Bouwverslag Veliero Endeavour 1768 (James Cook)

We gaan eerst naaien. Straks maar eens een begin maken, eerst met de "kielve wanjele" :) Roermonds voor hondjes uitlaten.
@Pingu57 Op Ships on Scale vind je inderdaad dit soort bouwverslagen terug. Vraag me alleen af wat ze met piraterij bedoelen. De Bonhomme Richard vind je hier alleen terug als bouwbeschrijving met boek. Heb jij nu ook in bezit @*Hans*
Maar een bouwpakket hiervan ( 1:48 ) zo gedetailleerd heb ik tot nu toe alleen als ZHL model gevonden. Misschien een gat in de markt Hans. Bestellen, kopiëren en in de verkoop.:koud:
Het lijkt mij leuk om hieraan ooit te beginnen in de verre toekomst mits ik genoeg ervaring opdoe. En mijn werkplaatsje wat meer gereedschap bevat. Soms is het echt behelpen.

Wanneer je deze zou willen bouwen en een verslag bij wilt houden op het Amerikaanse forum van Model Ship World wordt je er gelijk vanaf gegooid.
Het schijnen allemaal piraterij-bouwpakketten te zijn.... :-( (volgens MSW dus.)

MSW heb ik ooit geprobeerd om mij in te schrijven maar nog steeds geen reactie gehad dus een verslag zou er niet van mij komen :D op MSW maar piraten bouwpakketten wat zijn dat hout is hout toch, of heeft het te maken met de import regels daar weer? Het gaat mij om het houtsnijwerk wat ik bij de Royal Caroline mooi vind het geflambeerde statenjacht vind ik mega overdone dus niet mooi. (Smaken verschillen en jonker fris heeft er 7)
grz,
Chris

@Stephan Kertész , @CXello, Hout is hout, natuurlijk, maar het gaat ze om het feit dat ze pakketten van gerenommeerde bouwers 1 op 1 kopiëren en verkopen als zijnde van hunzelf. Zelfs de tekeningen komen in de kopieermachine
Het enigste verschil is dat ze er veel beter hout in stoppen, en natuurlijk het houtsnijwerk wat zij erbij leveren, waar de andere bouwers het met gietonderdeeltjes doen.
MSW is waarschijnlijk boos, omdat ze dit ook met modellen van MSW doen.

Wanneer je deze zou willen bouwen en een verslag bij wilt houden op het Amerikaanse forum van Model Ship World wordt je er gelijk vanaf gegooid.
Het schijnen allemaal piraterij-bouwpakketten te zijn.... :-( (volgens MSW dus.)

Ja dat klopt, als het ze daar niet zint wordt je verbannen...
Ze hebben op dat forum net als op veel andere amerikaanse fora een soort tegenzin tegen 'Not American Made or Invented'.

Er staat ook een hele lijst op MSW van banned kits, ik blijf houtsnijwerk mooier vinden dan een giet element. Maar 1200 dollar vind ik aan de prijs. We mogen blijven dromen gelukkig :D

grz,
Chris

Nou ik heb reuze lol met mijn pakketje van bijna 30 euro uit het jaar 1970 of misschien nog eerder. Wie zal het zeggen. Het houtwerk van die Chinezen is nu eenmaal vakwerk. Daar kunnen wij nog wat van leren.
Ik heb een spoedcursus "hoe werkt een naaimachine" gedaan en kan als het moet mijn eigen kleren maken. Maar ik hou het lekker bij de zeilen.
Alles is nu gestikt en voor geknipt. Eentje heb ik nu gezoomd. Best trots op mezelf.
IMG_0001.JPG IMG_0002.JPG IMG_0042.JPG

2 zeiltjes klaar.

IMG_0003.JPG IMG_0004.JPG

Het is leuk werk. Met verdunde houtlijm, cocktailprikker, scherp mesje en een föhn kom je een heel eind.
Ik heb niet omgezoomd, maar een strookje katoen erop gelijmd. Die zeiltjes zijn te klein en te stug om om te zomen. Je krijgt dan een hele brede zoom. Nu is hij in verhouding.
Het lijk bevestigen is nogal een ding zeg.... Het trucje is geduld.

Back