasti-dip aangebracht heb. Maar weer FF verwijderen dus.

Heeft iemand al eens die in-flight tuning via AUX geprobeerd? Ziet er complex uit, maar ik vraag me vooral af hoe je die opslaat ?

Autotune ongeveer 5 seconden per as aanzetten en dan weer uit.

Als je beide assen gehad hebt land je, disarm je, en zet je de schakelaar nog een keer aan en uit om op te slaan.
Als je het er niet mee eens bent trek je de accu los ipv opslaan.

Heb tot nu toe 2x gedaan, 1e keer te lang aan laten staan wat resulteerde in een quad die naar rechts trok.
2e keer ging goed.
Halverwege t filmpje ongeveer:

Naderhand heb ik P en I 2 klikjes per as terug gezet en ik ben er tevreden mee :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja maar resultaten waren zo drastisch verschillend bij mij.
Hetzelfde weer....misschien de ene keer langer als de ander.
Denk dat de eerste keer 4seconden was en 2de keer 5-6 seconden.
Enkel P werd anders en I en D bleven default in mijn geval. Heb het gevoel dat autotuning alleen verhoogt ten opzichte wat je hebt.

Pid_controller 1 is echt super nog steeds. Gebruik tpa 0 momenteel en geen oscillaties bij zelfs hogere gains.

Heb je een link of iets waarin meer over die PID controllers uitgelegd word?
Begin nieuwsgierig te worden :)

Heb je een link of iets waarin meer over die PID controllers uitgelegd word?
Begin nieuwsgierig te worden :)
Yup link heb ik. Stuur ik straks door als ik thuis ben.

Het komt erop neer dat dit de traditionele pid controller is waarbij de P, I en D aan de voorkant van de loop zitten en waarbij er geen rates/rcrate meegerekend wordt. (Alex k pid controller)
Dus deze controller werkt zonder invloed van de rates. Hierdoor verdwijnen vele rate verschijnselen die je hebt dat als je tpa hoog is je rolls en flips sneller worden of als je p verlaagt of verhoogt.
De reden dat pid controller 0 default is komt puur om maximale uit level mode eruit te halen. Met de pid controller 1 heb je maximale performance op acro mode, maar de level wordt dan minder, alhoewel het bij mij goed vloog moet ik zeggen.
De pid controllers komen uit de multiwii code en staan eigenlijk los van naze. (source code file mw.c)
Om je indicatie te geven....dit is de pid controller waar warthox en vele anderen allang meevliegen.

Hier is de multiwii topic hierover. Het komt erop neer zoals ik boven zei dat de pid controller 0 (default multiwii pid controller) niet 100% procent geoptimaliseerd was voor acro vliegers.

http://www.multiwii.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=3671&sid=e8d0e7023e5c594fa967f37fb9086db5

I'm currently testing the rewritten version, where classic PID controller is implemented - P I and D are in the forward part of the loop, so no scaling problem present and other, supposedly, problems are fixed.*

Staat erop, maar niet echt ideaal weer om Autotune te testen.
Waar komt het 5 seconden per as eigenlijk vandaan? Ik zag een filmpje waar er een signaal zou zijn vanaf de naze.

Laatst bewerkt door een moderator:
Nee Mark. Je slaat het op door autotune weer aan te zetten na het disarmen. Met autotuning hoor je inderdaad piepjes na een seconde of 2.
Maar Oktober is lang geleden en Cleanflight is pas sinds vorige maand echt een beetje vorm aan het krijgen.

Cleanflight GUI is compleet vernieuwd. VERGEET NIET SETTINGS TE BACKUPEN!
Nu kun je dus alle CLI settings zo'n beetje via de GUI instellen.

cleanflight.jpg

ik heb me flip 32 binnen en ben aan het testen maar hoe verander je in de brain de stck mode want er zijn 2 kanalen verwisseld snap ff niet waar dat nu in zit.
gas en nik zijn verwiseld.

nog een vraag mag je de usb en een bec aan het bord hangen tegelijk.

Ja tuurlijk mag bec en usb beide eraan. Er is een fet die dat schakelt geloof ik.

Je kan met map commando je kanalen toewijzen
map TAER1234 is standaard spektrum/jr/futaba

Overigens mijn KISS binnen. Lijkt met micro regelaats :). Snel in elkaar en experimenteren met oneshot.
f31e7ccf47d6a53f867963f24b585ba7.jpg

Kiss? Succes met solderen en testen: ben benieuwd

Prrutttt Cleanflight connect niet natuurlijk, eerst de firmware updaten maar dan eerst wil ik,een dump vd oude settings. Maar dan moet je de oude cleanflight hebben ......

Iemand een oplossing hiervoor?

Laatst bewerkt:
Back