Bouwverslag Sopwith Pup Tony Clark

full


zo ziet het er uit bij een 38er (ook voor de piper)

En die zijn heel stil , en met HM heb je een heeeeel stil model .

Zo komt het ook op mijn piper , maar met een 45er , prinzip is gelijk.

Mvg Johan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Thanks Johan :D,

Ik bedoelde meer de inbouw in Alexander's Pup.
Zijn ZG38 hangt er ondersteboven/scheef in, dan zou de pijp ook schuin uit de romp komen?

Groet, Ralf
 
Dan word het pijpje tussen motor en uitlaat door gesneden en word er een stuk flexslang over geschoven (niet gesoldeerd)

Ook nodig als je spant dikker is als 9 mm .

Mvg Johan
 
Ik zie 2 accupakketten = 1 ontvangeraccu? en de gasservo bij de motor. Je moet de besturingselectronica + bedrading toch uit de buurt van een benzinemotor houden met zo'n 25 cm?
 
Dank voor het plaatsen van de foto's Mao :D,
Een zee van ruimte voor je demper.
Ziet er strak uit, zwaartepunt mooi laag ook.
En de koellucht gaat perfekt naar beneden over de cilinderkop naar achteren toe :thumbsup:.

Groeten, Ralf
 
Jongens, wat een eer jullie via dit forum virtueel te ontmoeten. Dank voor de mooie foto's, het is mij helemaal duidelijk hoe de motor en uitlaat worden gemonteerd. Zie op onderdeel 26 dat je links een nieuw gaatje hebt geboord voor het landingsgestel. Dat is mij ook overkomen. Mooi uitgemeten via de tekening en geboord. Landingsgestel gepast en idd, klopte niet! Ook een extra gaatje moeten boren. Foutje van de ontwerper denk ik.
 
@henri
Ontvanger accu dubbel uitgevoerd, je weet maar nooit en er moest toch extra gewicht voor in.
Geen probleem met de elektronica voor in.
 
Heren, een vraag aan jullie. Ben nu bijna klaar met alle vleugels. Volgens de bouwbeschrijving wordt het nu tijd om de onderste vleugels klaar te maken om aan de romp te monteren. Daarvoor wordt rib 85 en 86 gebruikt (mensen die deze kist hebben gebouwd zullen het herkennen en daar richt ik mij dan ook op nu). Volgens de beschrijving dien je uit te meten volgens de tekening waar deze moet komen maar dat is een moeilijke optie omdat zoals eerder aangegeven de tekening af en toe een paar millimeter afwijkt van de ribben. Hoe krijg ik 85 en 86 op de goede plek!! Gokken lijkt me (op dit hele belangrijke punt) geen optie. Als ze niet goed komen te zitten dan staan de vleugels er straks scheef onder.
 
Ben er denk ik wel uit. Heb op de romp een goed referentiepunt gevonden waar vandaan ik naar beneden heb gemeten. Vanavond constructie onderste vleugels lijmen, spannend!
 
Zo, van een bouw werkplaats naar een smederij! Nog nooit eerder met silversoldeer gewerkt maar na een paar uurtjes proberen is het meest belangrijke de temperatuur en het goed opschuren van de twee materialen.
full


En dit is het resultaat, ziet er nog niet uit maar dat komt goed. Wordt netjes schoongemaakt en uiteindelijk gespoten. Dit is de houder voor de Vickers gun.
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Werd de dremel niet heet genoeg ? :mrgreen:

En probeer een bankschroef van je soldeer werkplaats te verbannen .
Doe koelt het werkstuk wat je wil solderen te veel , tot de bankschroef net zo heet is .

Zonder bankschroef soldeert het veel makkelijker.

Mvg Johan
 
En mijn eerste hardsoldeer werkje schoongemaakt en zwart gespoten. Gaandeweg de bouw zal er nog erg veel gesoldeerd moeten worden. Heb de truc in iedergeval te pakken nu.
full


De onderste vleugels op romp vastgemaakt en het zit (denk ik) recht! Eerste rib met versterking inmiddels vastgelijmd, duurt een uurtje of 12.
full


full


Zie hier terug op de bouwplank, lekker in de klemmen. Dinsdag weer verder. Dan staan de stalen struts voor het middengedeelte op het programma. Die worden aan de zij kanten van de romp geschroefd en daartussen komt de steun voor de Vickers Gun (zie eerste foto)
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk, dat schiet lekker op zo Michiel! :D

Proficiat met je eerste zilversoldeerklusje :thumbsup:.

Ik werk ook met een stoeptegel als ondervloer, het werkstuk zelf leg ik vast met stalen reststukken (afval), min 3cm van de lasverbinding weg.
Zo hoef je voor het werkstuk geen extra warmte in te brengen, puur op de las zelf (en een klein beetje omgeving ook natuurlijk)

De truuk is het werkstuk zo te verhitten dat de opgebrachte poederflux smelt, paar keer langsstrijken met je zilverstaafje en klaar ben je.

Ga lekker door zo!

Groet, Ralf
 
Back
Top