@ Tiger2
Zelf heb ik ook reeds enkele heli's van Aziatische origine gebouwd en in geen enkele kit waren er missing parts, integendeel... meestal zit er te veel in. Het missing parts-verhaal is echt een ziekte die ik bij Vario en nu ook bij Century ondervind. Bij Vario is er geen probleem, daar deze door de Belgische invoerder "Heli-Tempel" binnen de week worden geleverd. Mijn Century is via een Duitse invoerder door "Heli-Tempel" geleverd. Hopelijk heeft die Duitse invoerder de missing parts in huis en worden ze gauw geleverd. Ik ben benieuwd en hou jullie hier zeker op de hoogte. By the way... die Duitse invoerder levert ook de Indyhelis Apache aan de prijzen die Indyhelis vermeld op hun site,... dus zonder een fortuin aan transport en douane en invoerkosten...
@ RBRCH
De Zenoah 20CC die de Radical aandrijft is inderdaad beduidend kleiner dan de 23cc in de Alouette. Kwa grootte kan je deze motor vergelijken met een uit de kluiten gewassen 15cc nitromotor.
Over vermogens kan ik je niks vertellen Roy... al die motortermen, cijferkes en afkortingen (Nm, KW, PK, Joule enz.) zeggen mij totaal niks. Ik zou kunnen opzoeken of navragen hoeveel het vermogen bedraagt, maar dan zou ik je een antwoord geven waar ik de inhoud zelf niet van snap... dus geef ik liever toe da'k daar niks van ken dan iets uit mijn nek te kletsen.
Motoren zijn voor mij het grootste noodzakelijke kwaad in een heli... vandaar da'k steeds kies voor benzinemotoren... je volgt het advies van de producent kwa type, je stopt het erin en verder heb je er geen omkijken meer naar. Die dingen doen het altijd, dit in tegenstelling tot een nitro waar de meeste dikwijls meer aan't prutsen zijn, dan hem draaiend te hebben... Mijn totaal gebrek aan theoretische kennis over motoren belet mij echter niet om benzinemotoren perfect ingelopen, afgesteld en draaiend te krijgen...
Heligroeten,
Nick