Stephan Kertész
Forum veteraan
Als het geverfd word dan zou ik van die fijne plamuur pakken die overschilderbaar is. (wel kijken voor een beetje flexibele)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Er zijn ook films op Youtube over de hele expeditie en de heroïsche aftocht van Shackleton en de zijnen. Hartstikke leuk !Voor zover te vinden/zien is volledige romp en opbouw van hout. Er zijn nog best veel oude foto's van trouwens, echt gaaf! Dat is dan wel weer mooi van zo'n (betrekkelijk) jong schip, dat er zelfs nog foto's van zijn. Kunnen de meesten van ons niet zeggen..![]()
Nee - beslist niet. Ieder bouwt op zijn (of haar) eigen snelheid, en als je het leuk vindt zul je er gauw veel tijd in steken. En dan gaat iets ook sneller.Is dat zo ??? Ga ik te snel ?
Tot nu toe werkte ik een uur of twee per keer. Dus een uur of tien, twaalf zitten er al in.Nee - beslist niet. Ieder bouwt op zijn (of haar) eigen snelheid, en als je het leuk vindt zul je er gauw veel tijd in steken. En dan gaat iets ook sneller.
Maar er staat nergens dat je minimaal x tijd moet doen over een model.
Dan zou ik ze aan de lange kopse kant (de lijmkant dus) wat af moeten schuinen ?De grootste gaten zou ik met splinters vullen, anders krijg je zulke klompen met plamuur op je romp, en ik zou proberen om de planken wat meer tegen elkaar aan te plakken, dan wordt je romp wat steviger. Cyril.
Ik ben blij dat ik eerst dit gekke bootje gemaakt heb, haha ! Dus ik weet dat het gelukkig met schuren beter wordt. Maar: het is een lastige klus voor een beginner, dat ben ik met je eens.Het beplaanken is 1 van de moeilijke zaken aan de bouw dit moet je met geduld doen. Maar na een eerste schuur beurt ziet het er beter uit.![]()
Ik was blij dat ik bijna eerste schip een tweede laag had. Nog beter gezegd, gekozen om er een 2e laag op te zetten.Ik ben blij dat ik eerst dit gekke bootje gemaakt heb, haha ! Dus ik weet dat het gelukkig met schuren beter wordt. Maar: het is een lastige klus voor een beginner, dat ben ik met je eens.
Bekijk bijlage 433109
De BB zegt dat er aan de beplanking van de romp nergens gebogen hoeft te worden, en tot nu toe blijft alles met spijkertjes goed op z’n plaats. Alleen bovenaan de boeg ben ik nu wat latjes aan het buigen. Maar: bedankt voor de tip !Ook vooraf in vorm buigen helpt met het lijmen. Het is je eerste, maar als je het goed voorwerkt hoef je zelfs met lijmen bijna niet meer te klemmen.
Ik denk dat ik de tweede beplanking er anders op ga zetten, met ‘verjongen’ van de gangen.Ik was blij dat ik bijna eerste schip een tweede laag had. Nog beter gezegd, gekozen om er een 2e laag op te zetten.de gangen zaten in alle richtingen. Mijn 2e schip werd stukken beter. Dit moet je echt onder de knie krijgen door te doen.