Bouwverslag Prins Willen van Corel

Eidelijk kunden de vlaggen gehesen worden voor vertrek. De eerste reis startte op 5 mei 1651 vanuit Wielingen naar Batavia waar het op 30 oktober 1651 aankwam. Op 19 december vertrok de Prins Willen weer terug naar Wielingen.
In 1652 werd de Prins Willen korte tijd ingezet voor een oorlog tegen de Engelse admiraal Blaak. Daarna volgde nog en aantal reizen naar Batavia maar ook andere steden. Op 23 december 1661 vertrok de Prins Willem voor de laatste keer uit Batavia om op 10 februari 1662 bij het eiland Brandon in zwaar weer te vergaan met aan boord de Gouveneur-Generaal J. Maetsuyker en zijn gezin.

Bekijk bijlage 557400

Bekijk bijlage 557401

Bekijk bijlage 557402

Bekijk bijlage 557403

Bekijk bijlage 557404

Bekijk bijlage 557405

Bekijk bijlage 557406

Dit was dan mijn verslag. Helaas geen lang verhaal maar dat laat ik aan andere over die beter kunnen schrijven. Ik dank een ieder die belangstelling voor mijn bouwverslag heeft getoond en wenst andere bouwers veel plezier en succes met hun model. Tot slot wil ik aan Sjors Blomberg zeggen, (mijn reactie was niet helemaar goed gegaan),l ees het verslag van Andy Brouwer eens door. Dat is een uitgebreid en leerzaam verslag van de prins Willem.
:worship::yes:

Back