Bouwverslag van een "Lavochkin La-7" met stermotor.

@Cor.

Benzine of methanol? 5,7 of 9 cilinder?

Puur van uit mijn onderbuik gevoel voor de Brownbear gegaan, ik ken de bouwer inmiddels redelijk en kom hem regelmatig tegen op meetings en shows.
Ik ben wel heel erg combustion engine minded ondanks dat ik graag met turbines vlieg en zeker de radials.

Mooi bak trouwens de La.......

Groet Ger.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@ Ger; Zowiezo benzine... welke grote weet ik nog niet, afhankelijk van de grote van het toestel... daar gaan we het komende week over hebben.
 
Dank je Stevo.

@ Serge: die 800 cc :-) WOW!!!! dat zal dan wel een heeeel groot toestel moeten worden denk ik, de motor alleen al weegt 28 kg.
 
Komt nog bij dat op sommige pleinen een beperkt gewicht van het toestel toelaatbaar is, meestal tot 25Kg.
Maar dat zijn al uitzonderingen.

Johan.
 
Ik heb eens tekeningen gemaakt van een 1/12 la7 voor de kombat
maar aangezien de club waar ik vloog zo een beetje stote met leuke dingen
echt een mooie kist
goede keus
de 7 cilinder 120 cc brouwn bear
de kist in 1/4
dan heb je een juweel van een model
 
moki 150 ??
25,5 cm doorsnee

of de nieuwe 180cc
Sternmotoren%20Datenblatt%20Neu.jpg


deze foto's staan op de side van airworld bij "klanten foto's "
11-0904-14_small.jpg


11-0904-37_small.jpg


Alvast succes met de bouw (gaan we zeker volgen)
 
wil je perse een stermotor op benziene
je zou ook voor de ohrendorf kunnen kijken
die kun je zelf maken
of kompleet kopen
Martin Ohrndorf Modellbau - Exklusive 4-Takt-Motoren für den Selbstbau
op deeze site staat ook een link naar authentic scale
daar hebben ze de motor kompleet
maar ze zijn ook bezich met echte schaal stermotoren
ze willen de hele serie van prat & whitny gaan produceren
in 1/4 en 1/5
Ik ga zelf de ohrendorf koopen voor in men D21 schaal 1/4,5
Die kwam me na veel denkwerk het beste uit
het ziet er gewoon net eve echter uit dan de seidel
 
Back
Top