Bouwverslag schneider Piper pawnee

Vleugels zijn ruwbouw klaar waarvan hier enige foto's.
Het voordeel van de aparte manier van de bouw van de vleugels is, dat je weinig ruimte nodig hebt en dat je ze vrijwel gelijktijdig kunt bouwen.
Beplanking rolroer en flap ontbreken nog.

DSC05542_JPG.jpg

DSC05495_JPG.jpg

Vleugeltips heb ik veranderd, in een wat meer op de piper manier en niet recht volgens de kit.Span is nu 276 cm

DSC05505_JPG.jpg

DSC05513_JPG.jpg

Begin gemaakt met de rolroer en flap, de rode buis dient als geleider voor 2 mm koolstof pen.

DSC05507_JPG.jpg

DSC05528_JPG.jpg

Scharnier flap.

DSC05529_JPG.jpg

DSC05530_JPG.jpg

DSC05551_JPG.jpg

DSC05555_JPG.jpg

Voor het eerst aan de romp gepast en wordt toch wel groot!

DSC05558_JPG.jpg

De struts zijn gemaakt van druppelvormig alu buis.
Struts bevestiging.Wil je dit een beetje schaal doen lijken is dit een heel gepruts.

DSC05559_JPG.jpg

DSC05560_JPG.jpg

DSC05563_JPG.jpg

DSC05564_JPG.jpg

DSC05566_JPG.jpg

DSC05567_JPG.jpg

Aansturing rolroer wordt pull-pull, geen kabel maar 1 mm staal draad dit geeft een speling vrije bediening van de roeren.

DSC05601_JPG.jpg

Rolroer hevel.

DSC05600_JPG.jpg

Scharnier met pen van rolroer.De pen van messing buis wordt vervangen door koolstof met stukjes messing buis op de scharnier punten!

DSC05603_JPG.jpg

Scharnier flap.

DSC05604_JPG.jpg

Ingedekte vleugel op een klein stukje na.

DSC05596_JPG.jpg

Werkplek is toch eigenlijk te klein, maar is niet anders.

DSC05578_JPG.jpg

Het is geen Dural en ook niet van de bouwmarkt maar deels uit alu strip van de kit.De scharnieren lijken mij sterk genoeg en zitten goed verankert.

Petje af!
Fraaie kist en mooie details!
Ik vind mijn Airtractor al flink aan de maat (1,90m), maar dit is nog een flink maatje groter.
Jammer van de schaalfouten in de bouwdoos, helemaal omdat ze eenvoudig verholpen hadden kunnen worden.

Erg leuk dat het elektro gaat worden.
abo.

Hallo Wouter.
De schaal afwijking die ik niet heb kunnen aan passen is de bovenzijde van de romp, dit was niet te doen.Deze moest dan over de hele lengte smaller worden waardoor er geen enkele spant voor de romp nog te gebruiken was.
Volgende aanpassingen zijn wel aangebracht:
1: motor kappen
2: knik bij de cockpit (verwijdert).
3: ronding onderzijde romp bij motorkap.
4: vleugel tippen (rond gemaakt).
5: hol/bol scharnier lijn van de roeren.
6: aansturing roeren.(centraal en pull-pull)
7: driehoeken aan voorzijde vleugel
8: struts bevestiging op de juiste plaats.
9: landingsgestel plus staartwiel.
10: stabilo (los) van de romp.
11: losse zijpanelen voorzijde romp.
Er zullen nog wel enkele aan passingen volgen.

gr EJJK.

Als je de instelhoek bedoeld van vleugel t.o.v de stabilo deze is 2 graden. Stabilo staat op 0 graden t.o.v de romp.

heb nog een vraagje

bij de echte pa25-235 zit het stabilo verder naar voren heb je een reden dat je dit niet hebt aan gepast?

gr erik

ik ben ook met een pa 25-235 bezig vandaar de vragen alleen schaal 1:3,5 en alles zelfbouw geen tekening

Back