Brushless (No Nitro) wedstrijd in Utrecht op 20 Oktober 2013

Binnenkort maar gaan domineren in de paardemanege, met de SC (hoop ik).
@Skyaflake: ik kom (nog) niet naar Oss.
 
Was het uiteindelijk het middendiff? Hoop zelf nooit zoiets mee te maken. Ik heb wel een aantal spareparts idd. waar o.a. middendiffs. Dit om een "dagje uit" niet te verknallen.

Ik weet het nog niet. Ik denk middendiff of vastgelopen lager (wat ik erg slecht zou vinden want mijn lagers nog niet zo lang geleden vervangen). Ik heb eerst thuis de meeste prut van de wagen gespoten en hem op de werkbank gezet. Ik moest de dag erop naar het buitenland en ik hou er niet van om een wagen uit elkaar te laten liggen voor langere tijd. Overmorgen weet ik waarschijnlijk meer.
 
Nou het is niet zo raar dat er een lager is vastgelopen hoor. Er was zoveel water. Ik had ook al wat lagers die wat vastzaten. Gewoon met wd40 en een beetje druk zetten om de lagers te laten draaien. Dan lukt het meestal wel om ze weer te laten draaien
 
Het is ook vaak dat je eerst een kunststof of stalen kapje moet weghalen (met een mesje of zo) om echt bij de lagers te kunnen komen, dan zie je tenminste of ze draaien of vastzitten.
 
Ik rij zonder waterdichte elektronica. De body dicht genoeg af. Maar alsnog komt er wat in je auto hoor. Ik heb vandaag alles uit elkaar en in elkaar gezet en ik kwam wat water en roest tegen... Maar gelukkig was de roest niet voor niets ;)
 
Mijn buggy gaat deze winter volledig uit elkaar. Alle lagers worden vervangen indien nodig. (Ik kan lagers tegenwoordig aardig schoon en zeer gangbaar krijgen) Bij de diffen neem ik idd geen risico en die vervang ik. Vandaag met mijn Truggy gereden en wat rijdt die tegenwoordig fantastisch. Ga toch overwegen om meer Truggy te rijden. (Ivm dan wel prijzen te winnen) :-)
 
Laatst bewerkt:
Ik rij inderdaad met splashproof electronica en een condoompje (handschoen vingertopje) om de schakelaar. Motor heb ik afgedicht met wormschroefjes. Electronica (servo) aquaproof behandeld.
 
Laatst bewerkt:
Mijn electronica is spatwaterdicht en met de illuzion body van jconcepts erop was er maar heel weinig vocht dat binnen kon dringen. Alleen bij de spur en een beetje bij de voorkant. De wagen was dan ook wel vochtig van binnen maar niet echt nat.
 
Berichtje gevonden op het Mugen MBX7 forum draadje:

[195626] mugen-mbx7-4

Gaat over electrorijden in aparte klasse tijden de TruggyMasters! Lees maar! Pagina 4 en post #50

Volgens de site Truggy.nl, gaan de 1/8 brushless wedstrijden door in de vrije klasse tijdens de TruggyMasters.
Data zijn gedeeltelijk bekend en staan op de website evenals het regelement.
Eerste 3 wedstrijden:
- Wedstrijd 1 : MVW / Purmerend op 30 maart 2014
- Wedstrijd 2 : Mach-One / Helmond op 4 mei 2014
- Wedstrijd 3 : Fivelcrossers / Appingedam op 25 mei 2014
Regelement vrije klasse:
Vanaf 2014 wordt er een vrije klasse aan de Truggy Masters toegevoegd. Aanleiding hiertoe is dat wij gezien hebben dat er voor bepaalde klasse(n) geen kampioenschap is en aangezien wij toestroom van nieuwe rijders willen bespoedigen proberen wij dit door een vrije klasse mogelijk maken.
De vrije klasse rijdt tijdens de kwalificaties gewoon in de Truggy Masters heats. Tijdens de finale(s) rijdt de vrije klasse eigen finales waarbij we zullen proberen bij te dragen aan zoveel mogelijk rijtijd.
Voor de vrije klasse geldt geen banden –of uitgebreide technische reglementen, we controleren op een aantal hoofdpunten:
- 1:8 buggy electro en nitro zijn toegelaten
- 1:8 truggy electro is toegelaten
- Er wordt gereden op maximaal 4S
- Tijdens de finales wordt iedereen verplicht evenveel pitstops te maken:

  • 1 Lipo wissel = 2 pitstops voor nitro auto’s
  • Finale van 20 minuten: verplicht 1 lipo wissel of 2 tankstops
- Er is geen bandenreglement binnen de vrije klasse
Voor de vrije klasse houden we apart een puntentelling bij waarbij we hetzelfde punten schema aanhouden als degene van het Truggy Masters kampioenschap. Er is voor deze klasse een mogelijkheid tot 1 schrap resultaat.

Ik heb dr zin in, het is al meer dan 2.5 jaar geleden dat ik op Purmerend heb gereden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Goed gezien, we gaan in 2014 inderdaad een vrije klasse ( 1:8 ) toevoegen aan de Truggy Masters. Aanleiding hiervoor is dat we op een racedag voldoende ruimte hebben voor extra heats. Voor de clubs en met name voor electro rijders en zelfs buggy rijders die de buggycup nog niet aandurven hebben wij deze klasse mogelijk gemaakt.

Aangezien de Truggy Masters toch vaak een springplank richting de buggycup is kunnen we dat niet beter faciliteren dan een vrije klasse. Uiteraard gaan we als organisatie goed in de gaten houden dat het binnen de vrije klasse een eerlijke strijd wordt aangezien nitro en electro samen toch wel een verhaal apart is.

We hebben ook al e.e.a. in de reglementen verwerkt, wanneer er vanuit de electro hoek punten naar voren komen om het reglement nog eerlijker te maken mogen jullie je altijd wenden tot de organisatie.
 
Ik denk ik post het hier effe, maar het is misschien slim om ,tegen de tijd dat de 1e Truggymasters-wedstrijd is, er een apart topic van te maken op MBF.
 
Back
Top