Century Radikal G20

Hoi Nick,

Haha, nu heb ik je gevonden! Hier zit je dus je ding te doen. :)

Wel, als er op dat bankje nog plaats is voor een man of of vijf (voor mij en de Stuart-crew :rolleyes: ), dan gaan ook wij dit draadje van A tot Z blijven volgen.

Veel succes met de bouw en ik hoop alvast dat de titel van kampioen in je schoot mag vallen.

Bouw ze, maatje!!;)

Droop

Ik hoop dat er op het bankje nog een extra plaats vrij is. Want deze ga ik zeker volgen.
Echt mooi om te zien hoe je de bouwverslagen aanpakt. De resultaten van je werk spreken voor zich natuurlijk. Ik kijk al uit naar de nieuwe avonturen van het bouwteam.

@ Droopy'ke en Arno,

ik heb ondertussen een bijkomende tribune laten aanrukken...
Neem plaats, neem plaats. Ondertussen proberen we ons best te doen om er een aardig bouwsel en dito verslag van te maken...

Heligroeten en tot sibiet met het vervolg van de bouw,

Nick

Samenstellen van "het skelet"

Nee, nee, het volgende prentje toont geen onderdelen van een in aanbouw zijnde battledroit, transformer of andere robottoestanden, maar van de skeletdelen waarrond de rest van de Radical zal worden opgebouwd.

frame022onderdelenskele.jpg

Het gemonteerde skelet.

frame023opgebouwdskelet.jpg

Opbouw van het frame - deel 01-

De delen voor het achterste deel van het frame

frame024onderdelenachte.jpg

frame026nathanwilpiloot.jpg

frame028verzoekingewill.jpg

... spoedig het vervolg van de opties die bepalend zullen zijn voor Nathans verdere carriere...

Hey Nick,

Jij en je crew zijn weer lekker aan het bouwen zie ik, ook tof dat je een gooi naar de titel gaat doen, alvast heel veel succes gewenst!
... een Radikal G20 van het Amerikaanse merk Century.
In tegenstelling tot de Vario Benzinetrainers* zou dit toestel geschikt moeten zijn om F3C** en lichte 3D te vliegen.
Uit nieuwsgierigheid, kun je aangeven waarom deze beter is voor F3C dan de Vario benzinetrainers? Of zit het verschil in het lichte 3D?

Gr, Roy

full

En die felicitaties gelden uiteraard ook uit naam van de rest van de bemanning en mezelf.

Droop

Laatst bewerkt door een moderator:
@ RBRCH,

de Radical is eerder geschikt voor F3C omwille van zijn gewicht.
Een Vario benzinetrainer weegt bijna dubbel zo zwaar.
Vario's benzinetrainer is het ideale platform voor een schaalheli. Enorm stabiel en realistische vliegeigenschappen.
Het ontwerp en de constructie van de Radical mikt eerder op vinniger vliegen.

Nu, het ding is nog verre van af en uiteindelijk moet ik nog ondervinden hoe hij zal vliegen...

Heligroeten,

Nick

Sjieke dinges,... collega action figures die speciaal uit een ander draadje overkomen.
Misschien wordt dit een nieuwe trent op 't forum... bouw(strip)draadjes die zich versmelten...

Maar nu verder met het vervolg van de story... want er valt veel te vertellen.

Opbouw van het frame - deel 01 slot -

En terwijl de heren in alle rust aan het babbelen waren en nu wild aan het feesten zijn, is er hier gelukkig nog den Blue Bird die naarstig verder bouwt...

De voltooide achterste frameopbouw.

frame039achtersteframeo.jpg

Laatst bewerkt:
Hoi Nick,

Je bent weer goed bezig, ben benieuwd naar jou ervaring met deze benzine trainer. We hopen jullie bij Vario weer te zien dit jaar.

Mvg

Ed

Hey Ed,

bij leven en welzijn komen we ook dit jaar weer naar de Vario Open Tag.
Net zoals vorig jaar maken er we een klein weekje schaalhelifun van in Duitsland.
De donderdag voor de Open Tag komen we met het Belgian Vario RC-Heliteam naar de meeting in Heidelberg. The places to be voor alle RC-helifreaks hé...

De mannen hebben hier tot in de vroege uurtjes doorgefeest... 'k ga opruimen en verder knutselen...

Heligroeten en tot gauw in Duitsland,

Nick

Opbouw van de koppeling

Onderdelen van de koppeling.

frame040onderdelenkoppe.jpg

Helaas, helaas zit er een lager te kort in de verpakking!!!

De samengestelde koppeling met welliswaar een lager te kort...

frame041gemonteerdekopp.jpg

De motoropbouw

Onderdelen van de motor, koppeling, carburator, koeling en elektronische ontsteking.

frame042onderdelenmotor.jpg

En lap, het is weer van dat... de koppelingsschoen mankeert ook...
Tijd om een mail te sturen naar Century. 'k Ben benieuwd naar hun service omtrend "missing parts"?

De Duitste en Amerikaanse RC-helikits zijn algemeen kwalitatief beter dan de kits uit Azië, maar de Westerlingen slagen er blijkbaar niet in om een kit samen te stellen zonder "missing parts" (Vario durft ook aan deze ziekte lijden).
Ook de handleiding van de Radikal is door nen amateur gemaakt die dikwijls steken laat vallen of bepaalde bouwfazes heel onduidelijk weergeeft...

En nu ik toch kritiek aan het geven ben...
Bij de aankoop had ik gevraagd om alles te voorzien wat nodig is om de Radikal te kunnen opbouwen, maar ook hier heeft men een steek laten vallen en vergeten om de onderdelen voor de verbinding tussen het trekstartmechanisme en de motoras te voorzien...

frame043missingconnecti.jpg

Dit is allemaal geen ramp, maar wel vré ambetant.

Nu, in afwachting van de reactie op mijn klachtenmail is er nog genoeg te doen...

Back