Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Dank je wel !Je hebt alvast een mooie start gemaakt.
succes met het vervolg.
vgr Marc
Hoi Hans,Johan, is het een dubbellaags beplanking die je op de romp aan gaat brengen? Ik stel deze vraag omdat ik het idee heb dat je beplanking die je nu aangebracht hebt te recht loopt. Het bovenste dek geeft de zeeg aan en de beplanking moet volgens mij die ronding hebben.
Hou me ten goede: ik kan het volledig mis hebben, en wil je beslist niet op het verkeerde been zetten. Maar wanneer je straks de tweede laag planken aan gaat brengen lopen deze wellicht anders dan de eerste laag.
Ik heb trouwens deze fout wel gemaakt met mijn eerste project de mayflower. Deze is enkel beplankt. Als je hier op let dan zie je dat de beplanking recht loopt en niet schuin omhoog bij de achterzijde. Helaas kwam ik er later pas achter en ben verder gegaan met rechte beplanking[emoji28] Misschien is het op de foto niet goed zichtbaar, maar wel in mijn bouwverslag hiervan..Johan, is het een dubbellaags beplanking die je op de romp aan gaat brengen? Ik stel deze vraag omdat ik het idee heb dat je beplanking die je nu aangebracht hebt te recht loopt. Het bovenste dek geeft de zeeg aan en de beplanking moet volgens mij die ronding hebben.
Hou me ten goede: ik kan het volledig mis hebben, en wil je beslist niet op het verkeerde been zetten. Maar wanneer je straks de tweede laag planken aan gaat brengen lopen deze wellicht anders dan de eerste laag.
Hoi Jaques,Johan, misschien een domme vraag maar moet het dek niet eerst beplakt worden??
Hoi Ron,Fraaie kit! Wel grappig dat ik dit net nu lees wanneer ik vandaag de ornamenten en tekeningen binnen heb van de Soleil Royal van hetzelfde merk. Succes man
Hoi Piet,Ik zou het dek zeker ook eerst beplanken alvorens de trapgaten en roosters aan te brengen, als je later gaat beplanken komen genoemde items te diep te liggen.
Ook zou ik i.p.v. het bedrukte twee-plank systeem een vier-plank kiezen of wild-verband hetgeen voor zo'n oud schip wat beter oogt.