Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ja heb het ook net zo gedaan. 1 op 1 en dan dringt hij gelijk in het touw en het teveel dip ik met keukenpapier. Onverdund trok hij niet of nauwelijks in het garen. Top zo en ziet er beter uit. Moet wel iets secuurder werken omdat met secondelijm wordt het net glas en blijft ook alles in vorm. Nu blijft het touw beweeglijk.Ik gebruik een potje verdunde houtlijm en breng een druppel met een cocktail prikker aan. Werkt perfect !
Dank je Piet voor de complimenten. Ik ben door onervarenheid met het verkeerde touw begonnen. De beschrijving was niet compleet en in het Italiaans. Waarschijnlijk heb ik het touw wat om de zeilen moet komen gebruikt voor het wand. En het Daardoor heb ik dadelijk veel dun touw over. Goede les geweest. Kijken of ik voor die zeilen een andere oplossing heb, misschien maar eens even langs de Hema. En ja Piet, het is een prachtige rustgevende hobby. En dan te bedenken dat ik hier mee ben begonnen als kader therapie om rustig te worden. Nu ben ik verslaafd.Op de foto zijn de lijntjes van het puttingwant de helft dunner als die van het hoofdwant, respectievelijk 0,5 mm en 1 mm dik hetgeen een rustig en enigszins realistischer beeld creëert. Voor de weeflijntjes gebruik ik een katoenen draad met als voordeel dat je de mastworpjes wat strakker aan kan trekken zodat er geen in het oog springende dikke knopen ontstaan.
Het blijft jammer van het touw qua kleurstelling, maar voor de rest is het een mooi scheepje aan het worden, en ach die verslaving, ook daar zijn klinieken voor Stephan, kunnen we daar met z'n allen heen en elkaar helpenEn dan te bedenken dat ik hier mee ben begonnen als kader therapie om rustig te worden. Nu ben ik verslaafd.
Ja die kleuren kloppen inderdaad niet, moest juist net andersom. Ook dat was onervarenheid. Maar die fouten maak ik niet meer. Ik ga het ook niet meer veranderen en gebruik het touw dat ik nu voor handen heb op. Nu nog alleen maar leren hoe ik knopen maak en hoe dingen gemonteerd worden. Hierna heb ik het Spansk Galleon van Billingboats om nog meer ervaring op te doen en daarna misschien een Kolderstok model. Of ik moet op Marktplaats nog iets vinden.Het blijft jammer van het touw qua kleurstelling, maar voor de rest is het een mooi scheepje aan het worden, en ach die verslaving, ook daar zijn klinieken voor Stephan, kunnen we daar met z'n allen heen en elkaar helpen![]()
Dat zal een bepaald iemand weer leuk vindendaarna misschien een Kolderstok model
Dat lijkt me een goed plan Koos, wie weet word het dan super gezellig in de verslaving kliniek.....en ach die verslaving, ook daar zijn klinieken voor Stephan, kunnen we daar met z'n allen heen en elkaar helpen![]()
Jij hebt de kolder in de kop zekerDat lijkt me een goed plan Koos, wie weet word het dan super gezellig in de verslaving kliniek.....Ik heb ook al een naam bedacht; de "Kolderkliniek"
Hier moest ik toch wel even om lachenJij hebt de kolder in de kop zeker![]()
Ik heb er ook een lichte verhoging van inderdaad...Hier moest ik toch wel even om lachen(ik ben inmiddels wel besmet geraakt met het alom bekende 'kolderstok-virus'.....)
te laatVoor een eerste schip ben je lekker bezig Stephan, maar pas wel op voor dat vreselijke virus.![]()