CleanFlight Ervaringen

Ik gebruik nu baseflight, dus cleanflight installeren, naze eraan hangen en flashen? that's it? moet ik niet eerst baseflight eraf halen of zoiets?

Yes, zo simpel is het. Zou wel een back-up maken van je huidige settings voor je met cleanflight flashed.

En goed opletten dat je naze selecteert bij firmware flashen.

ps. wil ook een grasveldje voor de deur!
Dit is enkel de achterkant. Aan de voorkant heb ik een heel voetbalveld wat 99% van de tijd leeg is.
Woonde voorheen in de stad en dat was niet te doen met testen. Moest toen altijd een stukje rijden.

Zo, net even buiten geweest voor de maiden van mijn Go-mini. Heb verder geen reverentie omdat dit mijn eerst mini-h is, maar hier de PIDs na auto tune.
Vloog wel stuk beter dan met default.

Lijkt dit ergens op?
Het lijkt wel ergens op, maar ik zou het zeker niet verwachten dat roll p lager is dan pitch p.
Probeer maar eens nog een paar keer en kijk hoe de resultaten zullen zijn.
Bij mij was het niet constant.
Autotune is leuk als je echt geen ervaring hebt met tunen van fc's. Het zal ook altijd beter zijn dan default.

Wil je er optimale eruit halen dan kun je beste zelf tunen.
In 80-90% van gevallen is het zo dat je met cleanflight enkel de P waarde ietsjes moet verhogen ten opzichte van default om tot goed vlieg gevoel te komen. Je kan eigenlijk net zo ver gaan tot het oscilleert.

Ik heb 5 bordjes met success gedaan. Zag al meteen dat er CC3d stond :).
Maar auto detectie was beter geweest.

Je bent helemaal om kennelijk ;-). Binnenkort trouwens ook oneshot op blheli..

Mijn mini zit ook weer in elkaar en is luchtwaardig:
db2eb69b22b9265bc0d23347355c4faa.jpg

Kon alleen een snel hoveren buiten, zag er goed uit met de stock PIDs en oneshot (looptime 2048).

Nou nog daglicht en fatsoenlijk weer (droog, wind is niet zo'n ramp) [emoji16]

Ga me ook even verdiepen in CleanFlight maar heb hier nog twee FC liggen, een CC3D en een Naze32. Ik vond de HW van OP steeds erg goed, alleen hun FW bleef achter sinds het vertrek van enkele Devs. Mijn vraag: merken jullie verschil tussen CC3D en Naze32 met CleanFlight?

Spijtig genoeg geen KiSS of UltraESC op de Little Spyder wegens te weinig A. Het zullen dus de bijgeleverde 40A ESC worden van Sky Hero. Ik vlieg al een hele tijd met die KiSS en UltraESC, wat een verschil als die brake aanstaat!

CleanFlight Ervaringen op Naze32

Mijn vraag: merken jullie verschil tussen CC3D en Naze32 met CleanFlight?

Clean of baseflight is ver voor qua features en makkelijker in te stellen / tunen naar wat ik lees. Ook zonder kiss heb je met de goede settings profijt van Cleanflight: voelt heel anders aan met pid controller 1

Sorry, maar misschien verkeerd uitgedrukt. Ik bedoel dus het verschil tussen een CC3D met CleanFlight en een Naze32 met CleanFlight!

Tot zover ik gelezen heb merk ik een nadeel van de CC3D, de USB kan niet gebruikt worden voor CLI of GUI.

Ik heb vanmorgen bij goed windstil weer de autotune kunnen proberen op mijn h250.
In hoover gezet en tune aan, 5 seconden precies op beide assen. Ging behoorlijk omhoog, daarna bekeken met multiwii ezgui en opgeslagen.
Kwamen op 6.8 en 6.4.
Test gevlogen en beide 0.3 omlaag gezet. Quad vliegt straker nu. Mijn oude pid waardes waren voor standaard de autotune op 4.0
Nu blijft hij ook in zijn down-wash bij vrije val stabiel.

Zeker het proberen waard.

Eerste poging met het flashen mislukt al! Hij herkent de bootloader niet op mijn bordje. Ook met de pinnen van de bootloader geshortned wil hij niet flashen.

Het bordje zelf werkt nog prima, maar er staat nu wel de Harakiri 10 Summer Games 2.5 op.

Iemand enig idee?

Is in orde, met oude GUI van baseflight eerst de FW veranderd en dan werkt het.

Hi Michel,

neen, dat ging niet, ook geprobeerd. Waarschijnlijk omdat er Harakiri op zat en geen baseflight.

Hi Michel,

neen, dat ging niet, ook geprobeerd. Waarschijnlijk omdat er Harakiri op zat en geen baseflight.
Wat Michel zegt met de optie 'flash on connect' werkte bij mij. Na een paar keer proberen pas trouwens, vermoedelijk zit er lak/hars op de bootpads.

zo autotune veranderde mijn gomini in een duikboot :D

plomp de sloot in.

ik had autotune of horizon op switch.
blijkbaar moet het autotune met horizon zijn...

Ow zonde... Ik had dat met een oude quad ook. Maar bleek een rotte bec te zijn waarschijnlijk.
Ook ik heb hem ge.aitotuned in horizon mode.
Maar eerst supergoed zelf trimmen met acc trim. Moet echt level zijn.

Groet van ed, laat je de boel drogen?

ja het ligt te drogen.

dus moet trimmen in horizon en dan schakelen naar horizon plus autotune ?

dan nog een keer. dan landen. disarmen en nogmaals naar autotune schakelen.

Precies, in hover met horizon aan. Dan auto aan voor 5 sec. En auto weer uit
Dan terug in hoover en weer auto aan voor 5 sec., dan lander, disarmen en weer autotune aan en uit voor opslaan.

Bootloader is hetzelfde en is niet te updaten :D.

Bootloader zou toch echt moeten werken als de blauwe led brandt

Hi Boris,

Toch bleef de cleanflight config beweren dat hij de bootloader niet herkende. Misschien zoals iemand schreef de laklaag op de contactpunten, alhoewel ik met scherpe puntjes de pads heb proberen te overbruggen. Update naar baseflight ging ook niet, ik moest de oude GUI .exe uit de kast halen en dan ging het vanzelf.

Enfin, geen probleem meer wegens opgelost. Vandaag bordje gemonteerd in de Little Spyder en nu nog wachten op de Neopixels strips en rings om de boel in Kerstsfeer te brengen. Morgen op zoek naar een buzzer die luid is en toch niet teveel stroom trekt zodat ik hem kan aansluiten zonder transistor ertussen.

Back