Stephan Kertész
Forum veteraan
Bedankt Dirk, daar doe ik het voor en is het forum voor bedoeld. Delen van methodes.bedankt voor de vele info
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Bedankt Dirk, daar doe ik het voor en is het forum voor bedoeld. Delen van methodes.bedankt voor de vele info
Dank Jan, en ik ben blij dat ik geen stoomketels aan boord heb om te solderen.Een mooi resultaat Stephan maar ik ben blij dat ik geen zeilen nodig heb.
Groet, Jan.
Bedankt voor je bericht Paul, mooi dat het artikel jou aanspreekt om het ook een poging te geven. Het ziet er moeilijker allemaal uit dan het is. Hier: https://www.modelbouwforum.nl/threads/het-maken-van-een-ornament-in-hout.290347/ heb ik toen een start gemaakt. Als je met vragen of opmerkingen zit, ik beantwoord ze graag.Hallo Stephan,
Gisteren kreeg ik de Modelbouwer binnen en zag je verslag er in staan. Erg interessant, het zet mij aan om er ook een keer aan te beginnen.
en nu bezig aan de Nr. 2 van van Speijk en moet nu ook gaan beginnen aan de zeilen. Mijn minst leuke klus...
Mvg. Paul Burghoorn
Vandaag het blad gekregen, ik zal het straks eens doornemen. Ik ben nu ook bezig met een heel groot artikel over tuigage.Bedankt voor de tip Stephan. Voor de zeilen wil ik fijn dameszakdoekenstof gebruiken. Ik moet de patronen nog maken.
Klein weetje, we staan samen in het blad. Het artikel over het stoompakket zr.ms Curaçao is mijn laatst gebouwde scheepsmodel.
Jaren geleden schreef ik ook bouwverslagen op het forum maar daar ben ik mee gestopt. Ik volg je verslag in stilte...
Mvg. Paul Burghoorn
Net het bouwverslag gelezen. Handig dat je Kees laat schrijven. Scheelt heel veel werk.Het artikel over het stoompakket zr.ms Curaçao is mijn laatst gebouwde scheepsmodel.
Je gebruikt dus katoen als touw. Je touw gaat niet doorhangen in de zomer? Vooral als de luchtvochtigheid afneemt? Ik was met Ondras uit Tsjechië een praten over touwen en hij doet ieder jaar mee met zijn bouw aan een wedstrijd daar (heel bijzonder om de kunde daar te zien). Hij was om, om ook polyester touw te gaan gebruiken. Trekt sowieso bijna geen stof aan, maar hij vertelde mij ook dat er daar op de wedstrijd door de droge omgeving schepen bij waren waar de masten kromtrokken doordat de touwen begonnen te spannen. Met vocht gaan ze hangen en als het droog en warm word komt er spanning op de katoenen touwen.Voor ik de lijnen kleur brand ik eerst alle pluisje eraf zodat er later zo min mogelijk stof aan hecht.