CleanFlight Ervaringen

In baseflight werkte dit maar in cleanfligt krijg ik alleen rssi maar geen cel en cells door die blijven op 0 0.0 staan

Laatst bewerkt door een moderator:
Volgens mij bedoel je aansluiting van telemetry op softserial dus op de pin 6 van de rc connector. Als dat het is heb je hier de commands

feature TELEMETRY
feature SOFTSERIAL
feature VBAT
set telemetry_inversion = 1
set serial_port_3_scenario = 4

Geen dank. Duurde voor mij ook lang voordat ik deze uitgevogeld had :).
Heb namelijk ook een oude rev4 bord waar ik dit moest doen

Hier een betere oneshot demonstratie. Toch maar even een setje besteld nu :D. Exact hetzelfde pids met en zonder oneshot. Je ziet gewoon dat je verder je gains omhoog kan gooien met oneshot.

zo eens de nieuwe software testen.
knoop door gehakt en 4 cobra 2300 besteld voor de kiss esc en het nieuwe frame.
en heb me zelf voor de kerst maar een taranis x9d plus besteld wilde eigenlijk de nieuwe hebben maar dat kan nog wel ff duren.

gps werkt hier nog niet ok krijg geen lock op de gps zelf dus er staat een setting niet goed maar welke staan er zo veel in wat een puzzel weer zeg.

Ok voor de mensen die het niet voor elkaar krijgen hier een how to, dus om telemetry zoals totale lippo voltage van alle cellen en apparte cellen tussen frsky en taranis te laten werken: eerst in cleanflight bij cli de volgende commando's ingeven (met dank aan Boris)

Volgens mij bedoel je aansluiting van telemetry op softserial dus op de pin 6 van de rc connector. Als dat het is heb je hier de commands

feature TELEMETRY
feature SOFTSERIAL
feature VBAT
set telemetry_inversion = 1
set serial_port_3_scenario = 4

Dan zijn hier de foto's van de aansluiting. De groene draad is de RX van de d4rII die naar de pin 6 van de naze gaat.
De zwarte is de ground. Die gaat van de d4rII, naar de ground van de telemetry pinnen op de naze, Maar volgens mij kan je ground overal vanaf snoepen.
a46d820a8954ec123352d3fb8245493f.jpg
801c64540900e20e49b389eed700a432.jpg

Even een uitleg voor iemand die het misschien ook niet snapt.
Duidelijker kan ik het niet zeggen, nu kan je dus batterij spanning van totale spanning in lippo en cel spanning van de laagste cel in je pack op je telemetry scherm van FrSky Taranis naar voren halen en hem evt ook af laten roepen als je dit instelt.[emoji2] [emoji2]
bd2242ac1c033600b75db32bac46d64a.jpg

Met dank aan Borisb

Geen dank lucbis.

Maar op het moment dat je telemetrie op de telemetrie aansluiting gebruikt hoef je enkel de volgende zaken te doen

feature TELEMETRY
feature VBAT

Dan moet je D4R-II op 5 aansluiten
7ety3epy.jpg

Dan gaat de draad hierheen
Naze32_FrSky_Telemetry.jpg

In jouw geval moest je die extra commands uitvoere, omdat je telemetrie via softserial uitgang gaat.

Ok die zocht ik eigenlijk bedankt. Zo zie je er zijn meer mogenlijkheden

CleanFlight Ervaringen op Naze32

En alleen de groene hoef je aan te sluiten bij de optie op pin 5 van Boris. De ground is bij mij niet aangesloten: werkt prima

Maar, waar sluit je dan de lipo spanning op aan? Alleen de totaal spanning van de lipo, op 3 van het Naze boardje? De (afzonderlijke) cel spanning wordt alleen berekend?

Zie plaatje boven nummer 3 ;)

De cel spanning wordt inderdaad berekend.

De ground voor telemetrie is inderdaad ook niet nodig, aangezien de rx en naze dezelfde ground delen.

Thanks !
Vindt het zeker een voordeel om de accu via telemetrie in de gaten te houden. Nog even een melding/voice er achter zetten en je hoeft niet eens meer naar je scherm te kijken.
Je hoort de spanningsmelding/voltage weergave vanzelf wel.
Eigenlijk elimineer je met het bovenstaande het separate spanningsprintje, zoals te koop van FrSky. Scheelt weer.

Back