china cat 4-3-10 video update

Boot was kurkdroog ( dat dan weer wel ;) ) dus kortsluiting was het ook niet...

De regelaar was 6 cel rated en er hebben 6 cellen aangehangen. Dus dat kan het dan ook niet zijn dacht ik.

Barry, De FET's zitten toch tegen het koelblokje aan? en het is inderdaad een bakelieten behuizing wellicht dat ze zo heet zijn geworden en vervolgens de krimpkous die er omheen zat hebben later smelten, waarvan er wat krimpkous-meuk op de FET is blijven zitten. Weet je waar deze FET's voor dienen?
De esc kan ik weggooien de electronica is met epoxy bedekt om deze te beschermen dus kan ik de FET's niet met een soldeerboutje verwijderen :(

:offtopic:

Dat was de m1 supercat of niet? Dat is jammer hij liep op het filmpje idd hardstikke mooi. Dan heb ik nog mazzel gehad met mijn turnigy regelaartje. Moet er niet aan denken om een etti door te fikken. Hopelijk is die 2250 nog ok?

is er al enige progressie met de bandit?

Succes ermee iig

Groeten, Romke

de fed banken zitten inderdaad aan de andere kant maar op de voorkant kunnen er ook een paar zitten. en heb je misschien een linkje naar je regelaar?

Ik heb de hele setup en hardware nog eens door genomen en ik heb iets gevonden wat alles zou kunnen verklaren, ik wil graag van jullie weten of dit aannemelijk is of niet.

de as koppeling tussen de motor as en de flexas zat heel dicht op de behuizing van de motor. Nu denk ik zat door de druk van de prop via de as de koppeling tegen de behuizing van de motor is geschoven. Dit zou in theorie voor 2 dingen zorgen: wrijving en weerstand, de wrijving en weerstand verklaren de enorme hitte gegenereerd door de motor ( verklaard waarom de motor heter was bij de mount dan aan de achterkant ) en door de extra weerstand gaat de motor meer amps trekken: regelaar trekt dit niet

Na de accu's nog eens na te hebben gekeken blijkt dat er een enorme hoeveelheid amps zijn getrokken: het soldeer van een bananenstekker is gesmolten en de stekker zat 90 graden op de draad ( gebeurt omdat de hele draad in een bocht liep doordat het draadje wat te lang was)

ga maar eens een watt meter halen; scheelt een heleboel gegis!

Wat denken jullie

Dan ben je dom of onwetend te keer gegaan
Je moet zorgen als dat de schroef in zijn vooruit tegen de schroefaskoker aan komt
Zodat de motor dit niet hoef op te vangen
En achteruit draaid nooit zo lang he
mvg
Frederik

dat is inderdaad heel goed mogelijk ja, maar dat moet je lijkt mij toch ook wel horen? en verder is de weerstand van de koppeling alleen al genoeg hoor, als de motor heel zwaar draait dan genereerd hij ook een hele boel warmte. wat ik wel raar vind is dat de fedbanken er dan niet zijn uitgeklapt, normaal ruik en zie je dat wel als een regelaar overbelast is, maar het hoeft natuurlijk niet.

dat is inderdaad heel goed mogelijk ja, maar dat moet je lijkt mij toch ook wel horen? en verder is de weerstand van de koppeling alleen al genoeg hoor, als de motor heel zwaar draait dan genereerd hij ook een hele boel warmte. wat ik wel raar vind is dat de fedbanken er dan niet zijn uitgeklapt, normaal ruik en zie je dat wel als een regelaar overbelast is, maar het hoeft natuurlijk niet.
Ik hoorde niets raar tijdens het varen, anders was ik wel gestopt hoor ;) de twee FET's bovenop zijn waarschijnlijk kapot gegaan voordat de fet banken dat deden. De regelaar kon een overkill aan vermogen aan voor de motor ( deze mocht max 60 amp hebben en de regelaar kon 120 amp aan ) Maar voor de rest ben ik het met je eens dat de fetbanken er ( lijkt me ) eerst uitklappen voordat fet's op de printplaat dat doen.

:confused:

Groeten, Romke

Ik zou het een beginnerfout in de set-up noemen; als de stuwdruk van de flexas niet na het samentrekken onder last door de strut wordt opgevangen, dan is de ruimte op je flex te groot geweest en krijgen je motorlagers het voor hun kiezen, als 'veiligheid' zou je een druklager tusen de koppeling en het motorhuis kunnen zetten, dan komt dát in ieder geval niet meer voor.

Groeten, Jan.

Kijk daar kan ik wat mee! Ik had inderdaad niet door dat dit een probleem zou opleveren ( of dat ik überhaupt een probleem had ) , maar goed weer wat geleerd zullen we maar zeggen. Waar zou ik zo'n druklager kunnen krijgen? dan neem ik er ook meteen 2 voor de drifter.

grt Romke

hmm dat komt me wel mooi uit moest ook nog een paar as koppelingen voor die 4035 motoren hebben en die hebben ze daar ook.

Ja tuurlijk kunnen ze meeliften, hoop alleen niet dat je haast hebt want ik hou het even gezien tot het einde van de maand. Mijn budget zit er al doorheen vanwege die scorpion's

Wat???zit nou je budget er al doorheen???En dan moet je nog 2x12s Lipo & deftige regelaars hebben.En begin zeker nog niets in te bouwen,voordat je alles hebt,want het zwaartepunt is zeer belangrijk bij je licht lopende boot.

En ja,ik heb een 150amps OPTO kapot van ETTI.Maar probleem is al opgelost & er ligt een andere in.

Wat???zit nou je budget er al doorheen???En dan moet je nog 2x12s Lipo & deftige regelaars hebben.En begin zeker nog niets in te bouwen,voordat je alles hebt,want het zwaartepunt is zeer belangrijk bij je licht lopende boot.

En ja,ik heb een 150amps OPTO kapot van ETTI.Maar probleem is al opgelost & er ligt een andere in.

Maak je geen zorgen Barry, budget van deze maand zit er doorheen. Ik had al aangekondigd dat het een paar maandjes ging duren voor ik de drifter klaar zou hebben ;) Over dat zwaartepunt kan je me wat sturen over waar dat punt moet liggen? Ik heb er ergens wel eens wat over gelezen maar ik kan dat artikel nu niet meer terug vinden. Ik heb genoeg gewichten hier liggen om de lipo's te simuleren dus de inbouw kan ik dan alvast mee beginnen.

Sccs met de m1 en de bandit!

Groeten Romke

Back