bouwverslag prototype Zwarte Zee III in oorlogskleed

Hallo Hawser,

De deklatten zullen dezelfde zijn die ik gebruikt heb voor de Hertog en de Nautilus. In feite net iets te breed maar in het geheel (naar mijn mening) niet te erg storend. Ik heb gekozen voor een eenheid in mijn modellen en als ik nu overweeg smallere deklatten te gebruiken dan valt de Mark uit de boot.

Nu hoor ik je denken....,streven naar perfectie maar zo erg zit ik nu ook weer niet in elkaar.;-) Af-en-toe een gulden middenweg zoeken...:yes:

Groeten Paul

Dat is aan je schip te zien Paul.
hahahahaha
denk dat iedereen je met ingehouden adem volgt .
Ze zijn mooier dan de 1:1 schepen complimenten .
en veel plezier .

Hoi Paul,

Moet dit even kwijt dat het er weer piekfijn uitziet.
Ook wat ik soms mis onder een model de standaard, deze ziet er
prima uit is aandacht aan besteed.
Verder wens ik je succes met de bouw.
mvg Aad

@Aad, je zult haar volgend jaar wel zien tijdens een MMI bijeenkomst. Dan zal ze ver af zijn denk ik zo.

Hallo allen,

Deze keer niet stil gezeten. (wanneer wel...:rolleyes:)De romp is geheel klaar. Het bovendek was nog een moeilijk puntje. Het bestaat uit twee delen en ik was even bang dat door de zeeg van het schip er een knik zou ontstaan maar nee. Het viel mee en sloot mooi aan.

Om de verschillen tussen de ZZ3 en het prototype van de ZZ3 (Mark) te zien heb ik de twee naast elkaar gezet.

IMG_1839.jpg

IMG_1842.jpg

IMG_1843.jpg

Het dek inleggen, eerste een kader met middellijn...

IMG_1846.jpg

Daarna aan beide zijden dichtbreien...

IMG_1847.jpg

Betinkje gemaakt van messing buizen. Vastgezet d.m.v. deuvels er klemmend in te slaan, gaten boren door het grootspant en er met epoxylijm er klemmend in getikt.

IMG_1848.jpg

Ook de spuikleppen liggen al klaar.

IMG_1849.jpg

Een gallerij op een zeesleper zie je niet zo vaak. Bij de uiteindelijke ZZ3 heeft Smit besloten er een dichte Walegang van te maken.

IMG_1864.jpg

IMG_1865.jpg

IMG_1867.jpg

IMG_1868.jpg

Tot zover maar weer.

Groeten Paul

een cursus geduld helpt ook een flink eind!
Maar, desalniettemin: erg mooi Paul, zou haast m'n Smit Nederland ook in oorlogskleedje maken!

Beste Paul,

Super model, complimenten. Idd afspraak volgend jaar op de voor en/of najaarsvaardag. Maar gezien jouw bouwtempo zal het wel voorjaar worden:)

Groet,
Peter

Toppie Paul!

Dat verweerde staat haar erg mooi, Maar daar staat u ook bekend om, echt heel erg realistisch;)

Oh, en de andere Zwarte Zee, blijft ook een plaatje:yes:

Jan

Mannen bedankt voor jullie reacties! Jullie blazen me mee omver.

@Shifter,
Een workshop geef ik hier al min of meer.

@Mauric,
Je Smit Nederland in oorlogskleedje? Probeer het eens.;-)

@Jan,
Het verweren is nog niet geheel klaar. Zal bij de volgende update het eindresultaat laten zien.

Groeten Paul

Back