dan zie ik niet wat ik wil zien

dat is namelijk hoe je weer het tandwiel terug krijgt tegen het motortandwiel, aangezien hij bij omlaag doen gewoon de spoel loslaat van de motortandwiel
Dat werkt met een pal en een nok.
Bij het in halen kan de nok de pal weg drukken. Het bewegen van de pal kun je wel op het filmpje zien.
Op het moment dat je de motor ompoolt, haakt de nok achter de pal en wordt de motor weggedrukt, waardoor het tandwiel vrij komt. Kijk maar eens op de genoemde site, daar kun je na heel goed kijken het systeem wat beter zien.
(ik heb het filmpje in combinatie met de tekeningen ook een keer of 20 bekeken voor ik door had hoe het precies werkte

)
Nu moet ik eerlijk zijn: ik heb er een bovenmaats anker aan hangen, omdat ik, net als jij, wil dat mijn model ook voor anker gaat als het anker er uit is. Met een "schaal"-anker lukte dat niet. Was te licht. Ik heb 1,5 meter ketting op de ankerlier en tot windkracht 5 blijft het model mooi liggen in 1 meter diep water.
Mijn anker is redelijk op schaal. Origineel heeft ze een 2450kg zwaar Spek-type anker aanboord.
Ik heb echter de maten van 3050kg anker aan gehouden. Dat kwam eigenlijk meer omdat ik de kluisgaten wat te groot gemaakt had, daar had ik namelijk geen tekeneningen van, en toen wist ik ook de afmetingen van het originele anker nog niet.
Ik heb 3m ketting op de trommel zitten vandaar dat ik de maximale water diepte van 1-1,5m heb geroepen.
Waar ik ook benieuwd naar ben is jouw systeem om de zender uit te kunnen zetten als je Kamara voor anker ligt. Dat lijkt me ook wel wat.
Dit zal hoogstwaarschijnlijk een 433Mhz systeempje worden. Conrad heeft hier voor setjes te koop.
Ik had zelf al wat bedacht, maar in overleg met Marten77 zal er waarschijnlijk iets beters gaan komen

En dan heb ik het niet voor het uitsparen van zenderaccu capaciteit, maar je kunt moeilijk een hele dag een zenderkanaal bezet houden.
Met dit systeem zou ik de Kamara niet elke keer uit het water hoeven te halen, maar kan ze tussen vaarbeurten door gewoon blijven liggen, en hou ik geen zender kanaal bezet.
Ook interesse in een dergelijke schakeling?
Hoe meer hoe leuker de prijs voor het maken van printen wordt